Παρέμβαση της Ένωσης Διευθυντών/ντριών σχετικά με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων

Ανακοίνωση -καταπέλτης για το ΥΠΑΙΘ από την Ένωση Διευθυντών/τριών των σχολείων:

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όπως έχει νομοθετηθεί και εφαρμόζεται στη χώρα μας, «αποτελεί πλέον ένα γραφειοκρατικό βραχνά για τις σχολικές μονάδες, και σε συνδυασμό με την εξωτερική τους αξιολόγηση από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με χρήση αριθμητικής βαθμολογίας(1-10), αντί για τη βελτίωσή τους οδηγεί στην κατηγοριοποίηση τους»

Αυτό τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι Διευθυντές των σχολείων μέσω της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ζητούν από το ΥΠΑΙΘ «να επανακαθορισθεί όλο το πλαίσιο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, και μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, που πρέπει όμως, όχι μόνο να απορρίπτει αλλά και να προτείνει, να εφαρμοστεί ανακτώντας τον πραγματικό της ρόλο, που δεν είναι άλλος, από ένα μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, μέσα σε ένα κλίμα ομαδικό και συνεργατικό και μακριά από ανταγωνισμούς και κατηγοριοποιήσεις»

Η ανακοίνωση της Ενωσης Διευθυντών/ντριών

Η Ένωση Διευθυντών/ντριών από την ίδρυσή της το 2011 πρότεινε την εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ως μία από τις βασικές της θέσεις.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ή εσωτερική αξιολόγηση) αποτελεί μια διαδικασία που διεκπεραιώνεται από τη σχολική μονάδα με στόχο τη συστηματική συλλογή πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της, την ανάλυση και την ερμηνεία των πληροφοριών αυτών και τη συνακόλουθη λήψη αποφάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου από τη σχολική μονάδα εκπαιδευτικού έργου (MacBeath 2001).

Ο τρόπος όμως που έχει νομοθετηθεί και εφαρμόζεται στη χώρα μας απέχει πολύ από τον παραπάνω ορισμό της. Αποτελεί πλέον ένα γραφειοκρατικό βραχνά για τις σχολικές μονάδες, και σε συνδυασμό με την εξωτερική τους αξιολόγηση από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με χρήση αριθμητικής βαθμολογίας(1-10), αντί για τη βελτίωσή τους οδηγεί στην κατηγοριοποίηση τους.

Χρειάζεται άμεσα, με πρωτοβουλία του Υ.ΠΑΙ.Θ., να επανακαθορισθεί όλο το πλαίσιο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, και μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, που πρέπει όμως, όχι μόνο να απορρίπτει αλλά και να προτείνει, να εφαρμοστεί ανακτώντας τον πραγματικό της ρόλο, που δεν είναι άλλος, από ένα μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, μέσα σε ένα κλίμα ομαδικό και συνεργατικό και μακριά από ανταγωνισμούς και κατηγοριοποιήσεις.

Η Ένωση Διευθυντών/ντριών θα συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις στην κατεύθυνση αυτή.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ειδική αγωγή, μαρκαδόροι, παιδί, μαθητής
Η συμπερίληψη στην εκπαίδευση είναι κάτι περισσότερο από ό,τι πιστεύουν πολλοί
«Ας σταθούμε στα παιδιά με απώλειες, ως Άνθρωποι, γιατί η μεγαλύτερη μορφή αναπηρίας είναι η απαξίωση των ατόμων με αναπηρία»
Η συμπερίληψη στην εκπαίδευση είναι κάτι περισσότερο από ό,τι πιστεύουν πολλοί
filologoi_2.jpg
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: «Είθε η Ημέρα αυτή…»
«Ως Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ έχουμε επισημάνει πολλές φορές τις ελλείψεις του κλάδου μας, οι οποίες ακόμα και τώρα, 20 μέρες πριν τα Χριστούγεννα,...
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: «Είθε η Ημέρα αυτή…»
diek
Σπουδαστές ΔΙΕΚ: Δεν φτάνει που για τουλάχιστον 6 μήνες εργαζόμαστε τσάμπα, αλλά μας κοροϊδεύουν κιόλας
Τι καταγγέλλει ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής (ΣΥ.Σ.Δ.Ι.Ε.Κ.): Επιστολή για την πληρωμή της πρακτικής άσκησης
Σπουδαστές ΔΙΕΚ: Δεν φτάνει που για τουλάχιστον 6 μήνες εργαζόμαστε τσάμπα, αλλά μας κοροϊδεύουν κιόλας