sxoleio
Νέο κύμα αντιδράσεων προκαλεί η είσοδος ιδιωτών στα δημόσια σχολεία μέσω χορηγιών - Οι εκπαιδευτικοί προειδοποιούν για επικίνδυνη μετατόπιση της ευθύνης από το κράτος στην «αγορά»

Νέο μέτωπο άνοιξε στον χώρο της εκπαίδευσης, με επίκεντρο τις χορηγίες από ιδιωτικά ιδρύματα και εταιρείες προς τα δημόσια σχολεία.

Εκπαιδευτικοί και συνδικαλιστικοί φορείς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για «ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας», καταγγέλλοντας ότι «οι χορηγίες υποκαθιστούν τις κρατικές ευθύνες» και λειτουργούν ως «Δούρειος Ίππος για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης».

«Να απορρίψουμε συνολικά τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους», τονίζει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Ε ΕΛΜΕ-Θ, ενώ καλεί τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να μην αποδεχθούν τις παροχές του Ιδρύματος Μποδοσάκη. 

Αφορμή στάθηκε η πρωτοβουλία του Ιδρύματος, μέσω της ΠΑΝΕΚΦΕ, για την ενίσχυση των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών με εξοπλισμό και υλικά. Όπως σημειώνoυν, «νέοι καλοθελητές και μεσάζοντες για την προσφορά χορηγιών στα σχολεία εμφανίστηκαν μετά το Ίδρυμα Ωνάση, στο οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ για πρώτη φορά παρέδωσε περιουσία και πόρους του ελληνικού δημοσίου, αλλά και το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων.»

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Ε ΕΛΜΕ-Θ

«ΕΞΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Νέοι καλοθελητές και μεσάζοντες για την προσφορά χορηγιών στα σχολεία εμφανίστηκαν μετά το Ίδρυμα Ωνάση στο οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ για πρώτη φορά παρέδωσε περιουσία και πόρους του ελληνικού δημοσίου, αλλά και το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων. Το Ίδρυμα Μποδοσάκη με μεσολαβητές την ΠΑΝΕΚΦΕ (Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών) προσφέρει χορηγίες για τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών, αλλά και υπηρεσία στο σχέδιο της κυβέρνησης περί ιδιωτικοποίησης και αυτονομίας των σχολείων που θα πρέπει να εξασφαλίζουν μόνα τους και χωρίς κρατική χρηματοδότηση τους πόρους τους.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, δύο είναι τα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης, η έλλειψη αυτονομίας των σχολικών μονάδων ως προς την εξασφάλιση πόρων και προσωπικού, και η έλλειψη αξιολόγησης. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, μετά την παράδοση σχολείων στο Ίδρυμα Ωνάση, κάλεσε και άλλους ιδιώτες και εταιρίες να αναλάβουν σχολεία, εξάλλου έχουν ήδη αναγγείλει τη λειτουργία του Διεθνούς Απολυτηρίου(ΙΒ) σύμφωνα με τις προδιαγραφές του αντίστοιχου ιδρύματος, αλλά κα τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με σύμπραξη δημόσιου και εταιριών.

Πατώντας στην υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης που οξύνει στο έπακρο τα προβλήματα των σχολείων, εταιρίες και ιδιώτες με ευγενή κίνητρα επιχειρούν να εμφανιστούν ως κοινωνικά ευαίσθητοι για τα παιδιά μας. Το ίδιο ισχυρίζονται και οι μεσάζοντες που τους εξυπηρετούν, γιατί να μην ενισχύσουν την εικόνα του σχολείου και να πάρουν καλύτερη έκθεση αξιολόγησης; «Για το καλό των παιδιών», τέλος πάντων.

