Πρότυπα Σχολεία: Πότε αναμένονται τα αποτελέσματα για την εισαγωγή των μαθητών
Διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα λάθη και τις αστοχίες στις εξετάσεις

Η παραλαβή των γραπτών των μαθητών για τα Πρότυπα Σχολεία, ολοκληρώθηκε χθες από το Βαθμολογικό Κέντρο, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων που βρίσκεται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), στην Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες η βαθμολόγηση των γραπτών, ξεκίνησε σήμερα, Πέμπτη, δεν θα γίνει από  εκπαιδευτικούς βαθμολογητές, αλλά ηλεκτρονικά  με συγκεκριμένο λογισμικό, ενώ Επιτροπή θα κάνει σχετικό έλεγχο για το ενδεχόμενο λαθών.

Παράλληλα τα αποτελέσματα εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν την ερχόμενη Τετάρτη.

Διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα λάθη και τις αστοχίες στις εξετάσεις

Με βάση τις καταγγελίες εκπαιδευτικών και γονέων για τα λάθη που υπήρχαν στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε διευκρινήσεις σχετικά με τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας.

Δείτε εδώ αναλυτικά το έγγραφο

Σχετικά με τα ερωτήματα που έχουν τεθεί για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια, η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων ενημερώνει ότι :

Οι ερωτήσεις τέσσερα (4), δέκα (10), ένδεκα (11), είκοσι (20) και είκοσι πέντε (25) είναι διατυπωμένες ορθά και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ως προς τη σαφήνειά τους.

Στην ερώτηση τέσσερα (4) ζητείται η σημασιολογική διάκριση των προτεινόμενων ρημάτων που δεν επηρεάζεται από τον γραμματικό τύπο. Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά.

Στην ερώτηση δέκα (10) ζητήθηκε συνώνυμο της λέξης «συμβολή» έτσι όπως αυτή εμφανίζεται στη ροή του κειμένου. Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αποφασιστική ήταν η «βοήθεια» του Βικέλα, δηλαδή η συνεισφορά του στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Στην ερώτηση ένδεκα (11) ζητείται ποια από τις διαθέσιμες επιλογές δε δηλώνει σκοπό στο πλαίσιο των συμφραζομένων του κειμένου.

Ορθή απάντηση είναι η επιλογή «Δ.», που είναι βουλητική πρόταση. Οι βουλητικές προτάσεις διακρίνονται από τις τελικές και δεν εκφράζουν σκοπό.

Στην ερώτηση είκοσι (20) δε ζητήθηκε σημασιολογική διάκριση μεταξύ των ρημάτων χαιρετώ και χαιρετίζω. Στην ερώτηση δόθηκε ο τύπος «χαιρετούσαν», που σύμφωνα με τη σχολική γραμματική ανήκει στη δεύτερη συζυγία και έχει τύπο συνοπτικής προστακτικής «χαιρετήστε», ενώ ο τύπος «χαιρετίστε» ανήκει μόνο σε ρήμα πρώτης συζυγίας.

Στην ερώτηση είκοσι πέντε (25) η ορθή απάντηση είναι η «Γ.». Η εικόνα υπάρχει μέσα στην πρόταση που δόθηκε και διδάσκεται τόσο στο σχολικό βιβλίο της γλώσσας της Στ' Δημοτικού όσο και στο ανθολόγιο της λογοτεχνίας (ενδεικτικά: Γιάννης Ρίτσος, “Πρωινό άστρο”, ερώτηση 1 στο Ανθολόγιο- ενότητα 3 σχολικού βιβλίου γλώσσας Στ' Δημοτικού, Γιάννης Ρίτσος, “Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία”, ερώτηση 2). Η διατυπωθείσα άποψη ότι η εικόνα δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αποκλείει την επιλογή «Δ.» ως ορθή απάντηση.

Η επιτροπή διευκρινίζει επίσης ότι στις ερωτήσεις εννέα (9), δεκαπέντε (15) και είκοσι τρία (23), είτε λόγω αστοχιών στη διατύπωση είτε εξαιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις επί των ανωτέρω ερωτήσεων θα βαθμολογηθούν ως ορθές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

teachers a.i.
21 εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς στην τάξη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη επαναστατεί την Εκπαίδευση, το μάθημα και όλη την διδασκαλία! Σας παρουσιάζουμε 21 εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης με την...
21 εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς στην τάξη