eidikiagwgi
Εκπαιδευτικοί: Όνειδος για τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας τα τμήματα ένταξης των Νηπιαγωγείων «Δεν έχει πάτο η αδιαφορία και η αναλγησία!»

Χωρίς τέλος η αναλγησία του υπουργείου Παιδείας για τις ειδικές ανάγκες όσων μαθητών αναζητούν Τμήματα Ενταξης και δε βρίσκουν, καθώς εδώ 3 ολόκληρα χρόνια δεν έχει εκδοθεί πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων νέων Τμημάτων Ένταξης!

Τελευταίο φαινόμενο αναλγησίας, η μετατροπή σε Πειραματικό σχολείο ενός Νηπιαγωγείου στην κεντρική Κέρκυρα, με αποτέλεσμα να έχει παραμείνει μόνο ένα τμήμα ένταξης στο 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες ολόκληρου του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας!

Και βέβαια, δεν είναι μόνο αυτό. Χαρακτηριστικό της κατάστασης, όπως την κωδικοποίησαν βουλευτές του ΚΚΕ που κατέθεσαν και σχετική ερώτηση στη Βουλή,  είναι, επίσης, πως ολόκληροι Δήμοι του Πειραιά, όπως ο Κορυδαλλός και το Πέραμα, δεν διαθέτουν κανένα Τμήμα Ένταξης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!

Σχολεία στα οποία φοιτούν δεκάδες μαθητές με σχετική γνωμάτευση (ενδεικτικά 1ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, 2ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, 2ο Γυμνάσιο Περάματος, 3ο Γυμνάσιο Περάματος και πολλά άλλα) δεν έχουν καμία ειδική εκπαιδευτική βοήθεια, με εξαίρεση ορισμένους μαθητές, για τους οποίους έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και σε νησιωτικούς Δήμους, όπως το Αγκίστρι και η Ύδρα, που υπάρχουν μαθητές με σχετική γνωμάτευση, αλλά δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.

Και στους υπόλοιπους όμως Δήμους, που λειτουργεί Τμήμα Ένταξης, οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Αίγινας, που το μοναδικό Τμήμα Ένταξης στο 2ο Γυμνάσιο δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του νησιού. Το Γυμνάσιο Μεσαγρού Αίγινας και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου έχουν ζητήσει την ίδρυση Τμήματος Ένταξης. Συνολικά σε όλη τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Πειραιά λειτουργούν μόλις 17 Τμήματα Ένταξης. Για όλο το Δήμο Πειραιά μόλις 4 (3 σε Γυμνάσια και 1 σε ΓΕΛ), μόλις 1 στην Σαλαμίνα (Γυμνάσιο Αιαντείου), μόλις 3 σε ολόκληρο το Δήμο Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη, 1 στην Αίγινα, 4 στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, 1 για όλη την περιοχή του Πόρου-Γαλατά Τροιζηνίας-Μεθάνων (Γυμνάσιο Γαλατά) στην οποία λειτουργούν 7 σχολικές μονάδες. Από τα 17 Τμήματα Ένταξης, μόλις 2 είναι σε Γενικά Λύκεια (10ο ΓΕΛ Πειραιά και ΓΕΛ Σπετσών) και κανένα σε ΕΠΑΛ...

Κέρκυρα: Μια εκπαιδευτικός για 22 νήπια που χρήζουν υποστήριξη από Τ.Ε...

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας καταγράφει τα αδιανόητα πράγματα που σχεδιάζουν οι «εγκέφαλοι» του ΥΠΑΙΘΑ στο νησί:

Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή πρόοδο, διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, αν και επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο, ο αριθμός τους είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές ανάγκες, ενώ το έλλειμμα αυτό εκτινάσσεται στα νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα, μαθητές και μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες να οδηγούνται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του διότι μετά την μετατροπή του 14ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας σε πειραματικό, το οποίο είχε το δεύτερο τμήμα ένταξης στην Κεντρική Κέρκυρα, έχει παραμείνει μόνο ένα τμήμα ένταξης στο 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες ολόκληρου του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας, για την επόμενη σχολική χρονιά έχουν γνωματευτεί και χρήζουν υποστήριξη από Τ.Ε. -μέχρι στιγμής- 22 νήπια και προνήπια, αριθμός ο οποίος αυξάνεται καθημερινά όσο προχωρά η διαδικασία των αξιολογήσεων. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην υποστήριξη των νηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα νήπια χρειάζεται να ενταχθούν σε μικρές ομάδες και να παρακολουθούν εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΕΔΑΣΥ, πράγμα που καλείται να φέρει εις πέρας μια μόνο εκπαιδευτικός ειδικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις συναδέλφους της Γενικής Εκπαίδευσης που φιλοξενούν τα νήπια σε αίθουσες με 25 μαθητές και δύσκολες κτηριακές συνθήκες, στο 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας. Με αυτά τα δεδομένα ακυρώνεται αυτόματα όλη η προσπάθεια πρώιμης παρέμβασης που είναι τόσο σημαντική για την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών ειδικής αγωγής καθώς και για τη μετέπειτα πορεία τους σε κοινωνικοσυναισθηματικό και γνωστικό επίπεδο.

