pisa
Σε Φυσική και Βιολογία

Στις Οδηγίες Διδασκαλίας των Μαθηματικών και μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών (Φυσική και Βιολογία) της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου περιλαμβάνονται, για πρώτη φορά εφέτος, επτά (7) θέματα που έχουν χρησιμοποιηθεί σε έρευνες (πιλοτικές και κύριες) του προγράμματος OECD/PISA, έχουν μεταφραστεί από στελέχη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα PISA - Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών, του ιστότοπου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Πιο συγκεκριμένα:

  • στις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου περιλαμβάνεται, ως ενδεικτική δραστηριότητα, το θέμα με τίτλο: «ΚΥΛΙΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ», στην ενότητα 1.1.5. Η έννοια της ταχύτητας στην ευθύγραμμη ομαλή κίνηση, που χρησιμοποιήθηκε στην κύρια έρευνα του προγράμματος OECD/PISA, το 2003 και στη θεματική περιοχή (domain) των Μαθηματικών.

  • στις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου περιλαμβάνονται, ως ενδεικτικές δραστηριότητες, τα θέματα, που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα OECD/PISA, με τίτλους:

  1. «ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ», στην ενότητα Όργανα και συστήματα οργάνων (πιλοτική έρευνα 2006 – Φυσικές Επιστήμες,

  2. «ΦΥΣΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ», στην ενότητα Καρδιά (OECD/PISA 2006 – Φυσικές Επιστήμες) και

  3. «ΥΠΕΡΗΧΟΣ», στην ενότητα Ανάπτυξη του εμβρύου – Τοκετός (πιλοτική έρευνα 2006 – Φυσικές Επιστήμες).

  • Στις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος της Άλγεβρας Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου περιλαμβάνονται, ως ενδεικτικές δραστηριότητες, τα θέματα, που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα OECD/PISA, με τίτλους:

  1. «ΚΟΥΝΙΑ», στις §6.1 - §6.2 (κύρια έρευνα 2003 – Μαθηματικά),

  2. «ΠΩΛΗΣΕΙΣ DVD», στην §6.3 (2022 – Μαθηματικά) και

  3. «ΚΑΡΔΙΑΚΟΙ ΠΑΛΜΟΙ», στην §6.3 (κύρια έρευνα 2003 – Μαθηματικά).

Προσωπικά, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω το πρόγραμμα OECD/PISA και τα θέματα Φυσικών Επιστημών που χρησιμοποιεί στο πλαίσιο της Διπλωματικής Εργασίας που εκπόνησα, κατά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών μου σπουδών, αλλά και ως επιμορφωτής κωδικοποιητών και υπεύθυνος της κωδικοποίησης στην κύρια έρευνα του 2015 και κωδικοποιητής στην πιλοτική έρευνα του 2025. Θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμη την ενασχόληση των παιδιών της Α’ Λυκείου ΚΑΙ με τέτοια θέματα. Εν πάσει όμως περιπτώσει,

είναι μία ευκαιρία για την εκπαιδευτική κοινότητα να γνωρίσει και να αξιολογήσει τα θέματα αυτά!

Δρ Αργύρης Δ. Ψαλίδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

20ο Νηπιαγωγείο Τρικάλων
Τρίκαλα: Το πρώτο παθητικό σχολείο της Ελλάδας είναι γεγονός
Το νέο σχολείο αποτελεί παράδειγμα καινοτομίας και βιωσιμότητας, ανοίγοντας το δρόμο για την κατασκευή ενεργειακά αποδοτικών δημόσιων σχολείων σε όλη...
Τρίκαλα: Το πρώτο παθητικό σχολείο της Ελλάδας είναι γεγονός
αστυνομία
Το πρωί δέρνεις τους γιατρούς και το βράδυ φέρνεις τον πατέρα σου στο νοσοκομείο: Σενάριο επιστημονικής φαντασίας...
Εσύ χαζεύεις στο κινητό σου για να περάσει η ώρα μέχρι να ξαναγίνει η ιατρική επίσκεψη... και ξάφνου βλέπεις τη φάτσα σου "εν ώρα εργασίας", το...
Το πρωί δέρνεις τους γιατρούς και το βράδυ φέρνεις τον πατέρα σου στο νοσοκομείο: Σενάριο επιστημονικής φαντασίας...
τεχνητή νοημοσύνη
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δεν μπορούν να διακρίνουν αν το περιεχόμενο που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη είναι αληθινό, σύμφωνα με νέα...
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό