pisa
Σε Φυσική και Βιολογία

Στις Οδηγίες Διδασκαλίας των Μαθηματικών και μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών (Φυσική και Βιολογία) της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου περιλαμβάνονται, για πρώτη φορά εφέτος, επτά (7) θέματα που έχουν χρησιμοποιηθεί σε έρευνες (πιλοτικές και κύριες) του προγράμματος OECD/PISA, έχουν μεταφραστεί από στελέχη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα PISA - Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών, του ιστότοπου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Πιο συγκεκριμένα:

  • στις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου περιλαμβάνεται, ως ενδεικτική δραστηριότητα, το θέμα με τίτλο: «ΚΥΛΙΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ», στην ενότητα 1.1.5. Η έννοια της ταχύτητας στην ευθύγραμμη ομαλή κίνηση, που χρησιμοποιήθηκε στην κύρια έρευνα του προγράμματος OECD/PISA, το 2003 και στη θεματική περιοχή (domain) των Μαθηματικών.

  • στις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου περιλαμβάνονται, ως ενδεικτικές δραστηριότητες, τα θέματα, που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα OECD/PISA, με τίτλους:

  1. «ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ», στην ενότητα Όργανα και συστήματα οργάνων (πιλοτική έρευνα 2006 – Φυσικές Επιστήμες,

  2. «ΦΥΣΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ», στην ενότητα Καρδιά (OECD/PISA 2006 – Φυσικές Επιστήμες) και

  3. «ΥΠΕΡΗΧΟΣ», στην ενότητα Ανάπτυξη του εμβρύου – Τοκετός (πιλοτική έρευνα 2006 – Φυσικές Επιστήμες).

  • Στις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος της Άλγεβρας Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου περιλαμβάνονται, ως ενδεικτικές δραστηριότητες, τα θέματα, που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα OECD/PISA, με τίτλους:

  1. «ΚΟΥΝΙΑ», στις §6.1 - §6.2 (κύρια έρευνα 2003 – Μαθηματικά),

  2. «ΠΩΛΗΣΕΙΣ DVD», στην §6.3 (2022 – Μαθηματικά) και

  3. «ΚΑΡΔΙΑΚΟΙ ΠΑΛΜΟΙ», στην §6.3 (κύρια έρευνα 2003 – Μαθηματικά).

Προσωπικά, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω το πρόγραμμα OECD/PISA και τα θέματα Φυσικών Επιστημών που χρησιμοποιεί στο πλαίσιο της Διπλωματικής Εργασίας που εκπόνησα, κατά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών μου σπουδών, αλλά και ως επιμορφωτής κωδικοποιητών και υπεύθυνος της κωδικοποίησης στην κύρια έρευνα του 2015 και κωδικοποιητής στην πιλοτική έρευνα του 2025. Θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμη την ενασχόληση των παιδιών της Α’ Λυκείου ΚΑΙ με τέτοια θέματα. Εν πάσει όμως περιπτώσει,

είναι μία ευκαιρία για την εκπαιδευτική κοινότητα να γνωρίσει και να αξιολογήσει τα θέματα αυτά!

Δρ Αργύρης Δ. Ψαλίδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σούπερ μάρκετ
Συναγερμός για το πιο διαδεδομένο τρόφιμο παγκοσμίως – Γεμάτο υπολείμματα φυτοφαρμάκων
Επικίνδυνη αποκάλυψη για πασίγνωστο τρόφιμο – Αποσύρεται λόγω φυτοφαρμάκων
Συναγερμός για το πιο διαδεδομένο τρόφιμο παγκοσμίως – Γεμάτο υπολείμματα φυτοφαρμάκων
AMFITHEATRO
Η «έκρηξη» των μεταπτυχιακών: Αναζητώντας το νέο ακαδημαϊκό τοπίο της Ελλάδας
Το μεταπτυχιακό δεν είναι πια μόνο «ο επόμενος σταθμός» του προπτυχιακού. Πολύ συχνά είναι επιστροφή.
Η «έκρηξη» των μεταπτυχιακών: Αναζητώντας το νέο ακαδημαϊκό τοπίο της Ελλάδας
καλ
«Κραυγή» πτυχιούχων της ΑΣΚΤ – «Αόρατοι» οι Ιστορικοί Τέχνης για το Υπουργείο Πολιτισμού
«Ο πολιτιστικός τομέας στερείται εξειδικευμένων επιστημόνων, ενώ εμείς αγωνιζόμαστε να βρούμε θέση στον χώρο που εκπαιδευτήκαμε»
«Κραυγή» πτυχιούχων της ΑΣΚΤ – «Αόρατοι» οι Ιστορικοί Τέχνης για το Υπουργείο Πολιτισμού