Καλούμε τη Διευθύντρια Π.Ε. Κέρκυρας να τοποθετηθεί για αυτό το ζήτημα, διότι μέχρι σήμερα, ενώ έχει ενημερωθεί επανειλημμένα, δεν έχει κάνει κινήσεις προς την επίλυσή του οξύτατου αυτού προβλήματος. Ο ευαίσθητος τομέας της ειδικής αγωγής δεν έχει λάβει τη σημασία που χρειάζεται σε μια τόσο κρίσιμη ηλικιακή ομάδα στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, δεν έχουν ιδρυθεί νέα Τμήματα Ένταξης, τη στιγμή μάλιστα που ο Δήμος ήδη πληρώνει ενοίκιο για αίθουσες νηπιαγωγείου που παραμένουν κλειστές σε κεντρικό νηπιαγωγείο της Κέρκυρας (9ο). Επιπρόσθετα, θα μπορούσε να ιδρυθούν τμήματα ένταξης στα νηπιαγωγεία που τα αντίστοιχα δημοτικά σχολεία έχουν τμήμα ένταξης προκειμένου να εξασφαλίζεται η παιδαγωγική συνέχεια και ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.

Γνωρίζουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα Υπουργείο Παιδείας που επιχειρεί να περικόψει τις υποστηρικτικές δομές. Ας μην υποκρινόμαστε ότι υπάρχουν υποστηρικτικές δομές στο Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, για νήπια και προνήπια με δυσκολίες, αφού το Τ.Ε του 13ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις ανάγκες 22 και πλέον μαθητών ειδικής αγωγής.

Τα νήπια και προνήπια του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού και πρέπει άμεσα να λάβουν την υποστήριξη που τους αναλογεί.

  • Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να ιδρύσει νέα τμήματα ένταξης και κάνει άμεσα τις απαραίτητες προσλήψεις για να καλυφθούν ΟΛΑ τα κενά.

  • Απαιτούμε από τη Διεύθυνση ΠΕ Κέρκυρας να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να λυθεί ΤΩΡΑ το πρόβλημα με τα τμήματα ένταξης.

  • Καλούμε την Ένωση Γονέων Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας να παρέμβει και να στηρίξει το αίτημα.

  • Ζητάμε από τη ΔΟΕ να αναδείξει το πρόβλημα των κενών και να απαιτήσει την κάλυψή τους.

Και ο Συνήγορος του Πολίτη

Να σημειωθεί ότι μόλις τον ιανουάριο 2024, ο O Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) δημοσιοποίησε την τέταρτη κατά σειρά Εκθεση του για τα δικαιώματα των ατόμων µε αναπηρία. Αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης ο Συνήγορος του κατέθεσε πόρισμα στο Υπουργείο Παιδείας για τα σοβαρά προσκόμματα στην ένταξη στη Γενική Εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, επισημαίνοντας τα προβλήματα που υπονομεύουν σημαντικά την εκπαιδευτική συμπερίληψη, χωρίς να έχει υπάρξει ανταπόκριση έως σήμερα.

Ανάμεσα σε άλλα, τονίζει: 

Η Αρχή διερεύνησε αναφορές σε σχέση με την μη εφαρμογή των εκ του νόμου (ν. 3699/2008) ειδικών μέτρων υποστήριξης μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ε.ε.α.) για την ένταξή τους στη γενική εκπαίδευση.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε μη υλοποίηση ή μερική και ανεπαρκής υλοποίηση εγκεκριμένων αιτημάτων παράλληλης στήριξης, ή εξειδικευμένης υποστήριξης μαθητών/τριών με αναπηρία ή με σοβαρά προβλήματα υγείας από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ή Σχολικό Νοσηλευτή, και η αναστολή ή καθυστέρηση λειτουργίας Τμημάτων Ένταξης, από την έναρξη του σχολικού έτους, λόγω μη στελέχωσης.

