anaplirotes-kathigites
Το ερώτημα είναι απλό. Δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, την εποχή του gov.gr και του υποτιθέμενου «πολυδύναμου εκσυγχρονισμού» να δρομολογεί εγκαίρως τις διαδικασίες; Δεν μπορεί τέλη Ιουνίου, έστω μέσα Ιουλίου, να γνωρίζουν οι αναπληρωτές τις σχολικές μονάδες που θα κληθούν να υπηρετήσουν;

Οι τελευταίες ημέρες του Αυγούστου για τους περισσότερους πολίτες αποτελούν περίοδο προσαρμογής και ανασυγκρότησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, αλλά και προετοιμασίας για την νέα χρονιά που ξεκινά. Υπάρχει, όμως, μια κατηγορία πολιτών που τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, και ανεξαρτήτως κυβερνήσεως, βιώνει τον απόλυτο εμπαιγμό από την Πολιτεία. Και αυτοί οι πολίτες είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κάθε χρόνο καλούνται να καλύψουν τα χιλιάδες κενά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Θα μπορούσε κανείς να αναδείξει το παράδοξο ότι ενώ η Πολιτεία γνωρίζει ότι υπάρχουν κενά δεν προχωρεί σε προσλήψεις. Να στηλιτεύσει ότι προτιμά να απολύει κάθε Ιούνιο δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους για να τους ξαναπροσλάβει πάλι το Σεπτέμβριο. Να αναδείξει ότι μπαίνουν στο Ταμείο Ανεργίας για δύο μήνες αλλά λαμβάνουν τα χρήματα με μήνες καθυστέρησης. Ότι κάθε χρόνο εισέρχονται στην αγορά εργασίας, χωρίς κανένα σχεδιασμό χιλιάδες παιδαγωγοί και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι φυσικά και δεν μπορούν να απορροφηθούν από την αγορά.

Σε αυτά τα ερωτήματα η εκάστοτε κυβέρνηση επιλέγει να απαντήσει επικαλούμενη την οικονομική κατάσταση της χώρας, το κόστος των μόνιμων προσλήψεων κλπ. Υπάρχει, όμως, μια πρακτική, χρόνια, που συνιστά τον απόλυτο εμπαιγμό αυτών των ανθρώπων. Και αυτό δεν είναι άλλο από το χρόνο όπου οι άνθρωποι αυτοί μαθαίνουν το που θα υπηρετήσουν.

Φέτος για παράδειγμα οι αναπληρωτές θα δηλώσουν τις προτιμήσεις τους, ήτοι το που θέλουν να διοριστούν, μέχρι τις 25 Αυγούστου (σ.σ. παρατάθηκε μέχρι τις 28 Αυγούστου). Θα πληροφορηθούν το που θα διοριστούν στις 31 Αυγούστου. Δεν θα μάθουν, όμως, το σχολείο τους. Θα μάθουν απλώς την περιφέρεια. Στη συνέχεια θα δηλώσουν το σχολείο που προτιμούν, ώστε στη συνέχεια να μάθουν που θα παρουσιαστούν στις 3-4 Σεπτεμβρίου. Πότε θα πρέπει να είναι στις θέσεις τους; Στις 7 Σεπτεμβρίου. Και βέβαια, επειδή παρουσιάζονται στις 7 Σεπτεμβρίου, χωρίς δική τους ευθύνη, τους στερεί και τα χρήματα 6 ημερών από τη μισθοδοσία Σεπτεμβρίου.

Θεωρεί η ελληνική διοίκηση λοιπόν ότι 3 ημέρες είναι επαρκής χρόνος ώστε ένας άνθρωπος, που μπορεί να έχει οικογένεια, παιδιά και άλλες υποχρεώσεις, να ετοιμαστεί και να μεταβεί από την Αθήνα για παράδειγμα στο Καστελόριζο ή στους Αρκιούς. Ότι αρκούν 3 ημέρες για να βρει σπίτι, να το νοικιάσει και να προλάβει να είναι εγκαίρως στο σχολείο του ώστε ν’ αναλάβει καθήκοντα.

Θα μπορούσε ενδεχομένως το κράτος ν’ έχει αυτή την αξίωση εάν παρείχε στέγη στους εκπαιδευτικούς. Εάν σ’ όσους διορίζονταν εκτός του τόπου κατοικίας τους, παρείχε καταλύματα, έστω και μ’ ένα μειωμένο τίμημα αν δεν γίνεται δωρεάν. Τότε ναι, θα μπορούσε να απαιτεί να είναι στις θέσεις τους σε 3 ημέρες. Βεβαίως κάτι τέτοιο προφανώς και δεν υφίσταται.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται μέσα σε 3 με 4 ημέρες να βρουν σπίτι. Οι «φιλόξενοι» εκμισθωτές τους ζητούν 500 και 600 ευρώ για ενοίκιο όταν ο μισθός του αναπληρωτή ξεκινά από τα 700 ευρώ. Στα νησιά δεν υπάρχει διαμονή για αυτούς, με αποτέλεσμα είτε ν’ αναγκάζονται να διαμένουν στα οχήματα τους είτε να αναζητούν να νοικιάσουν σπίτι από κοινού με άλλους ώστε να αντιμετωπίσουν τα έξοδα. Εάν, δε, είναι από τους τυχερούς που βρουν σπίτι έρχονται αντιμέτωποι με περιστατικά όπως να τους πετούν έξω πριν καν το τέλος της σχολικής χρονιάς ώστε να διατεθεί το σπίτι προς βραχυχρόνια μίσθωση ή να αντικαθίστανται τα πράγματα του σπιτιού με άλλα, κατώτερης ποιότητας, ώστε να διαφυλαχθούν τα καλά για τους τουρίστες.

Το ερώτημα λοιπόν είναι απλό. Δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, την εποχή του gov.gr και του υποτιθέμενου «πολυδύναμου εκσυγχρονισμού» να δρομολογεί εγκαίρως τις διαδικασίες; Δεν μπορεί τέλη Ιουνίου, έστω μέσα Ιουλίου, να γνωρίζουν οι αναπληρωτές τις σχολικές μονάδες που θα κληθούν να υπηρετήσουν.

Προφανώς και μπορεί. Απλώς ουδείς ενδιαφέρεται. Μια ακόμα «παράδοση» που ουδείς νοιάζεται να διορθώσει. Οφείλει, όμως, η Πολιτεία να μην μεταχειρίζεται τους δασκάλους και τους καθηγητές σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Οφείλει να παύσει να τους αντιμετωπίζει σαν μόνιμους αναπληρωτές αλλά να τους αντιμετωπίσει σαν αυτό που πραγματικά είναι, οι άνθρωποι που διαπλάθουν το μέλλον της χώρας μας.

Nικόλαος Δ. Κωστακόπουλος

Δικηγόρος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γιαγιά
Παππούδες και γιαγιάδες SOS: Αυτό το επικίνδυνο βακτήριο μεταδίδουν τα εγγόνια απειλεί την υγεία τους
Ενώ αυτό το μικρόβιο είναι κοινή αιτία σχετικά ήπιων ασθενειών όπως οι ωτίτιδες σε παιδιά, θα μπορούσε να οδηγήσει σε  πιο σοβαρές ασθένειες όπως...
Παππούδες και γιαγιάδες SOS: Αυτό το επικίνδυνο βακτήριο μεταδίδουν τα εγγόνια απειλεί την υγεία τους