νηπιαγωγείο
Ελάχιστες οι παραβιάσεις στα οργανωμένα ιδιωτικά σχολεία, χάος στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία της γειτονιάς

Ζήτημα παραβατικότητας στα Νηπιαγωγεία "της γειτονιάς", δηλαδή σε μικρές ιδιωτικές μονάδες συνήθως συστεγαζόμενες με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, θέτει η ΟΙΕΛΕ με σημερινή της ανακοίνωση.

Οπως αναφέρει η ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, μετά από έλεγχο των καταγγελιών που έχουν υποβληθεί μέσω mail και μηνυμάτων από το 2019 και έπειτα, "διαπιστώσαμε ότι σχεδόν όλες αφορούν σε νηπιαγωγεία της γειτονιάς, κυρίως τα λεγόμενα συστεγαζόμενα με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 186 καταγγελίες που υποβλήθηκαν για την περιοχή της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αυτές που αφορούν στα οργανωμένα ιδιωτικά σχολεία είναι μόλις 7 (οι 2 εξ αυτών για το ίδιο σχολείο)!"

Γιατί όμως επικρατεί αυτή η κατάσταση στα νηπιαγωγεία της γειτονιάς; Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, υπάρχουν Νηπιαγωγεία που ιδρύουν πολλές φορές άνθρωποι που έχουν τη φιλοδοξία να γίνουν «επιχειρηματίες», χωρίς όμως ούτε τη γνώση του χώρου, ούτε σοβαρό οικονομικό προγραμματισμό. Έτσι συνήθως τα επιχειρηματικά και διαχειριστικά σφάλματα καλούνται να τα «πληρώσουν» οι εκπαιδευτικοί που δεν λαμβάνουν τις νόμιμες αποδοχές, που κάνουν τη δουλειά κι άλλων 3-4 ανθρώπων, που υποχρεώνονται να γυρίζουν χρήματα στο χέρι του εργοδότη.  Επίσης, σε συστεγαζόμενα με παιδικούς σταθμούς νηπιαγωγεία, οι ιδιοκτήτριες (που έχουν σε αρκετές περιπτώσεις πτυχίο νηπιαγωγού) βαφτίζουν τον εαυτό τους ως νηπιαγωγό της τάξης, ενώ δεν διδάσκουν, και την κανονική νηπιαγωγό την δηλώνουν ως βρεφονηπιοκόμο για να της δίνουν μισθό περίπου 40% λιγότερο του νόμιμου. Οι νηπιαγωγοί ασκούν και καθήκοντα προϊσταμένων, χωρίς να λαμβάνουν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις το επίδομα θέσης.

Όλη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Η προσχολική αγωγή είναι ίσως το πιο κρίσιμο κομμάτι στο χώρο της εκπαίδευσης. Σειρά μελετών έχουν επισημάνει ότι τα βασικά θεμέλια της μετέπειτα γνωστικής και κοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού μπαίνουν μέχρι τα 5-6 έτη. Για το λόγο αυτό η Ομοσπονδία μας δίνει ιδιαίτερο βάρος τα τελευταία χρόνια στην αποκατάσταση υγιών συνθηκών εργασίας για τις/τους συναδέλφους στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, σε έναν χώρο όπου κυριαρχεί δυστυχώς η ακραία εργοδοτική παρανομία. Το πρόβλημα είναι ότι η παρανομία δεν απειλεί μόνο τα δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οι συνθήκες άγριας εργασιακής εκμετάλλευσης των ανθρώπων θέτουν ζήτημα υγείας και ασφάλειας των παιδιών. Όπως θα εξηγήσουμε αναλυτικότερα πιο κάτω, στα οργανωμένα ιδιωτικά σχολεία (που έχουν νηπιαγωγείο και δημοτικό ή/και δευτεροβάθμια εκπαίδευση), η παραβατικότητα είναι εξαιρετικά μικρή. Το πρόβλημα εντοπίζεται σχεδόν πάντοτε στα μικρά ιδιωτικά νηπιαγωγεία της γειτονιάς, κυρίως σε αυτά που συστεγάζονται με παιδικούς σταθμούς.

