Οδηγίες προς τους καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας να χρησιμοποιήσουν ένα ειδικό λογισμικο που εντοπίζει περιπτώσεις λογοκλοπών, ώστε να δυσκολέψει τη χρήση μεθόδων όπως το ChatGPT έδωσε το Πανεπιστήμιο. Ωστόσο αυτό δε λύνει το πρόβλημα, καθώς το λογισμικό αυτό υποστηρίζει μέχρι στιγμής ΜΟΝΟ την Αγγλική γλώσσα.
Δείτε όλες τις οδηγίες
Πρόκειται για το λογισμικό ανίχνευσης λογοκλοπής Turnitin στο οποίο έχει ενεργή συνδρομή το ΟΠΑ, και έχει πλέον ενεργοποιημένη τη δυνατότητα ανίχνευσης γραφής AI (AI = Artificial Intelligence – Τεχνητή Νοημοσύνη). Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στους διδάσκοντες να αναγνωρίσουν περιπτώσεις όπου εργαλεία γραφής τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT μπορεί να έχουν χρησιμοποιηθεί για τη συγγραφή οποιουδήποτε μέρους μιας εργασίας που υποβάλλεται σε έλεγχο από το Τurnitin. H δυνατότητα ανίχνευσης γραφής AI είναι αυτόματα διαθέσιμη, χωρίς επιλογή απενεργοποίησής της και υποστηρίζει μέχρι στιγμής ΜΟΝΟ την Αγγλική γλώσσα. Επιπλέον, τα αποτελέσματα ανίχνευσης AI δεν θα είναι ορατά στους φοιτητές αλλά μόνο στους διδάσκοντες. Καθώς ο εντοπισμός τεχνητής νοημοσύνης προστίθεται σαν ξεχωριστή ενότητα στην Αναφορά Ομοιότητας (Similarity Report), η υπάρχουσα ροή εργασίας εντός του Turnitin παραμένει αμετάβλητη.
Τρία σενάρια εξετάσεων
Το ίδρυμα προτείνει στους διδάσκοντες να χρησιμοποιήσουν ένα από τρία διαφορετικά σενάρια εξετάσεων, υπενθυμίζοντας ότι «ανεξαρτήτως του σεναρίου που θα χρησιμοποιήσετε, καλό είναι να αντιμετωπίσετε την εξ’ αποστάσεως γραπτή εξέταση σαν να γίνεται με ανοιχτά βιβλία / τηλέφωνα / διαδίκτυο και να προσαρμόσετε ανάλογα τα θέματα της εξέτασης και τη διάρκειά της».
Σενάριο 1: Εξετάσεις με το εργαλείο των Ασκήσεων
Σε αυτό το σενάριο, θα φτιάξετε μια Άσκηση αποτελούμενη από ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι δύο ειδών: ερωτήσεις που επιτρέπουν αυτόματη βαθμολόγηση, και ερωτήσεις ανάπτυξης (δηλαδή ελεύθερου κειμένου), για τις οποίες δεν μπορεί να γίνει αυτόματη βαθμολόγηση. Φυσικά, μπορεί μια Άσκηση να έχει ερωτήσεις και των δύο ειδών. Για να περιορίσετε την αντιγραφή, μία ιδέα είναι να χωρίσετε τους φοιτητές που θα εξεταστούν σε ομάδες και να δημιουργήσετε μία Άσκηση ανά ομάδα, με μικρές παραλλαγές ερωτήσεων / απαντήσεων ανάμεσα στις ομάδες. Μπορείτε μάλιστα να έχετε απενεργοποιημένο το εργαλείο Ομάδες στο eclass, ώστε οι φοιτητές να μην γνωρίζουν σε ποια ομάδα ανήκουν και ποιοι άλλοι έχουν τα ίδια θέματα με αυτούς. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μία σειρά ασκήσεων που να εμφανίζονται στους φοιτητές σε διαδοχικές στιγμές, ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα να δει κανείς όλες τις ερωτήσεις μαζί και να στείλει τις απαντήσεις σε άλλους. Είναι σημαντικό κατά τη δημιουργία της άσκησης να απενεργοποιήσετε την εμφάνιση των απαντήσεων και της βαθμολογίας στο τέλος της άσκησης, γιατί αλλιώς όποιος τελειώνει θα μπορεί να δώσει τις σωστές απαντήσεις σε άλλους.
Σενάριο 2: Εξετάσεις με το εργαλείο των Εργασιών
Εναλλακτικά, μπορείτε να διενεργήσετε την απομακρυσμένη εξέταση με τον ίδιο τρόπο που γίνεται η εξέταση με φυσική παρουσία, δηλαδή να δώσετε ένα αρχείο PDF με τα θέματα, οι φοιτητές να γράψουν τις απαντήσεις σε χαρτί, και να ανεβάσουν τις απαντήσεις τους (ιδανικά ως ένα PDF με τις σελίδες του γραπτού τους σκαναρισμένες ή φωτογραφημένες, ή έστω ως μεμονωμένες φωτογραφίες). Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί αποκλειστικά με το εργαλείο των Εργασιών: θα δημιουργήσετε μία ή περισσότερες εργασίες (αν έχετε διαφορετικές ομάδες θεμάτων), θα επισυνάψετε σε κάθε εργασία τα αντίστοιχα θέματα, θα αναθέσετε την εργασία σε μία ομάδα φοιτητών, και θα ορίσετε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα είναι διαθέσιμη η εργασία. Οι φοιτητές θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εργασία (εξέταση) στο χρόνο που έχετε ορίσει εσείς. Η λύση αυτή είναι πιο πρακτική όταν οι απαντήσεις πρέπει να περιλαμβάνουν τύπους, διαγράμματα ή σχήματα, και είναι γενικότερα η πιο απλή επιλογή αφού είναι η πλέον παρόμοια με τις παραδοσιακές εξετάσεις.
Σενάριο 3: Εξετάσεις και με τα δύο υποσυστήματα
Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε χρήση των αυτόματων τρόπων βαθμολόγησης που παρέχουν οι εξετάσεις με το εργαλείο των Ασκήσεων, αλλά ορισμένες απαντήσεις των φοιτητών απαιτούν σχεδιαγράμματα, λογιστικές εγγραφές, μαθηματικά, και γενικά οτιδήποτε δεν καλύπτεται από το απλό κείμενο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα δύο εργαλεία. Δηλαδή, οι φοιτητές πέρα από τις απαντήσεις που θα συμπληρώνουν ηλεκτρονικά στο Εργαλείο των Ασκήσεων, θα αποτυπώνουν σε χαρτί τα υπόλοιπα στοιχεία της απάντησης, θα τα φωτογραφίζουν με την κάμερα (που είναι υποχρεωτική στις απομακρυσμένες εξετάσεις) ή θα τα σαρώνουν (με scanner) και τα υποβάλλουν ως εργασία στο εργαλείο των Εργασιών. Σε αυτή την περίπτωση, εκτός από την Άσκηση, θα πρέπει να δημιουργήσετε και μία Εργασία με το αντίστοιχο διάστημα υποβολής, ώστε οι φοιτητές να ανεβάζουν τις απαντήσεις τους. Όπως οι ασκήσεις, έτσι και οι εργασίες μπορούν να ανατεθούν σε διαφορετικές ομάδες φοιτητών ώστε να διαχωρίσετε τους φοιτητές σε ομάδες θεμάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη