παιδιά
Τι σημαίνει Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος; Ποιοι τομείς της ανάπτυξης διαταράσσονται και γιατί;

2η Απριλίου - Παγκόσμια ημέρα για τον Αυτισμό.

Άλλη μια μέρα ενημέρωσης όπως κάθε χρόνο, για το τι σημαίνει Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Για να κατανοήσουμε ποιοι τομείς της ανάπτυξης διαταράσσονται και γιατί. Για να κατανοήσουμε ποιος είναι ο διαφορετικός μηχανισμός που λειτουργούν οι εγκεφαλικές συνάψεις στον Αυτισμό. Για να κατανοήσουμε τι σημαίνει η λέξη «Φάσμα» και να γνωρίσουμε το εύρος της.

Άλλη μια μέρα που με πρωτοβουλία φορέων και συλλόγων για τον Αυτισμό θα γίνουν δράσεις για να ξανά θυμίσουν το ποσοστό εμφάνισης του(1/60). Για να μας  θυμίσουν ότι ο Αυτισμός μας μιλάει και έχει ανάγκη να τον ακούσουμε, να τον κατανοήσουμε, να τον αποδεχτούμε,  να τον Αγαπήσουμε, να τον στηρίξουμε, να τον εκπαιδεύσουμε.

Η αλήθεια είναι ότι πλέον με το πέρασμα των χρόνων και των ενημερώσεων  δεν είναι άγνωστη η λέξη ο Αυτισμός. Κανείς πλέον δεν νομίζει ότι έχει να κάνει με μια πάθηση του αυτιού. Κανείς πλέον δεν νομίζει ότι είναι μεταδοτική ασθένεια. Αρκετοί πλέον δεν νομίζουν ότι ο Αυτισμός είναι ψύχωση (σχιζοφρένεια, διπολική διαταραχή). Αρκετοί πλέον γνωρίζουν ότι η συμπεριφορά ενός Αυτιστικού Ατόμου είναι η αντιγραφή της εκπαίδευσης που έχουν ή δεν έχουν λάβει. Αρκετοί πλέον γνωρίζουν ότι η πρώιμη παρέμβαση και η εκπαίδευση είναι τα πολυτιμότερα εργαλεία για την κοινωνική ένταξη και την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ταλέντων-ικανοτήτων των αυτιστικών ατόμων. Αρκετοί πλέον ψάχνουν για μια θέση στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης κάνοντας μεταπτυχιακά και διδακτορικά για ανέβουν στο πίνακα των τυπικών προσόντων(τώρα για το πόσο ουσιαστικά είναι αυτά θα ενδιαφερθούν μόνο μετά από καταγγελίες). Αρκετοί πλέον επιχειρηματίες έχουν επενδύσει στη δημιουργία Κ.Δ.Α.Π. κυνηγώντας για vouchers. Μεγάλη μπίζνα ο χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Αρκετοί θεραπευτές διαφημίζουν θεραπείες πυροτεχνήματα και μαγικά ραβδιά που κάνουν θαύματα και υπόσχονται ίαση του Αυτισμού σε απεγνωσμένους και ταλαιπωρημένους γονείς.

Τελικά έχουμε προχωρήσει σε γνώση και σε παρέμβαση για τον Αυτισμό? Πως θα μας αξιολογούσε ο ίδιος ο Αυτισμός, μιας και πλέον η αξιολόγηση έρχεται και αυτή υποσχόμενη να κάνει θαύματα στην εκπαίδευση?

Ας ακούσουμε Τι ερωτήσεις έχει για την αξιολόγηση μας.

-Τι κάνετε όταν ένας αυτιστικός μαθητής είναι σε κρίση κατά την εκπαίδευση του στο σχολείο?

Απάντηση: Παίρνουμε αμέσως τηλέφωνο τους γονείς του για να έρθουν να το πάρουν σπίτι τους. Εδώ είναι σχολείο. Θέλουμε την ησυχία μας.

