Συζητήθηκε χθες στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και τα προβλήματα που αυτή έχει προκαλέσει στη λειτουργία των σχολείων.
Η επίκαιρη ερώτηση αφορούσε ειδικότερα την πρωτοφανή κατάσταση που έχει δημιουργήσει η χωρίς ανάλογη προετοιμασία κατάργηση των επιτροπών η οποία έχει οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό και διαχειριστικό αδιέξοδο τους Δήμους και σε οικονομική ασφυξία τα σχολεία.
Με δεδομένο ότι λόγω του ελλείματος προετοιμασίας από τη μεριά της Κυβέρνησης και της απουσίας ενός νέου πλαισίου χρηματοδότησης των σχολείων δεν έχουν ακόμη γίνει οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, ο αρμόδιος υπουργός ρωτήθηκε σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει προκειμένου να ομαλοποιηθεί το σημερινό διοικητικό – οικονομικό αδιέξοδο.
Ο υπουργός κ. Λιβάνιος αρκέστηκε στην δικαιολόγηση της κατάργησης των σχολικών επιτροπών λέγοντας ότι ήταν ένα διοικητικό μόρφωμα το οποίο χαρακτηριζόταν από κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου. Δεν απάντησε στο πώς θα δοθεί λύση στο σημερινό αδιέξοδο και πώς θα ξεπεραστούν τα προβλήματα χρηματοδότησης και αντιμετώπισης των καθημερινών αναγκών των σχολείων.
"Δεν υπήρχε κανονισμός προμηθειών, δεν είχαν οικονομικές καταστάσεις οι οποίες θα ήταν πέραν από κάθε αμφισβήτηση και κυρίως δεν είχαν προετοιμασία για να εφαρμόσουν το διπλογραφικό σύστημα" απολογήθηκε ο υπουργός Εσωτερικών.
Και συμπλήρωσε: «Δεν υπήρχε κανονισμός προμηθειών, δεν υπάγονταν στον ν. 4412, μεταξύ των οποίων γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν παραλαβή προμηθειών αυτοί που αναθέτουν τις προμήθειες, δεν είχαν οικονομικές καταστάσεις οι οποίες θα ήταν πέραν από κάθε αμφισβήτηση και κυρίως δεν είχαν προετοιμασία για να εφαρμόσουν το διπλογραφικό σύστημα.
Κι επειδή η διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ότι πιο σοβαρό μπορεί να υπάρξει σε όλα τα επίπεδα -από την κεντρική Κυβέρνηση, μέχρι το τελευταίο νομικό πρόσωπο του δήμου- οι σχολικές επιτροπές δεν είχαν λόγο ύπαρξης».
Ο αντίλογος είναι μεγάλος αλλά κυρίως η απάντηση στα λόγια του υπουργού Εσωτερικών είναι ότι έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στα σχολεία.
«Αν γινόταν όλα αυτά γιατί δεν καταργήθηκαν όλες οι σχολικές επιτροπές αλλά παρέμειναν οι σχολικές επιτροπές των δήμων με περισσότερα από 100 σχολεία; Εκεί δεν γίνονται ατασθαλίες; Μόνο στους μικρούς δήμους γίνονταν ατασθαλίες;» ρωτάνε εύλογα πολλοί διευθυντές σχολείων.
«Είναι ντροπή! Στα σχολεία τα παιδιά δεν έχουν χαρτί υγείας και σαπούνι στις τουαλέτες. Οι καθαρίστριες σφουγγαρίζουν μόνο με νερό γιατί δεν έχουν προμηθευτεί τα σχολεία με χλωρίνη και απορρυπαντικά. Η διευθύντρια μας ζήτησε να πάμε στο σχολείο από ένα πακέτο Α4» επισημαίνει μέλος Ένωσης Γονέων.
«Στην κρατική γραφειοκρατία προστίθεται και η εξωφρενική τραπεζική γραφειοκρατία. Τεράστιες καθυστερήσεις και προβλήματα στο άνοιγμα των σχολικών λογαριασμών» σημειώνει διευθυντής σχολικής μονάδας.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Ντροπή! Από τον Ιούνιο τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 €
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου έχει τοποθετηθεί, με το έγγραφο με ΑΠ 86/30-09-2024 σχετικά με τον νέο νόμο ν.5056/2023, με τον οποίο, η κυβέρνηση της ΝΔ κατήργησε τις Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων καθώς και τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στα δημοτικά συμβούλια.
Είναι σαφές ότι το νέο «μοντέλο» χρηματοδότησης των σχολείων θα φέρει οικονομική ασφυξία, περαιτέρω υποχρηματοδότηση και άρα έμμεση εμπορευματοποίηση των σχολείων και αποκλεισμό του λαϊκού ελέγχου.
Πέραν αυτών όμως, βρισκόμαστε αρχές Νοεμβρίου και βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα τραγελαφική κατάσταση. Ενώ ο νόμος προβλέπει την περίφημη πάγια εντολή των 500 € για κάθε σχολείο, για τρέχοντα έξοδα που δεν καλύπτονται από τους προμηθευτές, τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 € από αυτά τα χρήματα από τον Ιούνιο!!! Δηλαδή τα σχολεία άνοιξαν τη νέα χρονιά και λειτουργούν χωρίς χρήματα και το κάθε σχολείο προσπαθεί να τα βγάλει πέρα όπως μπορεί και καταλαβαίνει. Άλλα χρεώνουν το χαρτί στους συναδέλφους, άλλα τρώνε ότι οικονομίες είχαν μαζέψει από προγράμματα, κυλικεία κλπ και όλα τους καλούνται να διαχειριστούν την μιζέρια με εξοπλισμό που χρειάζεται συντήρηση ή εξοπλισμό που απουσιάζει (μπάλες, εργαστήρια Η/Υ κ.α.) ή άλλες τρέχουσες ανάγκες.
Η εικόνα αυτή προκαλεί, για άλλη μια φορά, αγανάκτηση για το λεγόμενο επιτελικό κράτος – μέσα σε αυτό και οι Δήμοι - και το «ψηφιακό σχολείο» του κ. Πιερρακάκη. Όταν μια πολιτική αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο (συγχωνεύσεις τμημάτων, διώξεις εκπαιδευτικών, προώθηση αξιολόγησης) λειτουργεί 15αυγουστο και σαββατοκύριακα. Όταν δεν αποτελεί (πληρωμές νεοδιόριστων, χρηματοδότηση σχολείων) , απλά αδιαφορεί!
Να δοθούν άμεσα τα χρήματα στα σχολεία! Διπλασιασμός των επιχορηγήσεων για τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν μειωθεί στο μισό (!) την τελευταία δεκαετία. Η ασφάλεια των μαθητών και η αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις κατάλληλες υποδομές και τον αντίστοιχο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών και την επιβάρυνση των γονέων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη