panelladikes-sxoleia-taksi
Nick Paleologos / SOOC
«Ίσα βάρκα ίσα πανιά» ο αριθμός των μόνιμων διορισμών που ταιριάζει «κατά μεγάλη σύμπτωση» με το σύνολο των φετινών συνταξιοδοτήσεων, ενώ δεν συμπεριλαμβάνει τις οργανικές θέσεις που δεν καλύφθηκαν με διορισμούς τα δύο προηγούμενα έτη

Με το βλέμμα στραμμένο στις εκλογές, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την υλοποίηση 3.772 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ - ΕΒΠ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι διαδικασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός Αυγούστου ώστε οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις θέσεις τους τον Σεπτέμβριο του 2023.

Με δηλώσεις της πριν από λίγες ημέρες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως διευκρίνισε πως θα προηγηθούν οι μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση και έπειτα θα ακολουθήσουν οι διορισμοί στην ειδική αγωγή. 

Χρονοδιάγραμμα

Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες έκδοσης της απόφασης για την κατανομή τους, με βάση τις κενές οργανικές θέσεις όπως αυτές θα προκύψουν από τις μεταθέσεις του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Θα ακολουθήσει η έκδοση κοινής απόφασης των υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών με τον καθορισμό των κενών θέσεων των εκπαιδευτικών που θα καλυφθούν ανά κλάδο και ειδικότητα και θα ακολουθήσει η πρόσκληση για την υποβολή των αιτήσεων από τους εκπαιδευτικούς. 

Μιλώντας στη Βουλή, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή γνωστοποίησε πως το υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει αίτημα προς την αρμόδια Επιτροπή του ΣΤΕ ώστε να εξαιρεθούν οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από την αναστολή προσλήψεων και διορισμών κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου με στόχο να μην υπάρξει νομική μέριμνα και να ολοκληρωθούν εγκαίρως.

Διορισμοί με το σταγονόμετρο

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών

Ωστόσο ο αριθμός των μόνιμων διορισμών που ανακοινώθηκε είναι απρόσμενα μικρός, αν λάβουμε υπόψη πως αφορά και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και σε όλες τις ειδικότητες. Όπως επισημαίνει η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο αριθμός αυτός -που ταιριάζει κατά μεγάλη σύμπτωση με το σύνολο των φετινών συνταξιοδοτήσεων- δεν συμπεριλαμβάνει τις οργανικές θέσεις που δεν καλύφθηκαν με διορισμούς τα δύο προηγούμενα έτη.

Η πολιτική απόφαση να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς μόνο οι οργανικές θέσεις που αφήνουν πίσω τους οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται δημιουργεί την αίσθηση του “ίσα βάρκα ίσα πανιά”, καθώς δεν οδηγεί σε μείωση του αριθμού των αναπληρωτών που θα χρειαστούν την επόμενη σχολική χρονιά.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, γεννάται το εύλογο ερώτημα πώς θα μπορούσε να γίνει πράξη η επαναλαμβανόμενη επωδός της Υπουργού Παιδείας, σχετικά με την πρόθεση “να εκλείψει ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή”.

48.184 προσλήψεις αναπληρωτών το 2022-2023

Να σημειωθεί πως μόνο τη φετινή σχολική χρονιά και σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, πραγματοποιήθηκαν 25.248 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 13.845 στη γενική, 11.413 στην ειδική αγωγή. 

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πραγματοποιήθηκαν 14.711 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, εκ των οποίων 11.382 στη γενική, 3.329 στην ειδική αγωγή και 8.225 προσλήψεις μελών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού

Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών

Πριν από λίγες ημέρες, ο Θοδωρής Κατσωνόπουλος, αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ, δημοσιοποίησε τα οργανικά κενά ανά κλάδο/ειδικότητα και τα κενά σε Μουσικά σχολεία, Καλλιτεχνικά σχολεία και ΚΕΔΑΣΥ εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και τα οργανικά κενά ανά κλάδο/ειδικότητα και σε ΚΕΔΑΣΥ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τα οργανικά κενά ανά κλάδο μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για ΣΜΕΑΕ Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης, ανά κλάδο ΕΕΠ στα ΚΕΔΑΣΥ, ανά κλάδο ΕΕΠ (ΠΕ23 & ΠΕ30) στα ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ, όπως αποτυπώνονται στις εγκυκλίους των μετατάξεων.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσωνόπουλο υπάρχουν 2.441 οργανικά κενά ανά κλάδο/ειδικότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συν τα κενά σε Μουσικά (273), Καλλιτεχνικά (26) και ΚΕΔΑΣΥ (50).