-Τι προτείνετε να κάνουν οι γονείς για βοηθήσουν το αυτιστικό παιδί τους?

Απάντηση: Να πάνε αμέσως σε ψυχίατρο να δώσουν φαρμακευτική αγωγή για το παιδί τους. Εδώ είναι σχολείο. Δεν θα χάνουμε εμείς τον χρόνο μας να μάθουν να συμπεριφέρονται σωστά.

-Τι θα κάνετε αν δεν ανταποκριθούν στις συστάσεις σας?

Απάντηση: Εννοείται πως θα στείλουμε έγγραφα στην εισαγγελία ανηλίκων για ποινικές διώξεις. Εδώ είμαστε σχολείο. Δεν θα χάνουμε το  χρόνο μας με παλιόπαιδα, κακομαθημένα. Δεν τους αξίζει να βρίσκονται εδώ. Υπάρχουν και ιδρύματα να πάνε.

-Γιατί είστε στο χώρο της Ειδικής Αγωγής  και Εκπαίδευσης?

Απάντηση: Μα εδώ είναι εύκολα. Δεν υπάρχουν απαιτήσεις και μπορούμε να κρύψουμε την ανεπάρκεια μας στα ελλείμματα και τις δυσκολίες των αυτιστικών μαθητών μας.

-Τελευταία ερώτηση. Τι είναι ο Αυτισμός;

Απάντηση: Δεν ξέρουμε. Δεν μας νοιάζει. Λες και θα βελτιωθεί κανένας μαθητής; Μπορούμε να ρωτήσουμε πως τα πήγαμε στην αξιολόγηση?

-Εσείς τι βαθμό θα βάζατε σε εσάς για τη αυτοαξιολόγηση σας;

Απάντηση: Άριστα βέβαια. Άριστα. Τι τους θέλουμε τους Αυτιστικούς στην κοινωνία μας? Μας κουράζουν και μας βασανίζουν.

-Έχετε σκεφτεί αν οι ίδιοι οι Αυτιστικοί βασανίζονται και ταλαιπωρούνται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από εσάς?

Απάντηση : Τι μας νοιάζει εμάς. Εμείς εκπαιδευτικοί είμαστε.

Άλλη μια μέρα ενημέρωσης για τον Αυτισμό θα αποτελέσει σίγουρα και μέρα απογοήτευσης, στεναχώριας και θυμού για την εκπαιδευτική ανυπαρξία που όταν υπάρχει γίνεται κακοποιητική για τα Αυτιστικά Άτομα.

Τελικά παλεύουμε να δουλέψουμε μέσα στις δυσκολίες του άκαμπτου εκπαιδευτικού συστήματος για την καθαρή συνείδηση μας. Παλεύουμε με την εμμονική αυτιστική υπομονή μας ότι κάθε χρόνο και καλύτερα.

Και να είμαστε σίγουροι ότι καμία εκπαιδευτική αξιολόγηση δεν θα αλλάξει τον εκπαιδευτικό. Ας αυτοαξιολογηθεί πρώτα ο κρατικός μηχανισμός και μετά ας αξιολογηθεί ο ίδιος ο άνθρωπος για τις στερημένες ανάγκες του που σκεπάζουν τις επιθυμίες, τα σχέδια, τα οράματα για κάτι καλύτερο.

Υ.γ.

-Άκουσα ότι υπάρχει περίπτωση να μας αξιολογήσουν οι Αυτιστικοί. Είναι αλήθεια; ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΥΤΙΣΜΟΣ; Τουλάχιστον να ξέρουμε αυτό.

Αθανασόπουλος Νικόλαος

Εκπαιδευτικός στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ- ΠΑΤΡΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τροχαίο Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Βίντεο ντοκουμέντο αμέσως μετά το σοκαριστικό τροχαίο με πέντε άτομα στην Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο