«Καταπέλτης» από τους Διευθυντές Σχολείων: Η αυτοαξιολόγηση οδηγεί σε κατηγοριοποίηση
Παρέμβαση της Ένωσης Διευθυντών/ντριών σχετικά με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων

Ανακοίνωση -καταπέλτης για το ΥΠΑΙΘ από την Ένωση Διευθυντών/τριών των σχολείων:

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όπως έχει νομοθετηθεί και εφαρμόζεται στη χώρα μας, «αποτελεί πλέον ένα γραφειοκρατικό βραχνά για τις σχολικές μονάδες, και σε συνδυασμό με την εξωτερική τους αξιολόγηση από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με χρήση αριθμητικής βαθμολογίας(1-10), αντί για τη βελτίωσή τους οδηγεί στην κατηγοριοποίηση τους»

Αυτό τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι Διευθυντές των σχολείων μέσω της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ζητούν από το ΥΠΑΙΘ «να επανακαθορισθεί όλο το πλαίσιο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, και μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, που πρέπει όμως, όχι μόνο να απορρίπτει αλλά και να προτείνει, να εφαρμοστεί ανακτώντας τον πραγματικό της ρόλο, που δεν είναι άλλος, από ένα μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, μέσα σε ένα κλίμα ομαδικό και συνεργατικό και μακριά από ανταγωνισμούς και κατηγοριοποιήσεις»

Η ανακοίνωση της Ενωσης Διευθυντών/ντριών

Η Ένωση Διευθυντών/ντριών από την ίδρυσή της το 2011 πρότεινε την εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ως μία από τις βασικές της θέσεις.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ή εσωτερική αξιολόγηση) αποτελεί μια διαδικασία που διεκπεραιώνεται από τη σχολική μονάδα με στόχο τη συστηματική συλλογή πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της, την ανάλυση και την ερμηνεία των πληροφοριών αυτών και τη συνακόλουθη λήψη αποφάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου από τη σχολική μονάδα εκπαιδευτικού έργου (MacBeath 2001).

Ο τρόπος όμως που έχει νομοθετηθεί και εφαρμόζεται στη χώρα μας απέχει πολύ από τον παραπάνω ορισμό της. Αποτελεί πλέον ένα γραφειοκρατικό βραχνά για τις σχολικές μονάδες, και σε συνδυασμό με την εξωτερική τους αξιολόγηση από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με χρήση αριθμητικής βαθμολογίας(1-10), αντί για τη βελτίωσή τους οδηγεί στην κατηγοριοποίηση τους.

Χρειάζεται άμεσα, με πρωτοβουλία του Υ.ΠΑΙ.Θ., να επανακαθορισθεί όλο το πλαίσιο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, και μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, που πρέπει όμως, όχι μόνο να απορρίπτει αλλά και να προτείνει, να εφαρμοστεί ανακτώντας τον πραγματικό της ρόλο, που δεν είναι άλλος, από ένα μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, μέσα σε ένα κλίμα ομαδικό και συνεργατικό και μακριά από ανταγωνισμούς και κατηγοριοποιήσεις.

Η Ένωση Διευθυντών/ντριών θα συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις στην κατεύθυνση αυτή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πετσέτες
Το συχνό καλοκαιρινό λάθος με τις πετσέτες – Πώς να τις κρατήσετε καθαρές, αφράτες και χωρίς οσμές
Η κακή συνήθεια να αφήνουμε τις πετσέτες υγρές σε κλειστούς χώρους προκαλεί μούχλα, βακτήρια και απώλεια απορροφητικότητας – Ο σωστός τρόπος...
Το συχνό καλοκαιρινό λάθος με τις πετσέτες – Πώς να τις κρατήσετε καθαρές, αφράτες και χωρίς οσμές