Όσοι καλοπροαίρετα σκέπτονται ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» και υπάρχουν οφέλη για τα σχολεία και τους μαθητές, οφείλουν να αναλογιστούν ότι ανοίγουν οι ίδιοι την πόρτα που οδηγεί στην υποκατάσταση των υποχρεώσεων του κράτους από «ιδιωτικές πρωτοβουλίες», «φιλανθρωπίες» και «χορηγίες», παραδίδοντας το σχολείο στις δυνάμεις της «αγοράς» και του «κέρδους». Η κατάσταση αυτή θα γενικευτεί, αν επιτρέψουμε στις εταιρίες να κατακλύσουν τα σχολεία μας, άλλες να χορηγούν βιβλία, άλλες να επιχορηγούν επισκευές, άλλες να κάνουν γυμναστήρια, καθορίζοντας βέβαια το τι και πώς και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο, αλλά και ποιοι μαθητές, εκπαιδευτικοί και πώς θα υπάρχουν στα σχολεία.

Ο κλάδος μας εδώ και 5 χρόνια δίνει έναν μεγάλο αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των σχολείων, για να παραμείνει η εκπαίδευση δημόσιο αγαθό για όλα τα παιδιά.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην ενδίδουν σε τέτοιες  «ελκυστικές»  προσφορές γιατί ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Δεν πρέπει να πέσει κανείς στην παγίδα της διαμόρφωσης τετελεσμένων για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με εισβολή ιδιωτών και εταιριών με το άλλοθι των οικονομικών αναγκών. Να μην επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε παραμάγαζα των εταιρειών που θα καθορίζουν το τι και πως και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο και θα προωθούν τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας και του κέρδους.

  • Να απορρίψουμε συνολικά τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο  «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης και της κοινωνικής πρόνοιας. Κανένας Διευθυντής κανένας Σύλλογος να μην αποδεχθούν αυτόν το ρόλο και να απορρίψουν τις χορηγίες της εταιρίας Μποδοσάκη.
  • Να βάλουμε φρένο στην εμπορευματοποίηση την παιδείας και στα σχέδια τους για μια παιδεία προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς.
  • Να οργανώσουμε και να εντείνουμε την πάλη μας για να απαιτήσουμε από το κράτος την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων όρων για τη λειτουργία των σχολείων αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Να απαιτήσουμε τη γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία.
  • Να δοθεί άμεσα έκτακτο κονδύλι προκειμένου τα σχολεία να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους.
  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, καθώς και την ΟΛΜΕ να καταγγείλουν την εισβολή των εταιρειών στα σχολεία και να αναδείξουν το θέμα.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος  Η Γραμματέας

Χρήστος Ζαγανίδης Σοφία Στεφανίδου»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

festival
Οι μαθητές της Θεσσαλίας πρωταγωνίστησαν στο 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Χίλιοι μαθητές εντυπωσίασαν με έργα Πληροφορικής, Ρομποτικής και Ψηφιακών Τεχνών στη Λάρισα
Οι μαθητές της Θεσσαλίας πρωταγωνίστησαν στο 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Νικος Ρόκιας
Ακαδημία Αθηνών: Εξέλεξε τακτικό μέλος της τον Ομότιμο Καθηγητή της Νομικής Σχολής κ. Νικόλαο Κ. Ρόκα
Ο κ. Νικόλαος Ρόκας γεννήθηκε το 1940 στην Αθήνα, όπου και περάτωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στη Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή.
Ακαδημία Αθηνών: Εξέλεξε τακτικό μέλος της τον Ομότιμο Καθηγητή της Νομικής Σχολής κ. Νικόλαο Κ. Ρόκα
ζαχα
Σοφία Ζαχαράκη: Τι απαντά η Υπουργός Παιδείας για την κυβερνοεπίθεση στο ΕΑΠ
Πώς βρέθηκαν στον «αέρα» ονοματεπώνυμα, ΑΜΚΑ, τραπεζικά δεδομένα και ευαίσθητες ιατρικές πληροφορίες
Σοφία Ζαχαράκη: Τι απαντά η Υπουργός Παιδείας για την κυβερνοεπίθεση στο ΕΑΠ