Πρότυπα Γυμνάσια 2024: Παγιώνεται ένα υψηλό επίπεδο εξετάσεων
Εκτιμήσεις των θεμάτων για τις εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπα Γυμνάσια 2024

To alfavita.gr δημοσιεύει τις εκτιμήσεις των θεμάτων για τις εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπα Γυμνάσια 2024, μέσα από την οπτική και εμπειρία του Γιώργου Μανιάτη, μαθηματικού και της Ελευθερίας Μαυροπούλου, φιλολόγου στον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης.

Θέματα και Απαντήσεις

Ολοκληρώθηκε η πανελλήνια, γραπτή δοκιμασία των μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού προς διεκδίκηση μίας θέσης στην Α΄ τάξη Πρότυπου Γυμνασίου, κατά τη σχολική χρονιά 2024-25. Μπορείτε να δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στους παρακάτω συνδέσμους:

Θέματα Πρότυπων Γυμνασίων_18 Μαΐου 2024

Απαντήσεις Πρότυπων Γυμνασίων_18 Μαΐου 2024

Αποτίμηση των Εξετάσεων

Οι φετινές εξετάσεις για την εισαγωγή σε Πρότυπα Γυμνάσια απευθύνονται σε μαθητές που έχουν κάνει άρτια προετοιμασία κάλυψης και εμπέδωσης της ύλης, αλλά και στρατηγικής διαχείρισης του περιορισμένου χρόνου των 150 λεπτών. Το ύφος των φετινών θεμάτων, η πολυπλοκότητα των δεδομένων, η διατύπωση των ερωτημάτων με φόντο μία πληθώρα μαθηματικών και γλωσσικών θεωριών - φαινομένων, διαμορφώνουν και φέτος ένα υψηλό επίπεδο διαγωνισμού.

Εκτίμηση Θεμάτων στη Γλώσσα

Τα θέματα καλύπτουν μια ποικιλία γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, αντλώντας στοιχεία από δύο κείμενα αναφοράς. Υπάρχουν αρκετά ερωτήματα λεξικολογικού περιεχομένου με αντώνυμα, συνώνυμα ή ετυμολογικής συγγένειας. Επίσης, σε κάποια ερωτήματα δεν είναι αρκετή η εκφώνηση για την εύρεση απάντησης, αλλά χρειάζεται πολύ καλή παρατήρηση του περικείμενου, αναλώνοντας πολύτιμο χρόνο. Τα θέματα στη Γλώσσα χαρακτηρίζονται απαιτητικά.

Εκτίμηση Θεμάτων στα Μαθηματικά

Τα θέματα καλύπτουν ένα αρκετά μεγάλο εύρος μαθηματικών εννοιών. Ενδεικτικά αναφέρουμε την ύπαρξη: ενός ερωτήματος σε εύρεση μέσου όρου, ενός υπολογισμού αριθμητικής παράστασης με δύναμη και κλάσματα, διερεύνησης ενός αριθμητικού μοτίβου, ενός προβλήματος που περιέχει ποσοστά και ραβδόγραμμα, μίας γεωμετρικής άσκησης υπολογισμού εμβαδού με δοσμένο σχήμα που αποτελείται από τετράγωνο και δύο ημικύκλια, ενός προβλήματος με χρονικές διάρκειες και πίνακα πληροφοριών, δύο προβλημάτων που στηρίζονται στα ποσοστά κ.ά. Επίσης, η έννοια του κλάσματος υπάρχει κυρίαρχη στο σχεδιασμό 6 ασκήσεων – προβλημάτων.

Τα θέματα στα Μαθηματικά χαρακτηρίζονται απαιτητικά. Προϋποθέτουν πολύ μεγάλη συγκέντρωση και ψυχραιμία από τη μεριά των μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού, ώστε να μπορέσουν να τα διαχειριστούν στον περιορισμένο χρόνο που έχουν. Η χρήση των επιτρεπόμενων πρόχειρων φύλλων προς επίλυση των ασκήσεων, χάραξη στρατηγικής, ανάπτυξη συλλογισμών, διενέργεια αριθμητικών πράξεων είναι απαραίτητη.

 

*Γιώργος Μανιάτης, Μαθηματικός

*Ελευθερία Μαυροπούλου, Φιλόλογος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

titanikos.jpg
Τιτανικός: Ο πραγματικός λόγος που δεν βρέθηκαν σκελετοί στα συντρίμμια
Η βύθιση του Τιτανικού το 1912 στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1.517 ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους παρασύρθηκαν από τα ρεύματα του ωκεανού ή...
Τιτανικός: Ο πραγματικός λόγος που δεν βρέθηκαν σκελετοί στα συντρίμμια