θρανια
Απειλές και επιθέσεις «στενεύουν» το σχολείο!

Περιστατικό βίας με θύμα έναν εκπαιδευτικό σημειώθηκε στο Γυμνάσιο Περίστασης Κατερίνης, όπου γονείς και συγγενείς ενός μαθητή προπηλάκισαν καθηγητή πληροφορικής και του άσκησαν σωματική βία, ενώ στη συνέχεια προχώρησαν σε μήνυση εναντίον του.

Σύμφωνα με το ThessToday.gr, το περιστατικό σημειώθηκε πριν από 15 ημέρες στο Γυμνάσιο Περίστασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες τον διαπληκτισμό αντιλήφθηκε ο καθηγητής, ο οποίος έσπευσε να χωρίσει τα δύο παιδιά. Ο καθηγητής κράτησε τον Ρομ μαθητή για να τους σταματήσει και όσο τον κρατούσε, ο άλλος μαθητής βρήκε την ευκαιρία να χτυπήσει το παιδί στο πρόσωπο. Αργότερα οι γονείς και οι συγγενείς του πρώτου μαθητή έφτασαν στο σχολείο, απείλησαν τον καθηγητή, τον προπηλάκισαν και προχώρησαν σε χειροδικία

Αργότερα οι γονείς και οι συγγενείς του Ρομά έφτασαν στο σχολείο, απείλησαν τον καθηγητή, τον προπηλάκισαν και προχώρησαν σε χειροδικία. Ο καθηγητής χρειάστηκε να μεταφερθεί στο Γ.Ν. Κατερίνης.

Ακολούθως, οι γονείς, καταλογίζοντας ευθύνες στον εκπαιδευτικό για ό,τι συνέβη με το γιο τους, προχώρησαν σε μήνυση. Το περιστατικό οδήγησε τους συναδέλφους του στο Γυμνάσιο Περίστασης να εκδώσουν ανακοίνωση, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στον καθηγητή, ενώ ανακοίνωση εξέδωσε και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πιερίας. Συνάδελφός του μάλιστα, έκανε λόγο στο ThessToday για έναν καθηγητή ήπιων τόνων, ο οποίος δε θα προχωρούσε σε πράξη ρατσιστικού χαρακτήρα.

ΕΛΜΕ Πιερίας: «Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον εκπαιδευτικό»

Όπως αναφέρει στο ThessToday.gr ο Μιχάλης Δελής από την ΕΛΜΕ Πιερίας, πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο περιστατικό, όπου οι γονείς επιτέθηκαν απρόκλητα στον καθηγητή, τονίζοντας τη θέση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την οποία τέτοιες πράξεις δε μπορεί να συμβαίνουν στις σχολικές κοινότητες. «Είναι ένα θέμα στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε για να δούμε γιατί οι έφηβοι μαθητές έχουν αντιπαραθέσεις και οι γονείς αντί να βρουν λύσεις και να βοηθήσουν τα παιδιά τους με διάλογο, επιλέγουν να οξύνουν τα πράγματα και να ασκήσουν βία πάνω σε εκπαιδευτικούς. Δεν είχαμε περιστατικά βίας στην Πιερία και ελπίζω να μην έχουμε συνέχεια».

Ο κ. Δελής υπογράμμισε ότι η κατάσταση στο γυμνάσιο είναι ήρεμη έκτοτε και πως ο καθηγητής συνεχίζει τη δουλειά του. Όπως επισημαίνει: «Οι εκπαιδευτικοί είναι στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης των κρίσεων στα νέα παιδιά. Μετά από τον εγκλεισμό δύο χρόνων, οι μαθητές μένοντας μακριά από το σχολείο και την κοινωνικοποίηση, έχουν κι αυτοί προβλήματα. Κατανοούμε τα φαινόμενα και τα βάζουμε στη σωστή διάσταση. Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον εκπαιδευτικό και τους εκπαιδευτικούς και πάμε παρακάτω».

Απειλές και επιθέσεις «στενεύουν» το σχολείο!

Είναι φανερό ότι υπάρχει κλονισμός της εμπιστοσύνης των γονέων για το σχολείο, κοντολογίς, διάβρωση του κύρους και της αξιοπιστίας του σχολικού συστήματος. Αν τους ρωτήσουμε ποιος νομίζουν ότι φταίει, η πιο συχνή απάντηση «δείχνει» τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός είναι ο εύκολος στόχος. Από την άλλη, στις μαρτυρίες εκπαιδευτικών περιγράφεται μια εκπαιδευτική κόλαση, στην οποία το θύμα είναι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός και οι θύτες μαθητές και γονείς. Βεβαίως, οι αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών που μιλούν έχουν σχέση με την πραγματικότητα που βιώνουν, ωστόσο το γεγονός ότι απουσιάζει η ματιά που θα έπαιρνε υπόψη την εκπαιδευτική πολιτική, τις σχέσεις εξουσίας, το κοινωνικό περιβάλλον και πάνω από όλα την κατεύθυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος πριμοδοτεί λανθασμένα συμπεράσματα. Μπερδεύεται η αιτία με το αποτέλεσμα, με συνέπεια η πρώτη να χάνεται. Με αυτόν τον τρόπο, διαβάζοντας κανείς τις μαρτυρίες των εκπαιδευτικών, μπορεί εύκολα να καταλήξει σε ένα λανθασμένο συμπέρασμα, ότι το βασικό πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης είναι η «επιθετικότητα» μαθητών και γονέων εναντίον ανυπεράσπιστων εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, μένει στο περιθώριο της συζήτησης ότι οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν οι ίδιοι σ’ ένα ασφυκτικό πλαίσιο, κάτω από ολοένα εντεινόμενο έλεγχο, κοντολογίς υφίστανται τον κρατικό καταναγκασμό, αλλά είναι αντικειμενικά και οι βασικοί ιμάντες διοχέτευσής του στον μαθητικό πληθυσμό, καθώς είναι «θεσμικά» υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν προς τους μαθητές τους ένα μίνιμουμ από την εξουσία που τους παρέχει η θέση τους στο σχολείο (διδασκαλία ορισμένης ύλης, εξέταση, βαθμολογία, απουσίες, ποινές κ.λπ.), πρακτική που δημιουργεί «αυτεπαγγέλτως» αντιθέσεις, σε κάποιες περιπτώσεις εκρηκτικές.

Η κυρίαρχη εκδοχή για τις αιτίες αυτής της κατάστασης προσωποποιεί την αντίθεση μαθητών – καθηγητών και εστιάζει τις ευθύνες, κατά περίπτωση, είτε στη «δυσπροσάρμοστη» προσωπικότητα του μαθητή και στις «ανεπάρκειες και ελλείψεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος» είτε στον «άδικο» και «αντιπαιδαγωγό» εκπαιδευτικό που «δεν γνωρίζει να εκτελεί σωστά το λειτούργημά του». Σπάνια ανιχνεύεται στη γενίκευση της κοινωνικής βίας στο σχολείο, στη σχέση ανάμεσα στη βίαιη συμπεριφορά μαθητών ή εκπαιδευτικών και στις σχολικές συνθήκες, στην εξέταση του νοήματος των εκπαιδευτικών πρακτικών που υλοποιούνται, δηλαδή στην ίδια τη δομή και τη λειτουργία του σχολικού συστήματος. Πολύ περισσότερο, διαφεύγει το γεγονός ότι, κάθε φορά που τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζουν την κατάργηση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, πριν από τον «πόλεμο», κατηγορούν τα θύματά τους για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους ευκολοχώνευτες στην κοινή γνώμη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ethniki_synomospondia_atomon_me_anapiria_211118_1054.jpg
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Παράταση έως 18/11 για επιδότηση έως 14.500 ευρώ
Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις στο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Παράταση έως 18/11 για επιδότηση έως 14.500 ευρώ
Erasmus
Το 7ο Γυμνάσιο Χανίων δημιουργεί ψηφιακό, συμπεριληπτικό και καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό
«Το υλικό έχει δημιουργηθεί με χρήση ποικίλων εργαλείων, όπως το H5P, με μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και με τη χρήση δικτυακών πλατφόρμων»
Το 7ο Γυμνάσιο Χανίων δημιουργεί ψηφιακό, συμπεριληπτικό και καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, στο Action24
Ζαχαράκη για Βορίζια: «Kλειστό το σχολείο μέχρι Τετάρτη ή Πέμπτη – Θα πάω και εγώ αν χρειαστεί»
Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ανακοίνωσε μέτρα στήριξης μετά το τραγικό περιστατικό στα Βορίζια – Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και σχολές...
Ζαχαράκη για Βορίζια: «Kλειστό το σχολείο μέχρι Τετάρτη ή Πέμπτη – Θα πάω και εγώ αν χρειαστεί»