paideias
Διευκρινίσεις σχετικά με τις υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στα ΕΠΑ.Λ. - Αναλυτικά το έγγραφο

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε διευκρινίσεις σχετικά με τις υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά τη λήξη του Α΄ τετραμήνου μέσω σχετικού εγγράφου.

Η ανακοίνωση εξετάζει εάν οι υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στις σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ. επηρεάζονται από τις αλλαγές που επέρχονται στα αριθμητικά δεδομένα των τμημάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 6 του άρθρου 24 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130).

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να ενημερώνονται σχετικά με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν.

Από τη συνδυαστική εφαρμογή:  

α) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4823/2021 (A’ 136) «…Υποδιευθυντής ορίζεται στις σχολικές μονάδες,  όπου φοιτούν περισσότεροι από εκατόν είκοσι (120) μαθητές. Αν στις σχολικές μονάδες του πρώτου  εδαφίου φοιτούν περισσότεροι από διακόσιους εβδομήντα (270) μαθητές, ορίζεται και δεύτερος  υποδιευθυντής. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) υποδιευθυντής  ορίζεται εφόσον φοιτούν περισσότεροι από τριάντα (30) μαθητές και αν φοιτούν περισσότεροι από  ογδόντα (80) μαθητές ορίζεται και δεύτερος υποδιευθυντής. Αν κατά τη διάρκεια της θητείας των  υποδιευθυντών ο αριθμός των μαθητών της σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται μέσα στον μήνα  Σεπτέμβριο, καθώς και κατά τη λήξη του Α’ τετραμήνου για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), δεν  δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια,  με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης για την  περίπτωση των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) αναστέλλεται η άσκηση  των καθηκόντων του υποδιευθυντή ή των υποδιευθυντών που πλεονάζουν. Αν έχουν τοποθετηθεί  υποδιευθυντές Α’ και Β’, θεωρείται ως πλεονάζων κατά προτεραιότητα ο υποδιευθυντής Β’. Αν ο  αριθμός των μαθητών, όπως διαμορφώνεται μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο, καθώς και κατά τη λήξη του  Α’ τετραμήνου για τα ΕΠΑ.Λ., δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών σε σχολική  μονάδα, για την οποία δεν είχε προκηρυχθεί τέτοια θέση, επιλέγονται και τοποθετούνται ένας ή  περισσότεροι υποδιευθυντές, αντίστοιχα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου για το υπόλοιπο της τρέχουσας θητείας, κατά το οποίο εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις της  παρούσας…», 

β) της παρ. 1 του άρθρου 20 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130) «Η προαγωγή και  η απόλυση των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνασίων Ε.Α.Ε., Λυκείων Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξαρτάται εκτός από την επίδοσή τους κι από την τακτική τους φοίτηση στο  σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Η φοίτηση συνεπάγεται το δικαίωμα και την  υποχρέωση παρακολούθησης όλων των μαθημάτων που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών. Ως  παρακολούθηση νοείται η τακτική παρακολούθηση καθώς και η έγκαιρη προσέλευση στα μαθήματα  που αναφέρονται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα…» και 

γ) της παρ. 6 του άρθρου 24 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130) «…Στην ειδική  πράξη του Συλλόγου των Διδασκόντων των ΕΠΑ.Λ. κάθε Α’ τετραμήνου, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι το  άθροισμα των απουσιών του/της μαθητή/ τριας είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που  χαρακτηρίζει τη φοίτηση ως ανεπαρκή, ο/η μαθητής/ τρια χαρακτηρίζεται ως μη παρακολουθών/ούσα  και δε λαμβάνεται υπόψη: α) στα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος για τις αναθέσεις των  μαθημάτων, θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προγραμματισμό τμημάτων για το  επόμενο σχολικό έτος, κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών» προκύπτει ευθέως ότι οι υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στις σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ.  επηρεάζονται λόγω αλλαγών που επέρχονται στα αριθμητικά δεδομένα των τμημάτων, δεδομένου ότι αν  κατά τη διάρκεια της θητείας των υποδιευθυντών ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών της  σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται κατά τη λήξη του Α’ τετραμήνου για τα Επαγγελματικά Λύκεια  (ΕΠΑ.Λ.), δεν δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών, τότε αναστέλλεται η άσκηση  των καθηκόντων του υποδιευθυντή ή των υποδιευθυντών που πλεονάζουν με απόφαση του Διευθυντή  Εκπαίδευσης. 

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. οφείλει να αποστείλει στον οικείο Διευθυντή  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την ειδική πράξη της παρ. 6 του άρθρου 24 της υπό στοιχεία  102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130).

Αναλυτικά το έγγραφο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi-mathites-sxoleia-ekpaideusi1
Ικαρία: Γονείς συζητούν για τα προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών - Στο επίκεντρο σχολική στέγη κενά εκπαιδευτικών και μεταφορές μαθητών
Μεταφορές μαθητών και ελλείψεις στα σχολεία στην ατζέντα της Ένωσης Γονέων Ικαρίας
Ικαρία: Γονείς συζητούν για τα προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών - Στο επίκεντρο σχολική στέγη κενά εκπαιδευτικών και μεταφορές μαθητών
ντουντουκα
Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για ελλείψεις και πολυπληθή τμήματα στη Θεσσαλονίκη - Κινητοποίηση την Πέμπτη, στις 2:30μμ
Στο προσκήνιο τα κενά και τα προβλήματα στα σχολεία – Κάλεσμα σε κινητοποίηση
Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για ελλείψεις και πολυπληθή τμήματα στη Θεσσαλονίκη - Κινητοποίηση την Πέμπτη, στις 2:30μμ
βαν
Πόσο γοητευτικό το ταξιδεύειν…
Γεμίζουν τα μάτια σου με πρωτόγνωρες παραστάσεις, απογυμνώνεις ό,τι θεωρούσες ως στερεότυπο, σχετικοποιείς και κάνεις πιο πλήρεις τις γνώσεις σου.
Πόσο γοητευτικό το ταξιδεύειν…