Με αφορμή την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, που θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) υποστηρίζει σε επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν καταγεγραμμένα πάνω από 300 λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλα τόσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να συνυπολογίζονται τα κενά του προγράμματος της κολύμβησης».
«Η Φυσική Αγωγή διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη σωματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων» υπογραμμίζει στην επιστολή και ότι «για να υλοποιηθούν πλήρως οι στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι αναγκαίο να καλυφθούν τα υφιστάμενα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό».
Όπως τονίζει στην επιστολή της, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, «κατά την Α' φάση προσλήψεων αναπληρωτών, καλύφθηκε μόλις το 70,5% των κενών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφήνοντας ακάλυπτες 321 θέσεις, ενώ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το ποσοστό κάλυψης ανήλθε μόλις στο 21,1%, γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία και σε σύγκριση με την απορρόφηση άλλων κλάδων. Επιπλέον, η καθυστερημένη τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, καθιστά πρακτικά αδύνατη τη σωστή προετοιμασία και οργάνωση της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού».
«Αυτά τα ποσοστά υποδεικνύουν σοβαρές δυσκολίες και στην υλοποίηση των προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής. Επιπροσθέτως, αναφορικά με το μάθημα της κολύμβησης, το προηγούμενο σχολικό έτος, μόνο 1.606 από τις 4.514 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Υπουργείου, ενώ σε 347 σχολεία δεν υπήρχε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής για να διδάξει το μάθημα. Αυτό το κενό επισημαίνει την άμεση ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος» επισημαίνει.
Οι επιστολές της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ)
11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να τονίσουμε τη σημαντικότητα της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που φέτος θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, υπό το σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε Ποιότητα στη Ζωή». Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της Φυσικής Αγωγής και της σωματικής δραστηριότητας στα σχολεία, συμβάλλοντας σημαντικά στην προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών.
Η Φυσική Αγωγή διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη σωματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές καλλιεργούν σημαντικές αξίες όπως η πειθαρχία, η ομαδικότητα, η συνεργασία και ο σεβασμός. Επιπλέον, καλλιεργούνται υγιείς συνήθειες που μπορούν να διατηρηθούν και στην ενήλικη ζωή, ενώ το σχολικό περιβάλλον προσφέρει σε όλους ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε φυσικές δραστηριότητες. Επιπρόσθετα, αξίζει να τονιστεί ότι η σωματική δραστηριότητα έχει αποδεδειγμένα θετική επίδραση όχι μόνο στη σωματική υγεία, αλλά και στην σχολική επίδοση των μαθητών. Ακόμα, σύμφωνα με μελέτες, η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες και την ψυχική ευεξία, συνδέοντας την άσκηση με την επίτευξη καλύτερων σχολικών επιδόσεων. Εν κατακλείδι, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής μπορεί να λειτουργήσει και ως μοχλός εκτόνωσης των εφήβων και ασπίδα για την πάταξη της βίας στα σχολεία.
Ωστόσο, νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Γραφείου του Π.Ο.Υ. (2024) επισημαίνει την αύξηση της παχυσαρκίας και τα χαμηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας μεταξύ των εφήβων. Μόνο το 20% των εφήβων παγκοσμίως πληροί τις συστάσεις του Π.Ο.Υ. για τουλάχιστον 60 λεπτά καθημερινής μέτριας έως έντονης φυσικής δραστηριότητας. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμα πιο χαμηλό, μόλις 14% συνολικά. Ειδικότερα, το ποσοστό φυσικής δραστηριότητας μειώνεται καθώς οι έφηβοι μεγαλώνουν.
Για να υλοποιηθούν πλήρως οι στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι αναγκαίο να καλυφθούν τα υφιστάμενα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ωστόσο, κατά την Α' φάση προσλήψεων αναπληρωτών, καλύφθηκε μόλις το 70,5% των κενών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφήνοντας ακάλυπτες 321 θέσεις, ενώ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το ποσοστό κάλυψης ανήλθε μόλις στο 21,1%, γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία και σε σύγκριση με την απορρόφηση άλλων κλάδων. Επιπλέον, η καθυστερημένη τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, καθιστά πρακτικά αδύνατη τη σωστή προετοιμασία και οργάνωση της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.
Αυτά τα ποσοστά υποδεικνύουν σοβαρές δυσκολίες και στην υλοποίηση των προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής. Επιπροσθέτως, αναφορικά με το μάθημα της κολύμβησης, το προηγούμενο σχολικό έτος, μόνο 1.606 από τις 4.514 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Υπουργείου, ενώ σε 347 σχολεία δεν υπήρχε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής για να διδάξει το μάθημα. Αυτό το κενό επισημαίνει την άμεση ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.), αυτή τη στιγμή υπάρχουν καταγεγραμμένα πάνω από 300 λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλα τόσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να συνυπολογίζονται τα κενά του προγράμματος της κολύμβησης.
Κύριε Υπουργέ, ζητούμε την προσοχή σας στο αίτημά μας για την άμεση ενίσχυση του κλάδου της Φυσικής Αγωγής, ανακινώντας άμεσα τη Β’ φάση προσλήψεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλιστεί η υλοποίηση της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και να ενισχυθεί η Φυσική Αγωγή στα σχολεία μας.
Το σχολικό περιβάλλον παίζει κεντρικό ρόλο στη δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής και η Πολιτεία οφείλει να παρέχει ίσες ευκαιρίες για σωματική δραστηριότητα σε όλους τους μαθητές. Η πρόσφατη ανακοίνωση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την ίδρυση Αθλητικών Σχολείων και την αύξηση της ώρας του μαθήματος Φυσικής Αγωγής είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Τέλος, περιμένουμε με ενδιαφέρον την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων που θα εξειδικεύουν την εφαρμογή αυτών των αλλαγών.
Η επιστολή για την παιδική παχυσαρκία
Για τα παιδιά, γινόμαστε ασπίδα! / Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας εκθέσουμε, για μία ακόμη φορά, τις ανησυχίες μας αναφορικά με την αυξανόμενη παιδική παχυσαρκία στη χώρα μας. Η Ελλάδα, όπως καταγράφουν διεθνείς φορείς, παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό παιδικής παχυσαρκίας στην Ευρώπη, ένα φαινόμενο που όχι μόνο επηρεάζει την υγεία των παιδιών μας αλλά υπονομεύει τη μελλοντική ευημερία της κοινωνίας.
Ως Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής, θεωρούμε ότι η ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα σε κάθε καμπάνια κατά της παιδικής παχυσαρκίας. Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής παρέχει την απαραίτητη ευκαιρία για την καθημερινή άσκηση των μαθητών, κάτι που έχει αποδειχθεί ότι συνεισφέρει θετικά τόσο στη σωματική όσο και στη ψυχική τους υγεία.
Ζητάμε την άμεση συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με το Υπουργείο Υγείας, ώστε να εξασφαλιστεί η επέκταση των ωρών Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα και η ίδρυση νέων Αθλητικών Σχολείων. Επιπλέον, η ένταξη της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση θα συμβάλει καταλυτικά στην πρόληψη της παχυσαρκίας από μικρή ηλικία.
Σας καλούμε να ενσωματώσετε αυτές τις προτάσεις στο πλαίσιο των πολιτικών σας για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας και να λάβετε υπόψη τα δεδομένα που αποδεικνύουν την αλληλένδετη σχέση μεταξύ σωματικής άσκησης και ακαδημαϊκής επίδοσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη