PIERRAKAKIS
Δεν είναι λίγοι αυτοί που κατάλαβαν ότι η αποφθεγματική φλυαρία του υπουργού και το "Κύριε Ελεήσον" των ΜΜΕ στόχο έχουν όχι μόνο την παράκαμψη του προβλήματος αλλά και  τη μετακύλισή του στην "πίστα" της σχολικής αίθουσας και στην ευθύνη εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων.

Εννέα μέτρα με στόχο την πάταξη της σχολικής βίας εξήγγειλε χθες ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, από το  3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, όπου παρουσίασε την εθνική καμπάνια για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Τα περισσότερα από τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο, όπως η υποχρέωση των γονιών να υπογράφουν τους νέους σχολικούς κανονισμούς που συντάσσονται προκειμένου να ξεκινήσει το παιδί τους το σχολείο, ενώ άλλοι, όπως οι αλλαγές στις αποβολές, θα ισχύσουν άμεσα.

Επίσης υπουργός και Πρωθυπουργός παρουσίασαν την νέα πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που έχει στόχο να  δώσει την ευκαιρία σε κάθε παιδί να καταγράψει την ιστορία του, να καταγγείλει περιστατικά βίας, να ενημερωθεί σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης αλλά και της διαχείρισης.

Στην πλατφόρμα θα μπορούν οι μαθητές και οι γονείς τους, να υποβάλλουν αναφορές για περιστατικά τα οποία τους απασχολούν. Οι καταγγελίες στην πλατφόρμα θα είναι επώνυμες και ήδη οι γονείς έχουν λάβει ηλεκτρονικά μέσω του myschool τον αριθμό μητρώου των παιδιών τους ώστε να μπορεί να γίνει ταυτοποίηση του μαθητή που κάνει την καταγγελία. Θα υπάρχει ένα ερωτηματολόγιο καταγραφής περιστατικών βίας στην αρχή και θα δίνεται η δυνατότητα αποτύπωσης των περιστατικών, ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικό.

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη θα υπάρχουν θεματικές ενότητες επιμόρφωσης για τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση σχεδίων δράσης, την υποστήριξη των θυμάτων, για την επικοινωνία σχολείου και οικογένειας και για την αξιοποίηση των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης περιστατικών.

 «Πρόκειται για εθνικό πρόβλημα και οφείλουμε να προστατεύσουμε κάθε παιδί», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Τα 9 μέτρα που εξήγγειλε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Θα συνταχθούν νέοι κανονισμοί σχολικής λειτουργίας τους οποίους τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα πρέπει να υπογράψουν οι γονείς για να ξεκινήσει το παιδί τους το σχολείο.

Μεγαλύτερη ψηφιοποίηση απουσιών: Μέσω της εφαρμογής eparents οι γονείς θα ενημερώνονται άμεσα για τις απουσίες των παιδιών τους.

Δε θα μπορεί πλέον ο Σύλλογος διδασκόντων να «σβήνει» απουσίες με απόφασή του. Θα απαγορεύεται εκτός από περιπτώσεις ασθενειών

Σε περιπτώσεις βανδαλισμών και ζημιών στο σχολείο, το κόστος αποκατάστασης θα χρεώνεται στην οικογένεια του μαθητή που προκάλεσε τις καταστροφές.

Δυνατότητα γονέων να δικαιολογούν οι ίδιοι απουσίες έως δύο ημερών. Για περισσότερες θα χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.

Επαναφορά πενθήμερης αποβολής.

Επαναφορά αδικαιολόγητων και δικαιολογημένων απουσιών. Οι 114 απουσίες που επιτρέπονται σήμερα θα χωριστούν όπως παλαιότερα σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Ο συνολικός αριθμός δεν θα αλλάξει αλλά οι αδικαιολόγητες θα περιοριστούν σε 50

Διευκολύνεται η δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να αποφασίζει αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Κινητά τηλέφωνα: Η χρήση τους θα μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε πενθήμερη αποβολή. Σε βαριά περιστατικά, εάν υπάρξει διαρροή δεδομένων άλλου μαθητή μέσω κινητού (πχ περιπτώσεις καταγραφής συμπλοκών ανάμεσα σε μαθητές που διαδίδονται στο διαδίκτυο) τότε θα γίνεται ακαριαία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος του υπαιτίου.

Είναι αλήθεια ότι το πολυσύνθετο και πολυπαραγοντικό κοινωνικό φαινόµενο του σχολικού εκφοβισµού είναι υπαρκτό, όχι νέο, αλλά, σίγουρα, σε έξαρση καθώς έχει υπεισέλθει στις τάξεις των σχολείων και ταλανίζει µε τη σοβαρότητά του και τις ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις του τη σχολική ζωή.

Σαφώς υπάρχει ανησυχία κι πώς να μην υπάρχει όταν σύμφωνα με τα ευρήματα Πανελλήνιας Έρευνας του ΕΠΙΨΥ για τις Συμπεριφορές που συνδέονται με την Υγεία των Εφήβων-Μαθητών η οποία έγινε το 2022, σχεδόν ένας στους 3 (30,7%) εφήβους στην Ελλάδα έχει πρόσφατα εμπλακεί σε βίαιο καυγά—το 8,4% το έχει επαναλάβει τουλάχιστον 3 φορές...

Το αξιοπερίεργο είναι ότι σύμφωνα με την έρευνα, την 8ετία 2014-2022 μειώνεται σταδιακά το ποσοστό των εφήβων που αναφέρουν πρόσφατη εμπλοκή σε βίαιους καυγάδες, φτάνοντας το 2022 στην χαμηλότερη τιμή της τελευταίας 20ετίας! Εως και το 2014, μείωση παρουσίαζε και το ποσοστό εφήβων που είχαν πρόσφατα υποστεί εκφοβισμό στο σχολείο, αλλά έκτοτε ανακάμπτει με αποτέλεσμα το 2022 να είναι σημαντικά αυξημένο συγκριτικά με το 2014 και το 2018.

Τι έγινε λοιπόν από το 2022 μέχρι σήμερα και βλέπουμε την τελευταία διετία μια ολοένα αυξανόμενη ένταση της βίας στα σχολεία με σχεδόν καθημερινά επεισόδια;

Κοινωνία εξαντλημένη από την παρατεταμένη οικονομική κρίση

Όσοι αναπνέουν την κιμωλία μέσα στην τάξη και κυρίως όσοι έχουν μάτια να δουν και την τιμιότητα να πιστέψουν στα μάτια τους, ακούγοντας τα λόγια του υπουργού Παιδείας, αισθάνθηκαν ότι η απάντηση στο σοβαρό θέμα της σχολικής - κοινωνικής βίας, ήταν ένας  "παραπλανητικός επίδεσμος", ένα μίγμα παμπάλαιων και πολυδοκιμασμένων συνταγών πασπαλισμένων με ποινολόγιο.

Κατάλαβαν ότι η αποφθεγματική φλυαρία του υπουργού και το "Κύριε Ελεήσον" των ΜΜΕ στόχο έχουν όχι μόνο την παράκαμψη του προβλήματος αλλά και  τη μετακύλισή του στην "πίστα" της σχολικής αίθουσας και στην ευθύνη εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων.

Όπως εύστοχα σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ο Αριστοτέλης», η βία μεταξύ των παιδιών είναι αντανάκλαση όλων των προβλημάτων μιας κοινωνίας εξαντλημένης από την παρατεταμένη οικονομική κρίση και τα τραύματα του εγκλεισμού την περίοδο της πανδημίας. Η φτώχεια, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας γονέων, η ανεργία, η αδυναμία οικογενειακού προγραμματισμού λόγω οικονομικών δυσκολιών, η απουσία ελεύθερου  και ποιοτικού χρόνου με τα παιδιά, η έλλειψη  ελεύθερων και ασφαλών χώρων παιχνιδιού και ψυχαγωγίας εκτός σπιτιού, η κατάρρευση κοινωνικών δομών ψυχικής υγείας και συμβουλευτικής, ο ρόλος του διαδικτύου και η βαθιά επίδραση του στον σχηματισμό της υποκειμενικότητας είναι μερικές από τις γενεσιουργές αιτίες του φαινομένου αυτού.

Από την άλλη η ύπαρξη ενός εκπαιδευτικού συστήματος σταθερά υποχρηματοδοτούμενου που αφήνεται να ρημάξει με άθλιες και συχνά επικίνδυνες κτιριακές υποδομές,  με περιεχόμενο που εξορίζει τη χαρά, τον διάλογο και τη δημιουργία, που αποθεώνει την εξετασιομανία, το κυνήγι της ύλης και τη βαθμοθηρία έρχεται να λειτουργήσει από την πλευρά του επιβαρυντικά στην ψυχοσύνθεση των παιδιών και άρα στις συμπεριφορές τους.

Οι μαθητές\τριες  μας, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, βομβαρδίζονται με τις αρχές ενός κοινωνικού συστήματος που αποθεώνει τον ατομισμό, τον ανταγωνισμό, το «δίκαιο του ισχυρότερου», τον σεξισμό και τον ρατσισμό. Από την άποψη αυτή αποτελεί πραγματικό εμπαιγμό η «δυσφορία» που εκφράζουν για τη νεανική βία οι υπερασπιστές μιας τέτοιας κοινωνίας  και όσοι έχουν ταχθεί υπέρ της διαιώνισής της.

Το Υπουργείο παρακάμπτοντας όλα αυτά, έρχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προσχηματικό, αλλά βαθιά επικίνδυνο τρόπο. Εστιάζει στις διαπροσωπικές και οικογενειακές σχέσεις  και θεσμοθετεί πανοπτικές διαδικασίες ελέγχου( ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών) που ενισχύουν την καχυποψία και και αξιολογικές σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα ιεραρχίας, με στόχο να εντοπίσει τους «βολικούς» ενόχους: τον μαθητή, τον εκπαιδευτικό και τον γονέα. Ταυτόχρονα συγχέει σκόπιμα τη «βία» με τον «εκφοβισμό» για να ποινικοποιήσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις και σχεδόν όλες τις μορφές αγωνιστικής αντίδρασης των μαθητών, και προκρίνει ως «λύση» την αυστηροποίηση των ποινών.

Μαθημένο στην παραγωγή εξαιρετικών κοινοτοπιών όπου «το νόημα χάνεται σαν το νερό στην πέτρα», εξασκημένο στην υποκατάσταση της αναζήτησης των αιτιών από την διαπίστωση των αποτελεσμάτων, παρουσιάζει ένα πλέγμα διοικητικών πράξεων (σα να είναι το σχολείο μια οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία) στήνοντας ουσιαστικά μια επιχείρηση μετακύλισης και χρέωσης των ευθυνών αποκλειστικά στα ζωντανά του στοιχεία (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς) κρύβοντας επιμελώς και υποκριτικά την επίδραση που προκαλούν στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών τα «δικά του» πρότυπα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γεωργιάδης-Πολάκης
Χαμός με Γεωργιάδη - Πολάκη στη Βουλή: «Ήσουν ο πρώτος ιδιώτης σε δημόσιο νοσοκομείο» - «Τολμάς ρε κακομοίρη;»
Ανέβηκαν ξανά οι τόνοι ανάμεσα σε Γεωργιάδη και Πολάκη
Χαμός με Γεωργιάδη - Πολάκη στη Βουλή: «Ήσουν ο πρώτος ιδιώτης σε δημόσιο νοσοκομείο» - «Τολμάς ρε κακομοίρη;»
paidaki
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Δασκάλα σε νηπιαγωγείο κούρεψε 5χρονο επειδή δεν της άρεσαν τα μαλλιά του, όπως καταγγέλλει η μητέρα του μικρού - Τι είπε για το περιστατικό ο Ο...
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του