vivlia
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων

Την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε μαζική συμβολική διαμαρτυρία από σωματεία εκπαιδευτικών και την Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμάτας, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και γονέων από την πλειοψηφία των σχολείων της πόλης. Η κινητοποίηση έλαβε χώρα στο δημοτικό συμβούλιο, με κύριο αίτημα την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων στις σχολικές υποδομές της περιοχής.

Στη συνεδρίαση, τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι του Σωματείου των Δασκάλων, της Ένωσης Γονέων, καθώς και του Συλλόγου Γονέων του 6ου Δημοτικού Σχολείου, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το κτίριο.

Κατά τη διαμαρτυρία, παρουσιάστηκαν φωτογραφίες που αποτύπωναν την κακή κατάσταση πολλών σχολικών κτιρίων. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν:

  • Σχολεία, όπως το 6ο, το 13ο και το 18ο Δημοτικό, πλημμυρίζουν ή στάζουν με την πρώτη βροχή.
  • Υπάρχουν αίθουσες με μούχλα και αποκολλημένους σοβάδες.
  • Μερικά σχολεία στεγάζονται σε λυόμενα, όπως το 17ο Δημοτικό και το Ειδικό Νηπιαγωγείο, ή σε κτίρια που χαρακτηρίζονται ακατάλληλα, όπως το Μπενάκειο.
  • Σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας εντοπίζονται σε σχολεία, όπως το Δημοτικό Λεϊκων.
  • Ακατάλληλα ή επικίνδυνα προαύλια καταγράφονται σε αρκετές σχολικές μονάδες.
  • Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει παρέμβει για το πρόβλημα έλλειψης αιθουσών στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο.
  • Παράλληλα, υπογραμμίστηκε ότι οι διαθέσιμοι πόροι για επισκευές είναι ελάχιστοι, ενώ η ανάγκη για νέα σχολικά κτίρια παραμένει ανεκπλήρωτη. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται.

Η απάντηση του Δήμου, που αναγνώρισε το πρόβλημα και αναφέρθηκε σε κάποια έργα που έχουν ολοκληρωθεί, κρίθηκε ανεπαρκής, καθώς τα προβλήματα παραμένουν μεγάλα και άλυτα.

Τα αιτήματα που τέθηκαν περιλαμβάνουν την άμεση επίλυση βασικών ζητημάτων στεγανότητας, υγρασίας και επικινδυνότητας των κτιρίων κατά τη διάρκεια των εορτών. Παράλληλα, προτάθηκε η συστράτευση γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών με τον Δήμο, εφόσον αποφασίσει να διεκδικήσει δυναμικά από την κεντρική διοίκηση τους αναγκαίους πόρους για ουσιαστικά έργα αποκατάστασης και ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων.

Aναλυτικά

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΖΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε μαζική συμβολική διαμαρτυρία των σωματείων των εκπαιδευτικών και της Ένωσης Συλλόγων γονέων Καλαμάτας. 
Εκπαιδευτικοί και γονείς από την πλειοψηφία των σχολείων της πόλης βρεθήκαμε στο δημοτικό συμβούλιο για να αντιδράσουμε, επειδή η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο! 

Μίλησαν οι εκπρόσωποι του σωματείου των δασκάλων, της Ένωσης Γονέων και του συλλόγου γονέων του 6ου δημοτικού που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή οξυμένα θέματα με το κτίριο. 

Σε μία συμβολική κίνηση παρουσιάσαμε σε φωτογραφίες ορισμένα μόνο παραδείγματα από την τραγική κατάσταση των σχολείων:

    Σε σχολεία (όπως το 6ο δημοτικό, 13ο δημοτικό, 12ο δημοτικό, 18ο δημοτικοδημοτικό Λεϊκων, 3ο γυμνάσιο κ.α.) στάζουν τα ταβάνια ή πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή,  
    υπάρχουν σε αίθουσες μούχλες και σοβάδες που κρέμονται, 
    υπάρχουν σχολεία σε λυόμενα (17Ο δημοτικό, ειδικό νηπιαγωγείο και δημοτικό, 4ο νηπιαγωγείο, 11ο νηπιαγωγείο) ή κτίρια που θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι μουσεία αλλά όχι να στεγάζουν καθημερινά δεκάδες παιδιά (Μπενάκειο),
     σχολεία με σοβαρό πρόβλημα προσβασιμότητας (δημοτικό Λεϊκων), 
    σχολεία με ακατάλληλα και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνα προαύλια 
    Ο συνήγορος του πολίτη παρενέβη για το πρόβλημα αιθουσών στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο.
 
Τα χρήματα που διατίθενται για αποκαταστάσεις είναι πενιχρά, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων η επιτακτική ανάγκη για νέα σχολική στέγη φαντάζει όνειρο μακρινό. Η κατάσταση, μάλιστα, επιδεινώθηκε εμφανώς μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.

Δεν μας καλύπτει η χτεσινή κατανόηση και η αναγνώριση του προβλήματος από την πλευρά του Δήμου, ούτε η περιγραφή κάποιων έργων που έγιναν, τα οποία όμως  δεν λύνουν κανένα από τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν.

Θα συνεχίσουμε και ζητάμε: 

-Μέσα στις γιορτές να λυθούν τουλάχιστον τα σοβαρά προβλήματα στεγανότητας των σχολείων. Δεν είμαστε στο 1970, για να βάζουν οι δάσκαλοι κουβάδες στις τάξεις!
-Να λυθούν μέσα στις γιορτές όλα τα προβλήματα με υγρασίες και σοβάδες. 
-Γνωρίζουμε ότι το βάρος που έχει πέσει στους Δήμους είναι τρομερά δυσανάλογο των χρημάτων που λαμβάνουν από την κεντρική διοίκηση. Είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε τον Δήμο και να έρθουμε μαζί του, γονείς εκπαιδευτικοί και μαθητές,  εάν αποφασίσει να σηκώσει την φωνή του και απαιτήσει δυναμικά στο Υπουργείο  χρήματα για τα μεγαλύτερα έργα που πρέπει να γίνουν. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kapodistriako_0.jpg
ΕΚΠΑ και Κύπρος: Ίσχυροί δεσμοί δύο αιώνων
Το ΕΚΠΑ παραμένει πρωτοπόρο στη διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, επενδύοντας στη διεθνή ακαδημαϊκή παρουσία του και θέτοντας τα θεμέλια για...
ΕΚΠΑ και Κύπρος: Ίσχυροί δεσμοί δύο αιώνων
Υπουργείο Εσωτερικών
Προγραμματισμός προσλήψεων: Πάνω από 4.000 θέσεις σε ΕΛ.ΑΣ., Πολιτική Προστασία και ΑΑΔΕ
Το Δημόσιο ανοίγει χιλιάδες θέσεις: Πάνω από 4.000 μόνιμες προσλήψεις σε ΕΛΑΣ, Πυροσβεστική, ΑΑΔΕ, Ένοπλες Δυνάμεις και φορείς
Προγραμματισμός προσλήψεων: Πάνω από 4.000 θέσεις σε ΕΛ.ΑΣ., Πολιτική Προστασία και ΑΑΔΕ
Έλενα Ακρίτα
Βουλή: Ερώτηση για την προστασία εκπαιδευτικών που παρεμβαίνουν σε περιστατικά σχολικής βίας
Η Έλενα Ακρίτα και 11 ακόμα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στην υπουργό Παιδείας για την θεσμική προστασία των εκπαιδευτικών με αφορμή την...
Βουλή: Ερώτηση για την προστασία εκπαιδευτικών που παρεμβαίνουν σε περιστατικά σχολικής βίας