Έχουμε πολλές φορές μιλήσει για τις άθλιες συνθήκες που αντιμετωπίζει η μεγάλη πλειονότητα των συναδέλφων μας που θα έπρεπε να έχουν ανάλογες συνθήκες εργασίας με τις/τους νηπιαγωγούς στο δημόσιο σχολείο. Δυστυχώς, όμως, εργάζονται σε χειρότερες συνθήκες ακόμη κι από την πιο σκληρή επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα. Τι ισχύει στο χώρο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων με τους ιδιωτικούς νηπιαγωγούς:

  • Εργάζονται συχνά μέχρι και 12 ώρες την ημέρα, παρέχοντας πλήθος υπηρεσιών που δεν έχουν καμιά σχέση με τα καθήκοντά τους και για τις οποίες φυσικά δεν πληρώνονται (συνοδείες σχολικών, μαγείρεμα, καθάρισμα, γραμματειακή υποστήριξη κ.λπ.)
  • Απασχολούνται παράνομα σε διακοπές και αργίες
  • Υποχρεώνονται να επιστρέφουν στο χέρι του εργοδότη τμήμα του μισθού τους

Η συνηθισμένη ημέρα μιας νηπιαγωγού ξεκινά συνήθως στις 6 με το πρώτο δρομολόγιο, ακολουθεί η επιστροφή στο σχολείο για μάθημα, μετά ακολουθεί μεσημεριανό δρομολόγιο ή/και καθάρισμα-μαγείρεμα-περιποίηση κήπου κ.λπ., στη συνέχεια απογευματινή φύλαξη και η «υπέροχη» εργασιακή ημέρα ολοκληρώνεται γύρω στις 7-8 το βράδυ με το τελευταίο δρομολόγιο ή με τη λήξη της φύλαξης. Οι συνάδελφοι αυτοί που ζουν σε μια τέτοια κατάσταση, απολύτως εξαντλημένες από αυτούς τους ρυθμούς, είναι πολύ πιθανόν να μην μπορούν να αποδώσουν το μέγιστο στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, αλλά και να υποπέσουν και σε λάθη εποπτείας με αποτέλεσμα ο κίνδυνος για τα μικρά παιδιά να είναι μεγάλος.

Η ακτινογραφία της παραβατικότητας: στα μικρά νηπιαγωγεία της γειτονιάς το σύνολο σχεδόν των παρανομιών

Μετά από έλεγχο των καταγγελιών που μας έχουν υποβληθεί μέσω mail και μηνυμάτων από το 2019 και έπειτα, διαπιστώσαμε ότι σχεδόν όλες αφορούν σε νηπιαγωγεία της γειτονιάς, κυρίως τα λεγόμενα συστεγαζόμενα με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 186 καταγγελίες που υποβλήθηκαν για την περιοχή της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αυτές που αφορούν στα οργανωμένα ιδιωτικά σχολεία είναι μόλις 7 (οι 2 εξ αυτών για το ίδιο σχολείο)!

Γιατί όμως επικρατεί αυτή η κατάσταση στα νηπιαγωγεία της γειτονιάς; Από τις περιπτώσεις με τις οποίες ασχοληθήκαμε, έχουμε διαπιστώσει ότι:

  • Νηπιαγωγεία ιδρύουν πολλές φορές άνθρωποι που έχουν τη φιλοδοξία να γίνουν «επιχειρηματίες», χωρίς όμως ούτε τη γνώση του χώρου, ούτε σοβαρό οικονομικό προγραμματισμό. Έτσι συνήθως τα επιχειρηματικά και διαχειριστικά σφάλματα καλούνται να τα «πληρώσουν» οι εκπαιδευτικοί που δεν λαμβάνουν τις νόμιμες αποδοχές, που κάνουν τη δουλειά κι άλλων 3-4 ανθρώπων, που υποχρεώνονται να γυρίζουν χρήματα στο χέρι του εργοδότη.
  • Στα συστεγαζόμενα με παιδικούς σταθμούς νηπιαγωγεία, οι ιδιοκτήτριες (που έχουν σε αρκετές περιπτώσεις πτυχίο νηπιαγωγού) βαφτίζουν τον εαυτό τους ως νηπιαγωγό της τάξης, ενώ δεν διδάσκουν, και την κανονική νηπιαγωγό την δηλώνουν ως βρεφονηπιοκόμο για να της δίνουν μισθό περίπου 40% λιγότερο του νόμιμου. Οι νηπιαγωγοί ασκούν και καθήκοντα προϊσταμένων, χωρίς να λαμβάνουν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις το επίδομα θέσης.
  • Τα οργανωμένα ιδιωτικά σχολεία ως μεγαλύτερες μονάδες λειτουργούν με ένα πιο σαφές πλαίσιο και είναι πιο οργανωμένα. Τα εκατοντάδες διασκορπισμένα σε κάθε γειτονιά μικρά νηπιαγωγεία συνήθως ξεφεύγουν από κάθε έλεγχο,  ακόμη και αυτόν των μισθολογικών καταστάσεων, που πρέπει να κατατίθενται υποχρεωτικά στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε μηνιαία βάση. Σε πολλές περιπτώσεις αιρετοί της ΟΙΕΛΕ έχουν διαπιστώσει με έκπληξη ότι κάποια νηπιαγωγεία δεν έχουν στείλει μισθοδοτικές καταστάσεις στις Διευθύνσεις επί μήνες, ακόμη και χρόνια (όπως είδαμε σε σχετικά πρόσφατη υπόθεση ιδιωτικού νηπιαγωγείου στη Θεσσαλονίκη που επί 7 ολόκληρα χρόνια πλήρωνε την νηπιαγωγό με …500 ευρώ το μήνα!).

Χαρακτηριστικό γνώρισμα του πώς αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες των μικρών ιδιωτικών νηπιαγωγείων το χώρο της εκπαίδευσης είναι απόσπασμα …οδηγιών που στέλνει μια από τις εργοδοτικές οργανώσεις στο χώρο για το κομμάτι των απολύσεων. Από τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις είναι σαφές του πώς λειτουργούν και ποια είναι η …μοίρα που επιφυλάσσουν στις άτυχες εκπαιδευτικούς.

οιελε

Είναι εξοργιστικές οι απαντήσεις για την απόλυση πριν τη λήξη του εργασιακού έτους (έτσι ώστε να μην καταβληθεί αποζημίωση) και για την επαναπρόσληψη το Σεπτέμβριο (πρέπει να τονίσουμε εδώ στους «καλούς» συναδέλφους της εργοδοτικής οργάνωσης ότι όταν απολύεται εκπαιδευτικός, θα πρέπει άμεσα να αντικαθίσταται, καθώς η μονάδα πρέπει να έχει εκπαιδευτικούς καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους – κι όχι μόνο για λόγους καταχρηστικότητας…)

Οι ενέργειες της ΟΙΕΛΕ

Τα τελευταία χρόνια με την συστηματική δουλειά της Ομοσπονδίας, τα στόματα έχουν αρχίσει και ανοίγουν και πληθαίνουν οι καταγγελίες των συναδέλφων προς εμάς. Πολλές υποθέσεις έχουν επιλυθεί είτε στις Επιθεωρήσεις Εργασίας είτε στα δικαστήρια και ιδιωτικές νηπιαγωγοί έχουν πάρει πίσω χιλιάδες ευρώ. Δυστυχώς, κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν δείχνουν την ίδια ευαισθησία και είτε αδιαφορούν για τις καταγγελίες μας είτε καλύπτουν ανερυθρίαστα την εργοδοτική παρανομία.

Σε πρόσφατη επικοινωνία μας με τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ κ. Γ. Κατσαρό μάς επισημάνθηκε ότι το πρόβλημα είναι γνωστό στην ηγεσία και υπήρξε δέσμευση ότι άμεσα θα ξεκινήσουν εντατικοί έλεγχοι στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Θεωρούμε ότι σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει να συνδράμει και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, καθώς η αποκατάσταση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού θα ευνοήσει τις νόμιμα λειτουργούσες μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Έχει φτάσει η ώρα επιτέλους να μπει τάξη στο χώρο. Θα είναι προς όφελος των εκπαιδευτικών, των σοβαρών εκπαιδευτικών μονάδων αλλά κυρίως των οικογενειών και των μικρών μαθητών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί στην Ισλανδία
Καινοτόμοι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χώρα του Πάγου και της Φωτιάς!
Συμμετείχαν σε Διακρατικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στην Ισλανδία για την Υπαίθρια και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του προγράμματος...
Καινοτόμοι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χώρα του Πάγου και της Φωτιάς!
Πανεπιστήμιο της Λωζάνης: Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου
Πανεπιστήμιο της Λωζάνης: Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου - Ζητούν κατάπαυση πυρός στη Γάζα
Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου στο πανεπιστήμιο της Λωζάνης ζητώντας κατάπαυση πυρός στη Γάζα
Πανεπιστήμιο της Λωζάνης: Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου - Ζητούν κατάπαυση πυρός στη Γάζα
Πρύτανης πανεπιστημίου της Γλασκώβης
Απαγόρευση εισόδου στη Γαλλία για πρύτανη Πανεπιστημίου - Παρείχε στη Γάζα ιατρικές υπηρεσίες
«Με εμποδίζουν να εισέλθω στην Γαλλία» - Θα απευθυνόταν στη γαλλική Γερουσία για να περιγράψει την εμπειρία του ως γιατρός στη Γάζα
Απαγόρευση εισόδου στη Γαλλία για πρύτανη Πανεπιστημίου - Παρείχε στη Γάζα ιατρικές υπηρεσίες