Πιο συγκεκριμένα τα οργανικά κενά που δίνονται για τις μετατάξεις είναι

ΠΕ01 (Θεολόγοι) : 74
ΠΕ02 (Φιλόλογοι): 561 ΠΕ03 (Μαθηματικοί): 348
ΠΕ05 (Γαλλικής): 32
ΠΕ06 (Αγγλικής): 72
ΠΕ07 (Γερμανικής):
10 ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών): 43
ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής): 65 ΠΕ33 (ΜΙΘΕ): 26
ΤΕ01.19 (Κομμωτικής): 7
ΤΕ01.25 (Αργυροχρυσοχοΐας): 3
ΤΕ01.04 (Ψυκτικοί): 1
ΤΕ01.06 (Ηλεκτρολόγοι): 1
ΤΕ01.31(Βοηθ. Ακτιν): 1 ΔΕ01.15 (Αργυροχρυσοχοΐας): 1
ΔΕ01.17 (Κομμωτικής): 9 ΠΕ04.01 (Φυσικοί): 88
ΠΕ04.02 (Χημικοί): 89
ΠΕ04.04 (Βιολόγοι): 153
ΠΕ04.05 (Γεωλόγοι): 38
ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών): 17
ΠΕ79.01 (Μουσικής Επιστήμης): 43
ΠΕ80 (Οικονομίας): 76
ΠΕ81 (Πολ. Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων): 39
ΠΕ82 (Μηχανολόγων): 106
ΠΕ83 (Ηλεκτρολόγων): 103
ΠΕ85 (Χημ. Μηχανικών): 41
ΠΕ86 (Πληροφορικής): 88
ΠΕ87.01 (Ιατρικής): 27
ΠΕ87.02 (Νοσηλευτικής): 34 ΠΕ87.03 (Αισθητικής): 14
ΠΕ87.04 (Ιατρικών Οργάνων): 13
ΠΕ87.08 (Φυσικοθεραπείας): 9
ΠΕ87.09 (Βρεφονηπιοκόμων): 26 ΠΕ88.01 (Γεωπόνοι): 38
ΠΕ88.02 (Φυτ. Παραγωγής): 27 ΠΕ88.03 (Ζωικής Παραγωγής): 7
ΠΕ88.04 (Διατροφής): 12 ΠΕ88.05 (Φυσ. Περιβάλλοντος): 6
ΠΕ89.01 (Καλλιτεχνικών Σπουδών): 29
ΠΕ89.02 (Σχεδιασμού & Παραγωγής προϊόντων): 3 ΠΕ90 (Ναυτιλιακών Μαθημάτων): 12
Τ02.02 (Μηχανολόγοι): 5 Τ02.04 (Οικονομίας Διοίκησης): 1
ΔΕ02.01 (Ηλεκτρ. Μηχανικοί): 20 ΔΕ02.02 (Μηχανολόγοι): 23
ΣΥΝΟΛΟ: 2.441

Οργανικές θέσεις ΠΕ79, ΠΕ08, ΠΕ91 ανά κλάδο/μουσική ειδίκευση σε Μουσικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης
ΠΕ79 (Μουσικοί): 273

Οργανικές θέσεις ΠΕ79, ΠΕ08, ΠΕ91 σε Καλλιτεχνικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΠΕ08 (Καλών τεχνών): 5
ΠΕ79 (Μουσικοί): 3
ΠΕ91.01 (Θεατρικών Σπουδών): 3
ΠΕ91.02 (Δραματικής Τέχνης): 15
ΣΥΝΟΛΟ: 26 

Οργανικές θέσεις ΠΕ02 & ΠΕ03 ή ΠΕ04 σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
ΠΕ02 (Φιλόλογοι): 31
ΠΕ03-ΠΕ04: 19
ΣΥΝΟΛΟ: 50

Οργανικά κενά ανά κλάδο/ειδικότητα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΠΕ06 (Αγγλικής): 16 ΠΕ70 (Δάσκαλοι): 1.184
ΠΕ60 (Νηπιαγωγοί): 184 ΠΕ86 (Πληροφορικής): 8
ΣΥΝΟΛΟ: 1.392 

Οργανικές θέσεις ΠΕ70 ή ΠΕ71 & ΠΕ60 ή ΠΕ61 σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
ΠΕ60+61 (Νηπιαγωγοί):18
ΠΕ70+71 (Δάσκαλοι): 34
ΣΥΝΟΛΟ: 52 

Οργανικά κενά ανά κλάδο μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για ΣΜΕΑΕ Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης
ΕΒΠ (Ειδ. Βοηθητικό Προσωπικό): 4 ΠΕ21 (Θεραπευτές Λόγου): 4
ΠΕ22 (Επαγ. Συμβούλων): 26 ΠΕ23 (Ψυχολόγοι): 90
ΠΕ25 (Σχ. Νοσηλευτές): 20 ΠΕ28 (Φύσιοθεραπευτές): 8
ΠΕ29 (Εργοθεραπευτές): 11
ΠΕ30 (Κοινωνικοί Λειτουργοί): 111
ΠΕ31 (ΚΠΔ, ΣΕΠΤ, ΝΟ): 7
ΣΥΝΟΛΟ: 281 

Οργανικά κενά ανά κλάδο ΕΕΠ στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ
ΠΕ21 (Θεραπευτές Λόγου): 41
ΠΕ23 (Ψυχολόγοι): 131
ΠΕ28 (Φύσιοθεραπευτές): 25
ΠΕ29 (Εργοθεραπευτές): 48
ΠΕ30 (Κοινωνικοί Λειτουργοί): 145
ΠΕ31 (ΚΠΔ, ΣΕΠΤ, ΝΟ): 5
ΣΥΝΟΛΟ: 395 

Οργανικά κενά ανά κλάδο ΕΕΠ (ΠΕ23 & ΠΕ30) στα Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
ΠΕ23: 425
ΠΕ30: 440
ΣΥΝΟΛΟ: 865

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εκπαιδευτικοί: Νέος υπολογισμός της μισθοδοσίας από 1 Μαρτίου λόγω τροποποίησης φόρου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Δημοσκόπηση
Δημοσκόπηση MRB για Τέμπη: Απαισιόδοξοι 7 στους 10 Έλληνες για το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής
Δημοσκόπηση MRB: Προς τα πού χάνουν ψηφοφόρους Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ
Δημοσκόπηση MRB για Τέμπη: Απαισιόδοξοι 7 στους 10 Έλληνες για το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής