ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η επόμενη φάση (Β΄ Φάση) προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα γίνει το γ΄ 10ήμερο του Σεπτεμβρίου και οπωσδήποτε νωρίτερα από πέρσι (πέρσι η β φάση ανακοινώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου και περιλάμβανε τα ονόματα 7.089 εκπαιδευτικών)

Μόλις τα 3/5 των εκπαιδευτικών κενών κάλυψε η χθεσινή Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Μιλάμε για 28.353 προσλήψεις για περίπου 47.000 κενά με τους πιο μετριοπαθείς  υπολογισμούς.

Και να γιατί:

Όπως είναι γνωστό φέτος διορίστηκαν μόνιμα 3.700 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης  και  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.  Αντίστοιχος ήταν περίπου και ο αριθμός των μονίμων εκπαιδευτικών που παραιτήθηκε φέτος λόγω συνταξιοδότησης.

Θυμίζουμε, ωστόσο, ότι το σχολικό έτος 2022-2023 (αυτό που μας πέρασε δηλαδή) πραγματοποιήθηκαν συνολικά 48.176 προσλήψεις αναπληρωτών στην επικράτεια (στην πραγματικότητα περίπου 47.000 καθώς αρκετοί παραιτήθηκαν). Δηλαδή υπάρχουν 47.000 λειτουργικά και οργανικά κενά στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα κενά αυτά είναι περίπου σταθερά τα τελευταία χρόνια καθώς και τις προηγούμενες χρονιές προσλαμβάνονται σταθερά 40-50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι

Συγκεκριμένα το σχολικό έτος 2022/23, έχουν προσληφθεί 25.213 εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης, 14.738 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και 8.225 μέλη ΕΕΠΕΒΠ.

Ειδικότερα, στα ΣΜΕΑ/ΤΕ έχουν προσληφθεί 4.950 αναπληρωτές (1.478 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης, 1.312 εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης και 2.160 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ) ενώ ο αριθμός των προσλήψεων στα ΚΕΔΑΣΥ ανέρχεται σε 1.132 (εκ των οποίων 182 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης, 146 εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης και 804 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ).

Για το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης έχουν πραγματοποιηθεί 15.292 προσλήψεις αναπληρωτών (9.753 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης, 1.871 εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης και 3.668 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ).

Πιο κοντά η Β΄ φάση προσλήψεων

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η επόμενη φάση (Β΄ Φάση) προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα γίνει το γ΄ 10ήμερο του Σεπτεμβρίου και οπωσδήποτε νωρίτερα από πέρσι (πέρσι η β φάση ανακοινώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου και περιλάμβανε τα ονόματα 7.089 εκπαιδευτικών)

Περίεργα μαθηματικά με τους αναπληρωτές

Η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδια για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, την Κατάρτιση και τη Διά Βίου Μάθηση, Ζέττα Μ. Μακρή, παραβρέθηκε την Πέμπτη που μας πέρασε στην τελετή υποδοχής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που θα υπηρετήσουν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Μαγνησίας και ευχήθηκε εγκάρδια σε όλες και όλους για τη νέα σελίδα στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Η κ. Μακρή, αφού ευχαρίστησε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς για την προσφορά τους ως αναπληρωτές, αναφέρθηκε στον στόχο του ΥΠΑΙΘΑ για 4.000 νέους διορισμούς κάθε χρόνο.

Γυρνώντας λίγο πίσω, στις αρχές Ιουλίου, μιλώντας στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, καταθέτοντας τον «οδικό χάρτη» της επόμενης τετραετίας, ανέφερε ότι κάθε χρόνο θα έχουμε 4 με 5 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. «Επιστρέφουμε στην κανονικότητα, σταδιακά, ως προς τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με προσωπικό αυξανόμενα μόνιμο, με 4 έως 5 χιλιάδες νέες προσλήψεις τον χρόνο», δήλωσε ο νέος υπουργός Παιδείας.

Πιθανόν κάποιοι αναγνώστες μας θα αναρωτηθούν γιατί κάνουμε αυτή τη διπλή αναφορά για τον στόχο των 4.000-5.000 διορισμών εκπαιδευτικών που ανακοίνωσαν τόσο ο υπουργός όσο και η υφυπουργός Παιδείας. Θυμίζουμε ότι το σχολικό έτος 2022-2023 (αυτό που μας πέρασε δηλαδή) πραγματοποιήθηκαν συνολικά 48.176 προσλήψεις αναπληρωτών στην επικράτεια (κι αν αφαιρέσουμε όσους παραιτήθηκαν, οι προσλήψεις έπεσαν κάτω από 47.000). Δηλαδή, υπάρχουν 47.000 λειτουργικά και οργανικά κενά στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα κενά αυτά είναι περίπου σταθερά τα τελευταία χρόνια καθώς και τις προηγούμενες χρονιές προσλαμβάνονται σταθερά 40.000-50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Παράλληλα θυμίζουμε ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διακήρυττε σε όλους τους τόνους πως στόχος της κυβέρνησης είναι να εκλείψει το φαινόμενο των αναπληρωτών γιατί «αποτελεί στρέβλωση» και ότι οι αναπληρωτές θα «ενεργοποιούνται» μόνο για να καλύπτουν κάποια έκτακτη ανάγκη. Μάλιστα, λίγο πριν από τις πρώτες εκλογές του Μαΐου ‘23, σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ και στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 (Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023), η Νίκη Κεραμέως δήλωνε: «Προχωράμε και σε άλλους διορισμούς και αλλάζουμε τη στρεβλή εφαρμογή του θεσμού του αναπληρωτή».

Αν όμως διορίζονται κάθε χρόνο 4.000-5.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (όσοι δηλαδή κάθε χρόνο παραιτούνται λόγω συνταξιοδότησης), ενώ τα κενά στα σχολεία είναι πάνω από 45.000 (λειτουργικά και οργανικά), προκύπτει εύλογα το ερώτημα «πώς θα εκλείψει το φαινόμενο των αναπληρωτών;».

Προφανώς οι απαντήσεις στο ερώτημα είναι δύο. Ή το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας έκανε ακόμη μία «διακήρυξη-νανούρισμα» με στόχο να «μπαζώσει» με «γλυκιά προσμονή» τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών για μόνιμους διορισμούς ή τη μείωση των αναπληρωτών τη συνδέουν με την προσμονή της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού, καθώς οι προβλέψεις τους εστιάζουν σε «μακροβούτια» μειώσεων μαθητών που θα οδηγήσουν σε «εξαέρωση» αναπληρωτών. Σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση ο «προβληματισμός» που αναπτύσσεται μοιάζει με τη θεωρία του πεπρωμένου στη θρησκευτική σκέψη, όπου οι άνθρωποι αναφωνούν «είναι θέλημα θεού» για να εξηγήσουν ή να δικαιολογήσουν μια ορισμένη εξέλιξη των πραγμάτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_2.jpg
Ζητάμε θεσμούς στήριξης, γιατί οι θεσμοί προσφέρουν ίσες ευκαιρίες σε όλους
Γι’ αυτό είμαστε και θα είμαστε εκπαιδευτικοί. Γιατί κυνηγάμε την ουτοπία, γιατί οραματιζόμαστε το Ιδανικό.
Ζητάμε θεσμούς στήριξης, γιατί οι θεσμοί προσφέρουν ίσες ευκαιρίες σε όλους