Ο αριθμός των υπεράριθμων εκπαιδευτικών εκτοξεύτηκε τη φετινή χρονιά. Τριακόσιοι (300) εκπαιδευτικοί κρίθηκαν υπεράριθμοι μόνο στη ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας σε Γενική και ΕΑΕ, αριθμός που ξεπέρασε ακόμα και εκείνον του 2103, όταν είχαμε την αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου κατά 2 ώρες!
Βασικές αιτίες, σύμφωνα με τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλο, οι εφαρμοζόμενες πολιτικές του «εξορθολογισμού» των εκπαιδευτικών αναγκών και της εξοικονόμησης πόρων με τις συγχωνεύσεις, τα πολυπληθή τμήματα των 27+ μαθητών/τριών και η μετατροπή σχολείων σε Ωνάσεια, Πρότυπα και Πειραματικά.
Είναι προφανές ότι πρέπει να επικαιροποιηθεί και να απλοποιηθεί το πλαίσιο που αφορά στις τοποθετήσεις και γενικότερα τις υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις και τις υπεραριθμίες καθιστά πλέον δύσκολη και τη δυνατότητα κινητικότητας των εκπαιδευτικών.
Με τις πολιτικές που εφαρμόζονται, εκτός απ’ το ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα είναι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ, πολλοί θα είναι αυτοί που θα παραμείνουν εγκλωβισμένοι σε περιοχές μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Τα ζητήματα αυτά επιβάλλουν την εγρήγορσή μας, την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων στη πολιτική ηγεσία με βάση και τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου και την ενσωμάτωση τους σε επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Σχολεία - εκπαιδευτικοί: Οδηγίες για τις υπεραριθμίες
Οδηγίες για τις υπεραριθμίες και βελτιώσεις, αλλά και για τοποθετήσεις από μετάθεση και για οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, δημοσιεύει το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Αναλυτικά το αρχείο παρουσιάζει τα εξής:
- Κρίση και τοποθέτηση Υπεραρίθμων εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14, του Π.Δ 50/1996 όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις Π.Δ.100/1997
- Τοποθετήσεις - Βελτιώσεις
- Αμοιβαίες Μεταθέσεις
Δείτε τις οδηγίες
Μετά τη διαπίστωση λειτουργικής υπεραριθμίας μπορούν να κριθούν ως υπεράριθμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποβάλλοντας θετική ή αρνητική δήλωση (άρθρο 14 του Π.Δ.50/1996 και άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997).
Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως οργανικά υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν τον μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Εάν, μετά από συγχώνευση σχολείων, προκύψει υπεραριθμία σε επόμενα σχολικά έτη, ως χρόνος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών θεωρείται το έτος που πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση και οι εκπαιδευτικοί κρίνονται ως υπεράριθμοι σύμφωνα με τις μονάδες μετάθεσης που έχουν συγκεντρώσει κατά τον χρόνο κρίσης της υπεραριθμίας.
Από τις παραπάνω ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εξαιρούνται όσοι υπάγονται σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης. Οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία μετάθεσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεράριθμων.
Οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται λειτουργικά υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές λειτουργικές θέσεις σχολείων.
Δεν απαιτείται υπηρέτηση της νέας οργανικής θέσης για τους εκπαιδευτικούς που θα χαρακτηριστούν λειτουργικά υπεράριθμοι καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας.
Οι λειτουργικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εάν δημιουργηθεί κενό, δηλώνοντάς το στη δήλωση υπεραριθμίας είτε κατά τη διαδικασία των αποσπάσεων εντός ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ είτε αργότερα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