Η Αρχή ζήτησε έγγραφη ενημέρωση και στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και απέστειλε ερωτηματολόγια σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, ζητώντας αριθμητικά στοιχεία για τα προαναφερθέντα θέματα για το σχολικό έτος 2021-22.

Ολοκληρώνοντας τη διερεύνηση απέστειλε πόρισμα προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, επισημαίνοντας τα προβλήματα που υπονομεύουν σημαντικά την εκπαιδευτική συμπερίληψη, καθώς και την κοινωνική ένταξη και συμμετοχή των παιδιών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο, σε ισότιμη βάση με τους συνομηλίκους τους.

Περαιτέρω, ζήτησε από το Υπουργείο να μεριμνήσει για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας με την διασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για την πλήρη υλοποίηση των προβλεπόμενων στο άρθρο 6 του ν.3699/2008 μέτρων υποστήριξης της φοίτησης μαθητών/τριών με αναπηρία/ε.ε.α. σε γενικά σχολεία – κατ’ αντιστοιχία με τη μέριμνα που λαμβάνεται για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των λοιπών μαθητών/τριών – την θέσπιση ειδικών μέτρων για την αντιμετώπιση της έλλειψης σχολικών νοσηλευτών, καθώς και ενός θεσμικού πλαισίου για την παροχή πρώτων βοηθειών σε μαθητές/τριες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες στις οποίες δεν υπάρχει σχολικός νοσηλευτής.

Δεν έχει υπάρξει ανταπόκριση έως σήμερα.

Τμηματα Ενταξης ζητούν και οι βουλευτές του ΚΚΕ

Να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τα αναγκαία Τμήματα Ενταξης, ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ζητούν από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο Κυριάκο Πιερρακάκη, με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, Βουλευτές του ΚΚΕ. Οι Βουλευτές ζητούν να εκδοθεί σχετική πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων για τη δημιουργία Τμημάτων Ενταξης και να προσληφθεί όλο το αναγκαίο μόνιμο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με σωστούς και αναβαθμισμένους όρους, στηρίζοντας ουσιαστικά και ολοκληρωμένα τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Άμεσα να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τα αναγκαία τμήματα ένταξης, ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Το τμήμα ένταξης (ΤΕ) αποτελεί μία σημαντική ειδική εκπαιδευτική υποστηρικτική δομή εντός του γενικού σχολείου, από το οποίο υποστηρίζονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με ή χωρίς γνωμάτευση. Στο ποσοστό τους, σύμφωνα με επιστημονικά πορίσματα και μελέτες, οι μαθητές αυτοί αφορούν στο 10% περίπου του συνολικού μαθητικού πληθυσμού, δηλαδή, για την χώρα μας υπολογίζονται περίπου στους 140.000 οι μαθητές που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες. Διαχρονικά, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, τόσο η ίδρυση όσο και η λειτουργία των τμημάτων ένταξης υπολείπονται κατά πολύ των αναγκών, αφήνοντας του μαθητές στην κυριολεξία αβοήθητους. Επίσης, διαχρονικά, το στοιχειώδες δίκτυο Τμημάτων Ένταξης που υπάρχει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καταποντίζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2018-2019 λειτούργησαν συνολικά 3.603 ΤΕ, από αυτά τα 2.922 στην πρωτοβάθμια και 681 στην δευτεροβάθμια.

