Ο «συντονισμός της ύλης» και το υποκριτικό ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας
Το Υπουργείο ενδιαφέρεται υποκριτικά για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης, όχι όμως και για τη σωστή διδασκαλία της.

Με το από 2-11-2023 (Αρ.Πρωτ. 125861/ΓΔ4) έγγραφό της με ΘΕΜΑ: «Συντονισμός εξεταστέας ύλης Α,Β,Γ τάξεων ΓΕΛ που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις» η Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου μάς υπενθυμίζει ότι «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες/ουσες».

Κατόπιν τούτου, το Υπουργείο παρακαλεί τους Διευθυντές/ντριες των Γενικών Λυκείων, όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, να προβαίνουν σε «αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος» με σκοπό την ολοκλήρωση της ύλης.

Πώς φαντάζεται όμως το Υπουργείο ότι θα μπορούσε να γίνει αυτή η αναμόρφωση του προγράμματος;

Θα αναλάβουν υποχρεωτικές υπερωρίες οι διδάσκοντες καθηγητές των συγκεκριμένων μαθημάτων;

Θα παραταθεί το διδακτικό ωράριο πέραν του εφταώρου ή θα τις «δανειστούν» από άλλα μαθήματα; Και οι συνάδελφοι αυτών των μαθημάτων, τι θα κάνουν ωστόσο;

Μήπως εννοούν κάτι άλλο, που δε μπορούμε να το συλλάβουμε;

Η παραπάνω λύση είναι νόμιμη; Και οι επιπρόσθετες αυτές ώρες, θα καταγραφούν και επισήμως ως υπερωρίες ώστε να πληρωθούν;

Συνάδελφοι αναπληρωτές, με το ήδη επιβαρυμένο ωράριο των 23 ωρών, έχουν τοποθετηθεί σε πολλά σχολεία και πηγαίνουν στο καθένα από λίγες μέρες την εβδομάδα, συχνά με μετακίνηση εντός της μέρας (το ότι το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι συνάδελφοι αυτονόητα διαθέτουν όχημα και υποχρεούνται να το θέτουν στη διάθεση της Υπηρεσίας, είναι επίσης τεράστιο θέμα). Αυτό συνεπάγεται μεγάλους περιορισμούς στο πρόγραμμα του κάθε σχολείου. Πού θα χωρέσουν αυτές οι παραπάνω ώρες και πόσες ώρες από το ίδιο μάθημα μπορεί να αντέξει ένα τμήμα μέσα στη μέρα;

Οι αναπληρωτές πληρώνονται από το ΕΣΠΑ και υπογράφουν παρουσιολόγια. Οι υπεύθυνοι του ΕΣΠΑ θα το γνωρίζουν ή θα είναι παράτυπη η αναμόρφωση αυτή με υπόλογο τον Δ/ντη;

Στο ίδιο έγγραφο διαβάζουμε ότι «οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να είναι σε άμεση συνεργασία με τους/τις διδάσκοντες/-ουσες».

Υποθέτουμε ότι το μόνο που μπορούν να κάνουν, είναι να προσεύχονται από τα γραφεία τους μήπως βρεθεί νόμιμος τρόπος για να εφαρμοστεί - ως εκ θαύματος - η συγκεκριμένη οδηγία ή να στέλνουν τη… θετική τους ενέργεια στους ταλαίπωρους συναδέλφους.

Άλλωστε, το Υπουργείο έχει εξασφαλίσει ότι οι Σύμβουλοι αναλώνονται στην γραφειοκρατία της Αξιολόγησης, που όχι μόνο δεν αφήνει κανένα θετικό αποτύπωμα στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του Δημόσιου Σχολείου, αλλά λειτουργεί και ως βαρίδι σε αυτό.

Το Υπουργείο ενδιαφέρεται υποκριτικά για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης, όχι όμως και για τη σωστή διδασκαλία της. Αλλιώς δε θα μιλούσαμε για Τράπεζα Θεμάτων, για τμήματα με 29 μαθητές, για δεκάδες χιλιάδες κενά που κανένας δε μερίμνησε να καλυφθούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Από ό,τι φαίνεται το Υπουργείο είναι για άλλη μια φορά εκτός πραγματικότητας. Με το συγκεκριμένο έγγραφο μάλιστα ανάγει εαυτόν στη… μιγαδική σφαίρα (για να χρησιμοποιήσουμε μαθηματική ορολογία), καθώς επινοεί φανταστικές ώρες διδασκαλίας σε μια μη λειτουργική πραγματικότητα.

Το επίμαχο έγγραφο τελειώνει ως εξής: «οι διδάσκοντες/-ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα». Ας μην ξεχνάμε ότι αυτοί είναι «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης», οπότε πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έπιασαν το μπαλάκι της ευθύνης που τους πέταξε το Υπουργείο. Εκείνο, δεν έχει καμία ευθύνη ποτέ και για τίποτα – γι’ αυτό φρόντισε να αφήσει τις δομές και τις υπηρεσίες του εκτός οποιασδήποτε διαδικασίας αξιολόγησης και κριτικής.

Για μια ακόμη φορά επαληθεύεται η αξιωματική παραδοχή: η Παιδεία και η Υγεία στην Ελλάδα στηρίζεται στο φιλότιμο των εργαζομένων, αλλά δυστυχώς οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί από καιρό.

Σαπιος Παναγιώτης

ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ από την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ – ΣΥΝΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πιερρακάκης-Μητσοτάκης
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
Πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για σήμερα Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
mitsotakis_pierrakakis
Υπουργικό Συμβούλιο: Νομοσχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα ο Πιερρακάκης - Προ των πυλών μπόνους παραγωγικότητας
Επέκταση του μπόνους στο Δημόσιο - σύνδεση της αξιολόγησης με τα κίνητρα αποδοτικότητας 
Υπουργικό Συμβούλιο: Νομοσχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα ο Πιερρακάκης - Προ των πυλών μπόνους παραγωγικότητας
αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων