Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τους διορισμούς και το μισθολόγιο των εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά (2023/24), σε μια περίοδο που τα λόγια και τα νοήματα των επιτελών του υπουργείου Παιδείας «ζυμώνονται» με την "μαγιά" των προεκλογικών σκοπιμοτήτων.
Και αυτό καθώς τόσο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως όσο και η υφυπουργός Ζέττα Μακρή, πιασμένες στα στασίδια των μήντια, παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το εάν θα πραγματοποιηθούν νέοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών το 2023, είτε με βελούδινη μονοτονία αποφεύγουν να απαντήσουν είτε απαντούν με τη γλώσσα του Μαντείου των Δελφών. Κοντολογίς, αποφεύγουν να δώσουν μια ξεκάθαρη απάντηση και αντί να καταθέσουν τα μελλοντικά σχέδια και τις προθέσεις του Υπουργείου, σχετικά με αυτό το ζήτημα, προβαίνουν σε απαρίθμηση των πεπραγμένων της κυβέρνησης και επαναλαμβάνουν τον αριθμό των διορισμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Στη συνάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας με τον Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρο Κόπτση για τα τρέχοντα ζητήματα της εκπαίδευσης οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών το 2023 δεν επιβεβαιώθηκαν ούτε και αποκλείστηκαν.
Λίγες μέρες πριν η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή μιλώντας στο Mega και σε ερώτηση του δημοσιογράφου είπε ότι «οι μόνιμοι διορισμοί των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσουν, αλλά δεν θα ολοκληρωθούν, γιατί είναι εκλογική χρονιά και υπάρχουν συνταγματικές απαγορεύσεις και περιορισμοί».
Στις αρχές του Ιανουαρίου η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας στο Mega, σε ερώτηση για πότε θα γίνουν οι επόμενοι διορισμοί εκπαιδευτικών είπε πως φέτος λόγω εκλογών δεν θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ωστόσο οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα γίνουν κανονικά.
«Φέτος θα συμπέσουν με τις εκλογές, θα γίνουν προσλήψεις κανονικά αλλά ο στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας με το υπουργείο Εσωτερικών και να φύγουμε από την στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή και να πάμε στο καθεστώς του μόνιμου εκπαιδευτικού» προσέθεσε, σημειώνοντας μετά από μετά από 12 χρόνια, έχουν διοριστεί 25.000 εκπαιδευτικοί.
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα θέματα ξύνοντας το "λούστρο" του υπουργικού λόγου.
Ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν προσληφθεί την τρέχουσα σχολική χρονιά (2022/23) ανέρχεται στις 45.000 με αποτέλεσμα τη σχολική χρονιά που έρχεται (2023/24) να παρουσιαστεί ο μεγαλύτερος αριθμός κενών θέσεων από τη μεταπολίτευση και μετά καθώς θα κυμαίνεται περίπου στις 50.000 (μαζί με τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί που αναμένεται να παραιτηθούν λόγω συνταξιοδότησης)!
Εδώ προκύπτει ο πρώτο βασικό ερώτημα: Έχει αναλογιστεί το Υπουργείο Παιδείας με ποιον τρόπο θα καλύψει αυτά τα κενά, εάν δεν γίνουν εκ νέου διορισμοί εκπαιδευτικών; Θα τα καλύψει με προσλήψεις αναπληρωτών; Εάν την τρέχουσα σχολική χρονιά οι προσλήψεις αναπληρωτών έχουν φτάσει στις 45.000, τότε πού θα φτάσουν την επόμενη σχολική χρονιά;
Ήδη το επόμενο χρονικό διάστημα (τέλος του φεβρουαρίου) ανοίγουν οι Πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης και θα κληθούν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να καταθέσουν τα «χαρτιά» τους (μεταπτυχιακά, σεμινάρια ΑΕΙ, πιστοποιήσεις) για τις νέες προσλήψεις που θα γίνουν φέτος στη δημόσια εκπαίδευση. Να σημειωθεί ότι από τους νέους αυτούς πίνακες κατάταξης θα προσληφθούν οι αναπληρωτές γενικής παιδείας στα σχολεία όλης της χώρας τις δυο επόμενες σχολικές χρονιές (2023/24 και 2024/25), αφού οι υφιστάμενοι πίνακες ισχύουν μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Και για να έρθουμε στο κεντρικό ζήτημα των διορισμών. Κανένα πρόβλημα δεν δημιουργούν οι εκλογές στο θέμα των διορισμών εκπαιδευτικών καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί (και οι δυο γύροι) είτε εντός του Απριλίου - Μαϊου, είτε εντός του Μαϊου – αρχών Ιουλίου. Ακόμη και στη δεύτερη περίπτωση, καθώς απαιτούνται 4 εβδομάδες μετά το τέλος των εκλογών για να ξανακινηθούν οι διαδικασίες διορισμών, πάλι υπάρχει χρόνος για να πραγματοποιηθούν μέσα στον Αύγουστο. Και λέμε ότι υπάρχει χρόνος να πραγματοποιηθούν μέσα στον Αύγουστο καθώς οι υπάρχοντες πίνακες (του 2019) ισχύουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Άρα ο μόνος λόγος να μην πραγματοποιηθούν θα συνδέεται αποκλειστικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης να μην κάνει διορισμούς. Να σημειώσουμε βέβαια ότι κάποιοι θεωρούν ότι το ζήτημα των διορισμών χρησιμοποιείται ως επικοινωνιακό όπλο της κυβέρνησης στο γήπεδο του προεκλογικού αγώνα. Κοντολογίς «εάν μας βγάλετε ξανά κυβέρνηση στο δεύτερο γύρο και δεν πάμε σε περιπέτειες τρίτου γύρου τότε θα γίνουν διορισμοί».
Οι μισθοί και ο μοχλός της αξιολόγησης
Αλλά και το θέμα των χαμηλών μισθών των εκπαιδευτικών έχει μπει ήδη από την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας στο τραπέζι του γνωστού προεκλογικού νανουρίσματος. Παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως εξετάζεται το ενδεχόμενο βελτίωσης των αποδοχών των εκπαιδευτικών. «Είμαστε σε μια συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε τις αποδοχές των εκπαιδευτικών» είπε, προσθέτοντας πως ο «στόχος είναι να αναβαθμιστεί ποιοτικά η παρεχόμενη εκπαίδευση και να προσελκύσει το δημόσιο άξιους εκπαιδευτικούς».
Αν συνδέσουμε τα παραπάνω λόγια με αυτά που είπε ο Πρωθυπουργός για το ίδιο θέμα το συμπέρασμα είναι ένα και προβάλλεται ξεκάθαρο καθώς οι τεχνικές της αποπλάνησης καταρρέουν και μαζί τους και τα οχυρά των επικοινωνιακών μεθοδεύσεων.
Τι εννοεί η υπουργός αλλά δεν το ομολογεί; Ότι μέσω της αξιολόγησης οι «άριστοι» εκπαιδευτικοί θα πάρουν παραπάνω μόρια που θα τους χρησιμεύσουν στην εξέλιξή τους ενώ οι υπόλοιποι θα τιμωρούνται με μισθολογική καθήλωση που σε συνθήκες πληθωρισμού θα ισοδυναμούν με μείωση μισθού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
VOUCHER 1250 Ευρώ σε εργαζόμενους και ανέργους του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Αιτήσεις εδώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη