pierrakakis
Πιερρακάκης για μη κρατικά ΑΕΙ: Υπάρχει ενδιαφέρον από σοβαρά πανεπιστήμια - Έχουμε τα αυστηρότερα κριτήρια στην ΕΕ

Για για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, μετά την χθεσινή παρουσίαση του σχετικού νομοσχεδίου μίλησε ο επισήμανε στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή Σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης «υπάρχουν πολύ αυστηρά κριτήρια, καλώ τους πάντες να τα δουν, είναι τα αυστηρότερα στην ΕΕ».

«Έχουμε μια Ειδική Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής η οποία θα προκύπτει πώς; έχουμε τέσσερα επιστημονικά πεδία σαν τις παλιές δέσμες. Στο καθένα από αυτά υπάρχει ένας μέσος όρος επιδόσεων των μαθητών. Από αυτούς τους τέσσερις μέσους όρους παίρνουμε τον μικρότερο και τον πολλαπλασιάζουμε με τον συντελεστή 0,8 (αντίστοιχος και της ΕΒΕ) και βγαίνει ένας και μόνο βαθμός… αντιστοιχεί σε ένα πλαφόν ουσιαστικά, που κάτω από αυτό δεν υπάρχει είσοδος»  σημείωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Κάποιος ο οποίος μέσω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, όπως έχει προκύψει στις Πανελλήνιες, δεν μπορεί να μπει στα τμήματα του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου ουσιαστικά δεν θα μπορεί να μπει και στα μη κρατικά. Ο γενικός «κόφτης» δηλαδή, αυτή είναι η σύλληψη», ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας. 



Πρόκειται, εξήγησε, για παραρτήματα μη κερδοσκοπικά των ξένων πανεπιστημίων. «Υπάρχουν και κάποιοι κανόνες που πρέπει να τηρήσουμε σε σχέση και με όλη την υφιστάμενη συνταγματική αποτύπωση του πώς λειτουργεί η ανώτατη παιδεία στη χώρα μας. Αυτά που δημοσιεύτηκαν είναι οι "κόφτες", είναι τα ελάχιστα, γιατί πρώτον κάθε σχολή θα βάζει τα δικά της κριτήρια, τα οποία δεύτερον θα πρέπει να είναι αντίστοιχα του μητρικού πανεπιστημίου, και τρίτον τα κριτήρια αυτά θα πρέπει να τα εγκρίνουμε και εμείς. Η ΕΘΑΑΕ θα λαμβάνει στο φάκελο και τα κριτήρια». 

«Αυτή τη στιγμή έχουμε 40.000 Έλληνες που σπουδάζουν στο εξωτερικό με κριτήρια των ξένων πανεπιστημίων. Εφόσον υπάρχει αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ αυτόματα υπάρχει ισοδυναμία και τα επαγγελματικά προσόντα. Έχουμε πάνω από 30 κολέγια στη χώρα μας. Η Ελλάδα έχει συρθεί με ενωσιακή νομολογία να αναγνωρίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτών των κολεγίων. Το μείζον έχει ήδη αναγνωριστεί χωρίς ισχυρούς κανόνες επειδή επί δεκαετίες αντιμετωπίζουμε το θέμα αυτό ως ταμπού και κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας» επισήμανε. 
 

«Τα Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης αφορούν μόνο στρατηγικές συνεργασίες και παρουσίες στη χώρα μας, υπάρχουν ποιοτικές προϋποθέσεις. Αυτοί που θα έρθουν θα είναι μόνο σοβαροί, και υπάρχει ενδιαφέρον από σοβαρά πανεπιστήμια. Θα είναι παραρτήματα με μίνιμουμ 30 καθηγητές, μίνιμουμ, για να εξετάσει την αίτηση η ΕΘΑΕΕ (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης). Δεύτερον, μίνιμουμ τρεις σχολές όπως στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, με εξαίρεση αν κάποιο πανεπιστήμιο είναι στα Top 20 πανεπιστήμια του πλανήτη. Αυτά είναι μόνο κάποια από τα κριτήρια, πρέπει να κάνουν έρευνα, και οι καθηγητές θα εξελίσσονται με αντίστοιχο τρόπο με τα δημόσια» εξήγησε. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΟΛΜΕ
Αντιδράσεις για το συνέδριο του ΚΕΜΕΤΕ: οι Παρεμβάσεις μιλούν για αδιαφάνεια και αντιδημοκρατικές πρακτικές
Διαφωνίες στην ΟΛΜΕ για τη σύνθεση του συνεδρίου: τι καταγγέλλουν οι Παρεμβάσεις Δ.Ε.
Αντιδράσεις για το συνέδριο του ΚΕΜΕΤΕ: οι Παρεμβάσεις μιλούν για αδιαφάνεια και αντιδημοκρατικές πρακτικές
Σχολική Ψυχολογία
Σχολική Ψυχολογία: Η αθέατη δύναμη πίσω από σύγχρονο σχολείο
Ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο σχολείο δεν είναι απλός «μεταδότης» της γνώσης, αλλά έχει πολλαπλούς και πολλές φορές -αθέατους- ρόλους
Σχολική Ψυχολογία: Η αθέατη δύναμη πίσω από σύγχρονο σχολείο