anaplirotes_ekpaideutikoi
Δεν θα προτείνω, τιμώντας τον Χριστιανόπουλο,  «ενός λεπτού σιγή για τους απεγνωσμένους.... εκπαιδευτικούς»

Σε κάθε περίπτωση διττής ερμηνείας αυτός που φταίει δεν είναι όποιος ανακαλύπτει  το δεύτερο ερμηνευτικό παράθυρο, αλλά εκείνος που δεν απέκλεισε τη δυνατότητα δημιουργίας του. Αν θέλουμε, λοιπόν, να καταδικάσουμε κάποιους σχετικά με τη λανθασμένη συμπλήρωση των στοιχείων τους στις αιτήσεις για τους πίνακες κατάταξης, ένοχοι δεν είναι οι εκπαιδευτικοί αλλά οι συντάκτες των αιτήσεων που δεν προέβλεψαν το ενδεχόμενο παρερμηνείας στο εικονίδιο της προϋπηρεσίας των αιτούντων,  χωρίς την ξεκάθαρη αναφορά στο σύνολο της προϋπηρεσίας αυτών και με την προσθήκη της αποπροσανατολιστικής περικοκλάδας από το 2020- 2021 και εξής. Η Πυθία θα καμάρωνε πραγματικά για το διφορούμενο της χρησμοδότησης. Ήξεις αφίξεις. Και σίγουρα πήγε κι ήρθε πολλές φορές το μάτι του καθένα στις παρενθέσεις της διευκρίνισης,  αλλά ήταν ήξεις αφίξεις ουκ, τελικά. Δεν ποντάρατε σωστά. Δυστυχώς, χάσατε. Και τώρα; Rien ne va plus στην εκπαιδευτική ρουλέτα. 

Είμαστε εκπαιδευτικοί κι αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές έχουμε έρθει αντιμέτωποι με ερμηνείες μαθητών, αναδυόμενες στη ροή της παράδοσης ή κατά  τη διάρκεια της εξέτασης. Όταν το ποσοστό των μαθητών που ερμηνεύει αλλιώς μια διατύπωση είναι μεγάλο και η διχογνωμία σχετικά με τη συμπλήρωση ενός κενού αφορά το ίδιο κενό ή την ίδια άσκηση, ο εκπαιδευτικός οφείλει να προβληματιστεί σχετικά με τον τρόπο διατύπωσης και να επαναδιατυπώσει, να επέμβει και να διορθώσει, να αναγνωρίσει το λάθος και να υπολογίσει το κόστος της αστοχίας του και της δικής του ευθύνης  στις περιπτώσεις μαθητών που έχασαν την ερώτηση γιατί απάντησαν λάθος.  

Κι αν η αναγνώριση ενός σφάλματος δείχνει λεβεντιά και ήθος από την πλευρά των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο μιας εξεταστικής δοκιμασίας, στην περίπτωση του πίνακα κατάταξης η αναθεώρηση του πίνακα και της θέσης του εκάστοτε εκπαιδευτικού είναι δείγμα πολιτισμού και απόδειξη σεβασμού προς τους πολίτες. Γιατί οι εκπαιδευτικοί ,εκτός από λειτουργοί ύψιστης ευθύνης,  είναι και πολίτες. Και ως πολίτες πρέπει να νιώθουν ότι έχουν τη δεδηλωμένη εμπιστοσύνη των κρατικών αρχών είτε πρόκειται για την αρχή του ΑΣΕΠ είτε πρόκειται για άλλες αρχές προστασίας και εξυπηρέτησης του πολίτη. Αυτοί λοιπόν  οι πολίτες στο πρόσωπο των επίσημων εκπροσώπων τους, από την έκδοση των αποτελεσμάτων στους πίνακες κατάταξης κι έπειτα, αντικρίζουν έναν αδυσώπητο εχθρό κι όχι έναν στοργικό συμπαραστάτη.  

Δεν θα προτείνω, τιμώντας τον Χριστιανόπουλο,  «ενός λεπτού σιγή για τους απεγνωσμένους.... εκπαιδευτικούς» στις φωνές που απαντούν άσπλαχνα “tua culpa” στην άλλη άκρη μιας τηλεφωνικής γραμμής. Ούτε θα σχολιάσω το περιβόητο «δεν υπάρχει προηγούμενο αναθεώρησης αντίστοιχων πινάκων του ΑΣΕΠ». Το μπαλάκι, εξάλλου, του υπεύθυνου για την απόφαση μετεωρίζεται μεταξύ ΑΣΕΠ-ΟΠΣΥΔ- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και τούμπαλιν. Θα αξιοποιήσω όμως τον τίτλο και το περιεχόμενο ενός ποιήματος του Τάσου Λειβαδίτη με την ελπίδα να είναι η ποίηση το αντίδοτο σ’ αυτό το αδυσώπητο bullying που υφίστανται τις τελευταίες ώρες οι νομάδες της εκπαίδευσης (βλ. αναπληρωτές).  

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος 

δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. 

Θα βγεις στους δρόμους, θα φωνάξεις, τα χείλια σου θα 

ματώσουν απ’ τις φωνές…. με πίστη και πάθος διεκδικώντας το αυτονόητο: ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ,χωρίς ετυμηγορίες από λαϊκά δικαστήρια και πάσης φύσεως λειτουργούς. Γιατί αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος, είσαι πρώτα από΄ όλα συνάνθρωπος, απ’ όποιο θώκο και μετερίζι υπηρετείς κι υπερασπίζεσαι- πέραν της προσωπικής σου επιβίωσης- το αίτημα και το χρέος σου απέναντι στη ανθρωπιά. 

* Εκπαιδευτικός ΠΕ02, Στεφανάκη Ειρήνη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα πολύ συχνά ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελλαδικες
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Η «Φυσική» αρνητικότητα της Θετικής Κατεύθυνσης
Είναι αναγκαίο να αλλάξουμε επιτέλους νοοτροπία και να αντιμετωπίζουμε την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια ως εφαλτήριο μιας επιστημονικής σταδιοδρομίας...
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Η «Φυσική» αρνητικότητα της Θετικής Κατεύθυνσης
Σαλάτα με φακές
Η πιο νόστιμη σαλάτα με φακές: Συνταγή από την Παλαιστίνη
Η κλασική συνταγή για φακοσαλάτα, υγιεινή, θρεπτική και άκρως καλοκαιρινή περιέχει εκτός από τις φακές, τοματίνια ή ντομάτες, αγγούρι, κόκκινο...
Η πιο νόστιμη σαλάτα με φακές: Συνταγή από την Παλαιστίνη