ypaith
Υπογράφηκε η Εγκύκλιος που αφορά την παραπομπή μαθητών σε ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό του σχολείου χωρίς τη συγκατάθεση γονέων και κηδεμόνων

Υπογράφηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εγκύκλιος που αφορά σε «Οδηγίες - κατευθύνσεις για τη λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης».

Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται και επισημαίνεται ότι στο εξής οι Ψυχολόγοι και οι Κοινωνικοί Λειτουργοί των σχολικών μονάδων, έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν με τους μαθητές και τις μαθήτριες που επιθυμούν να τους συναντήσουν, χωρίς αυτό να απαιτεί την συναίνεση των γονιών τους.

Δείτε εδώ την εγκύκλιο

Αυτή η πρόβλεψη, η οποία είναι σύμφωνη και με τις επισημάνσεις της Συνηγόρου του Παιδιού, ενισχύει ιδίως εκείνα τα παιδιά που βιώνουν άσχημες και πιθανώς παραμελητικές ή κακοποιητικές καταστάσεις, στο οικογενειακό ή στο σχολικό περιβάλλον. Συνεπώς, είναι απαρατήρητο για εκείνα να ακουστούν χωρίς φόβο και να λάβουν πληροφόρηση για όσα τους απασχολούν. Σαφώς, αν απαιτούνται, στη συνέχεια, ενέργειες σκόπιμης παρέμβασης στο πλαίσιο του σχολείου ζητείται η συναίνεση και βέβαια συνεργασία της οικογένειας και η υπογραφή του σχετικού πρωτοκόλλου συνεργασίας.

Επιπλέον, στην εγκύκλιο διευκρινίζονται ουσιαστικά ζητήματα και παρέχονται οδηγίες και επιμορφωτικό υλικό που αφορούν στους θεσμούς της ενταξιακής εκπαίδευσης συνολικά.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, δήλωσε ότι:

«Πιστεύουμε στον ρόλο και στο αποτύπωμα των Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία. Μέχρι πρότινος όμως, για να μπορέσει ένας μαθητής να απευθυνθεί σε αυτούς ήταν υποχρεωτική η γραπτή συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα. Βάσει μελετών διεθνών ερευνών, συζητήσεων μας με τους ειδικούς της παιδικής προστασίας και της εμπειρίας που αποκτήσαμε τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, θεωρήσαμε αναγκαιότητα να προχωρήσουμε σε αυτή την αλλαγή.

Σκοπός μας είναι κανένα παιδί να μην είναι και να μην νιώθει μόνο και αβοήθητο, ειδικά εκείνα τα παιδιά που βιώνουν άσχημες καταστάσεις μέσα στο οικογενειακό ή στο σχολικό περιβάλλον. Γιατί ακριβώς όπως μας λένε οι έρευνες και οι ειδικοί, όταν για παράδειγμα ένα παιδί βιώνει μια δύσκολη κατάσταση στο περιβάλλον του, αν για να μπορέσει να μιλήσει γι’ αυτό είναι απαραίτητη η συναίνεση της οικογένειας, τότε αυτό είναι δύσκολο. Με εντατική δουλειά έχουμε καταφέρει να σπάσουμε τη σιωπή.

Από σήμερα κάναμε ακόμα ένα βήμα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό, φιλικό προσβάσιμο σχολείο για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο όπου όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα νιώθουν ασφαλείς. Κύριο μέλημά μας είναι να ενισχύουμε διαρκώς την εμπιστοσύνη τους στο σχολείο. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών να ακούγονται, να ζητούν πληροφορίες. Και είναι υποχρέωση μας να τους το διασφαλίσουμε».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iky-flag.jpg_501x267_q75_subsampling-2.jpg
ΙΚΥ: Πρόγραμμα χρηματοδότησης συμμετοχής φοιτητών/τριών Ελληνικών ΑΕΙ σε διεθνείς διαγωνισμούς
Πρόγραμμα χρηματοδότησης συμμετοχής φοιτητών/τριών Ελληνικών ΑΕΙ σε διεθνείς διαγωνισμούς ακαδ. έτους 2024-2025
ΙΚΥ: Πρόγραμμα χρηματοδότησης συμμετοχής φοιτητών/τριών Ελληνικών ΑΕΙ σε διεθνείς διαγωνισμούς
ξενοδοχείο
Τουριστική Εκπαίδευση: Πώς θα στηριχθούν οι σπουδαστές των σχολών τουρισμού – Το ΦΕΚ
Κριτήρια επιλογής - προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
Τουριστική Εκπαίδευση: Πώς θα στηριχθούν οι σπουδαστές των σχολών τουρισμού – Το ΦΕΚ
aksiologisi2ab.jpg
Kαταγγελία εκπαιδευτικών: Το ΥΠΑΙΘ δεν εγκρίνει μετατάξεις εκπαιδευτικών που δεν αξιολογήθηκαν
ΥΠΑΙΘ, ΠΕ και ΔΕ δεν ενέκριναν αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την αιτιολογία ότι δεν έχουν...
Kαταγγελία εκπαιδευτικών: Το ΥΠΑΙΘ δεν εγκρίνει μετατάξεις εκπαιδευτικών που δεν αξιολογήθηκαν
pinakas-foto-molivi-vivlio-sxoleia.jpg
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Οικονομική ενίσχυση για θεραπεία παιδιού εκπαιδευτικού
Οικονομική ενίσχυση για τη θεραπεία και αποκατάσταση του παιδιού εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Οικονομική ενίσχυση για θεραπεία παιδιού εκπαιδευτικού