Οι δυσκολίες παραμένουν, καθώς η επιστημονική και παιδαγωγική στήριξη τις αμβλύνει αλλά δεν τις εξαλείφει, επομένως είναι εμφανές πως πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη στήριξη στους μαθητές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, το μόνο που προβλέπεται είναι η προφορική εξέταση, που φυσικά διευκολύνει τον μαθητή, όμως δεν τον στηρίζει ώστε να βελτιώνεται σε σχέση με αυτή καθεαυτή την μαθησιακή δυσκολία που αντιμετωπίζει. Συνολικά, ο αριθμός των μαθητών που εντάσσονται στα τμήματα ένταξης δεν ξεπερνά τις 40.000, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες. Άρα, χιλιάδες μαθητές με ηπιότερες δυσκολίες παραμένουν αστήριχτοι στη γενική σχολική τάξη, στο “τελευταίο θρανίο”, με τον εκπαιδευτικό να προσπαθεί εντός ενός δυσμενούς περιβάλλοντος, με υπερπληθή τμήματα και με αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και ωρολόγια προγράμματα που χαώνουν την ίδια την παιδαγωγική λειτουργία. Κι όλα αυτά ενώ χιλιάδες μαθητές διαθέτουν γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ για φοίτηση σε Τμήμα Ένταξης. Με πολύ κόπο οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να καλύψουν το έλλειμμα, που χωρίς την κατάλληλη επιστημονική στήριξη, δεν γνωρίζουμε πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι. Την τελευταία φορά ιδρύθηκαν και λειτούργησαν από το σχολικό έτος 2023-2024 πανελλαδικά μόλις 49 νέα Τμήματα Ένταξης στην Πρωτοβάθμια (αρ. ΦΕΚ 2709/τεύχος Β’/25 Απριλίου 2023) και 40 στη Δευτεροβάθμια (ΦΕΚ Β 6179/5-12-2022), δηλαδή, ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν, αλλά και τις 750 αιτήσεις που υποβλήθηκαν τότε από σχολεία και Δήμους. Είναι ωστόσο χαρακτηριστικό ότι η σχετική πρόσκληση για την ίδρυση των παραπάνω Τμημάτων Ένταξης εκδόθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ στις 25/4/2021, δηλαδή και αυτά τα Τμήματα Ένταξης λειτούργησαν τελικά σχεδόν 2,5 χρόνια μετά. Ενώ η πρόσκληση αυτή είναι και η τελευταία που εκδόθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ, δηλαδή 3 ολόκληρα χρόνια δεν έχει εκδοθεί πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων νέων Τμημάτων Ένταξης.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι, επίσης, πως ολόκληροι Δήμοι του Πειραιά, όπως ο Κορυδαλλός και το Πέραμα, δεν διαθέτουν κανένα Τμήμα Ένταξης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σχολεία στα οποία φοιτούν δεκάδες μαθητές με σχετική γνωμάτευση (ενδεικτικά 1ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, 2ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, 2ο Γυμνάσιο Περάματος, 3ο Γυμνάσιο Περάματος και πολλά άλλα) δεν έχουν καμία ειδική εκπαιδευτική βοήθεια, με εξαίρεση ορισμένους μαθητές, για τους οποίους έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και σε νησιωτικούς Δήμους, όπως το Αγκίστρι και η Ύδρα, που υπάρχουν μαθητές με σχετική γνωμάτευση, αλλά δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης. Και στους υπόλοιπους όμως Δήμους, που λειτουργεί Τμήμα Ένταξης, οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Αίγινας, που το μοναδικό Τμήμα Ένταξης στο 2ο Γυμνάσιο δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του νησιού. Το Γυμνάσιο Μεσαγρού Αίγινας και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου έχουν ζητήσει την ίδρυση Τμήματος Ένταξης. Συνολικά σε όλη τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Πειραιά λειτουργούν μόλις 17 Τμήματα Ένταξης. Για όλο το Δήμο Πειραιά μόλις 4 (3 σε Γυμνάσια και 1 σε ΓΕΛ), μόλις 1 στην Σαλαμίνα (Γυμνάσιο Αιαντείου), μόλις 3 σε ολόκληρο το Δήμο Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη, 1 στην Αίγινα, 4 στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, 1 για όλη την περιοχή του Πόρου-Γαλατά Τροιζηνίας-Μεθάνων (Γυμνάσιο Γαλατά) στην οποία λειτουργούν 7 σχολικές μονάδες. Από τα 17 Τμήματα Ένταξης, μόλις 2 είναι σε Γενικά Λύκεια (10ο ΓΕΛ Πειραιά και ΓΕΛ Σπετσών) και κανένα σε ΕΠΑΛ.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε: – Να βγει σχετική πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων για τη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης, καθώς η τελευταία αφορούσε την σχολική χρονιά 2020-2021 (25 Απριλίου 2021), δηλαδή 3 χρόνια πριν, με αποτέλεσμα μαθητές να ολοκληρώνουν ολόκληρη βαθμίδα εκπαίδευσης, χωρίς να έχουν την ειδική εκπαιδευτική βοήθεια που απαιτείται. – Να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τόσα Τμήματα Ένταξης όσα απαιτούνται ώστε να καλυφτούν όλες οι ανάγκες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. – Να προσληφθεί όλο το αναγκαίο μόνιμο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με σωστούς και αναβαθμισμένους όρους, στηρίζοντας ουσιαστικά και ολοκληρωμένα τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πώς λέγεται ο κουλ στα ελληνικά;

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 26/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα