Απόφαση υπέρ της συμμετοχής των μελών της στην απεργία της 9ης Νοεμβρίου, πήρε το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και καλούν όλους τους συναδέλφους να παρευρεθούν με στόχο την επίτευξη αλλαγών στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ιδιωτική εκπαίδευση είναι πολλά και παραμένουν ανεπίλυτα, παρεμποδίζοντας και δυσκολεύοντας το έργο των εκπαιδευτικών, κάνοντας τη ζωή τους... δύσκολη.
Μεγάλα κωλύματα υπάρχουν στα ιδιωτικά σχολεία, στα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά ΙΕΚ που οι μισθοί των εκπαιδευτικών παραμένουν χαμηλοί, παρά τον πληθωρισμό που πλήττει τη χώρα. Αίτημα αποτελεί η αύξηση των αποδοχών σε όλους τους κλάδους.
Τέλος, σημαντικό είναι να παύσει η εργασιακή εκμετάλλευση και να αποκατασταθεί η σταθερότητα στις σχέσεις εργασίας, καθώς η ανασφάλεια είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της εκπαίδευσης.
Η ανακοίνωση
"Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ ομόφωνα πήρε την απόφαση της συμμετοχής στην απεργιακή κινητοποίηση των συνδικάτων στις 9 Νοεμβρίου. Καλούμε κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες και το φόβο που επικρατεί, να συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση για να αλλάξουμε, επιτέλους, τη φορά των πραγμάτων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης που δυστυχώς έχει καταστεί τόπος άγριας εργασιακής εκμετάλλευσης.
Γιατί απεργούμε;
- Την ώρα που η ακρίβεια καλπάζει και το κόστος ζωής πλήττει τα νοικοκυριά, οι μισθοί των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία παραμένουν καθηλωμένοι, σε μια περίοδο μάλιστα που τα κέρδη των ιδιωτικών σχολείων αυξάνονται κάθε χρόνο, λόγω της εκρηκτικής αύξησης των εγγραφών. Τα δε ωρομίσθια των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια, σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και σε ΙΕΚ είναι δραματικά χαμηλά, καθιστώντας τους το πιο φτωχά αμειβόμενο επιστημονικό προσωπικό στην Ε.Ε., με την εξαίρεση ίσως της Βουλγαρίας.
Ζητούμε επαναφορά των μισθών στα προ 2012 επίπεδα και αποκατάσταση των Δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα και του επιδόματος αδείας στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, όχι μόνο για να αντιμετωπιστεί η θύελλα της ακρίβειας, αλλά και για να υπάρξει δίκαιη κατανομή των κερδών των ιδιωτικών σχολείων, κέρδη που έχουν προέλθει από τη σκληρή εργασία μας.
Ζητούμε αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και γενναία αύξηση αποδοχών για τους εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της εξαθλίωσης σε ένα χώρο-πρωταθλητή αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής. - Η σταθερότητα στις εργασιακές σχέσεις αποτελεί κανόνα επιτυχίας για κάθε παιδαγωγικό οργανισμό. Στο χώρο της ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης αντιθέτως επικρατεί μεγάλη εργασιακή ανασφάλεια. Ελεύθερες, χωρίς καμιά εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας απολύσεις στα ιδιωτικά σχολεία, ορισμένου χρόνου συμβάσεις σε Φροντιστήρια και σε ΚΞΓ με τους συναδέλφους να δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα ένσημα, ώστε τους να μπουν στο ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι, άθλιες συνθήκες εργασίας στα ΙΕΚ, συγκροτούν ένα ζοφερό τοπίο.
- Ενώ οι αμοιβές μας είναι καθηλωμένες σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, ο όγκος εργασίας αυξάνει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε να δοκιμάζονται οι ανθρώπινες αντοχές μας. Το φαινόμενο της ακραίας εργασιακής εκμετάλλευσης είναι πολύ έντονο πια στα ιδιωτικά σχολεία, όπου συχνά ζητείται η διπλή δουλειά (παράλληλα προγράμματα, συγγραφή εγχειριδίων, εργασία στα social media) χωρίς κανένα οικονομικό και ηθικό κίνητρο. Επιπλέον, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται παράνομα σε αμισθί εργασία σε απογευματινές δράσεις, καλοκαίρια, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές. Όπως έδειξε και η έρευνά μας για το εντεινόμενο φαινόμενο της Μεγάλης Παραίτησης από τα ιδιωτικά σχολεία, το 85% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν πληρώνονται για πρόσθετες υπηρεσίες που παρέχουν. Η κατάσταση ειδικά στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία είναι δραματική με τους εκπαιδευτικούς να απασχολούνται μέχρι και 12 ώρες την ημέρα, με παράνομες αποδοχές, με αδιανόητη εκμετάλλευση, bullying και mobbing από τους εργοδότες τους. Στα Φροντιστήρια, στα Κ.Ξ.Γ, και στα ιδιωτικά ΙΕΚ, η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία φθάνει σχεδόν στο επίπεδο του 45%, αριθμός ρεκόρ για ευρωπαϊκή χώρα.
- Για να αποκατασταθούν στοιχειωδώς σταθερές και ανθρώπινες σχέσεις εργασίας και για να προστατευθεί το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας, απαιτείται η ψήφιση ενός νέου, κοινωνικά δίκαιου νόμου για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μετά από κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους. Πολιτεία, εργαζόμενους, εργοδότες, γονείς ιδιωτικών αλλά και δημόσιων σχολείων, κόμματα και επιστημονικούς φορείς."
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη