yppeth
INTIME NEWS
Ο κανονισμός λειτουργίας Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας - Αναλυτικά το ΦΕΚ

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ο κανονισμός λειτουργίας Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας.

Πιο αναλυτικά αναφέρεται:

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ - ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ

1. Το Μεταλυκειακό Έτος  - Τάξη Μαθητείας είναι προαιρετικό, ανήκει στη μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση και αποτελεί εκπαιδευτική διαδρομή, που η ολοκλήρωσή της, ύστερα από επιτυχείς εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων της, οδηγεί σε τίτλο επιπέδου πέντε (5) του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.

2. Σκοπός του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας είναι:

i. η παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, σε αποφοίτους της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και σε κατόχους ισότιμων τίτλων, οι οποίοι κατέχουν ένα βασικό επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων,

ii. η αναβάθμιση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσω μιας μαθησιακής διαδρομής που αξιοποιεί τις υπάρχουσες επαγγελματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες και

iii. η περαιτέρω ενίσχυση των ευκαιριών ένταξης των αποφοίτων της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας, μέσω της απόκτησης εργασιακής εμπειρίας αξιοποιώντας τη μεθοδολογία της μαθητείας.

3. Στο Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας παρέχονται ειδικότητες, οι οποίες καθορίζονται με βάση τις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας και τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της εθνικής οικονομίας λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν., ύστερα από εισήγηση του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.

4. Το πρόγραμμα του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας αρχίζει από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και ολοκληρώνεται την 31η Αυγούστου του επόμενουέτους. Η  περίοδος παροχής των εργαστηριακών μαθημάτων ειδικότητας δύναται να ξεκινά την 1η Οκτωβρίου. Η περίοδος μάθησης σε εργασιακό χώρο δύναται να πραγματοποιείται από 1ης Οκτωβρίου εκάστου έτους έως την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους. Το πρόγραμμα θεωρείται ολοκληρωμένο με τη συμπλήρωση των ωρών του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας και των ημερών μάθησης σε εργασιακό χώρο, όπως αυτές καθορίζονται στον Οδηγό Κατάρτισης κάθε ειδικότητας. Το πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο έχει διάρκεια οκτώ (8) ώρες ημερησίως και η κατανομή μεταξύ εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας και προγράμματος μάθησης εργασιακό χώρο καθορίζεται στον Οδηγό Κατάρτισης κάθε ειδικότητας.

5. Για την υλοποίηση του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας, χρησιμοποιείται κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Τάξης Μαθητείας το οποίο υποστηρίζει όλες τις διαδικασίες υλοποίησης του προγράμματος και στο οποίο καταγράφονται όλα τα σχετικά δεδομένα.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1. Στο Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας εγγράφονται κατά την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: (Α) κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου ΕΠΑ.Λ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., καθώς και οι κάτοχοι ισότιμων προς αυτούς τίτλων της ημεδαπής και (Β) οι κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕ.Λ. και πτυχίου ΕΠΑ.Λ. καθώς και οι κάτοχοι ισότιμων προς αυτούς τίτλων της ημεδαπής σε συναφείς ειδικότητες.

2. Ο μαθητευόμενος οφείλει να είναι εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης κατά την υπογραφή της σύμβασης μαθητείας και σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας. Μη συμμόρφωσή του συνεπάγεται διακοπή του προγράμματος.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΟΠΤΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

1. Οι Συντονιστές Π.Δ.Ε. για τη Μαθητεία, σε συνεργασία με τους υπεύθυνους Δ.Δ.Ε. για τη Μαθητεία και τους Διευθυντές των Εργαστηριακών Κέντρων και τους Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ. καταγράφουν τις ειδικότητες Τάξης Μαθητείας που σχεδιάζεται να υλοποιήσουν τα ΕΠΑ.Λ., με την προϋπόθεση ότι έχουν εξασφαλισθεί αντίστοιχες θέσεις μαθητείας σε εργοδότες και υφίσταται η απαιτούμενη εργαστηριακή υποδομή.

2. Μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής όπως περιγράφεται στην παρ. 1, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, εκδίδει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους εκπαιδευτικούς επαγγελματικής εκπαίδευσης της Π.Δ.Ε., ώστε αυτοί να υποβάλλουν αίτηση ως επόπτες- εκπαιδευτικοί, για να αναλάβουν τη διδασκαλία του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας και την εποπτεία στο χώρο εργασίας των ειδικοτήτων Τάξης Μαθητείας που έχουν προταθεί.

3. Οι προσκλήσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και περιγράφουν αναλυτικά τις διαδικασίες και τις προθεσμίες: για την υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών, για την κατάρτιση προσωρινού πίνακα κατάταξης των υποψηφίων εποπτών-εκπαιδευτικών, για την υποβολή τυχόν ενστάσεων αναφορικά με την κατάταξη, και γιατην κατάρτιση του οριστικού πίνακα κατάταξης των υποψηφίων εποπτών-εκπαιδευτικών.

4. Στην αίτησή του κάθε υποψήφιος επόπτης-εκπαιδευτικός αναγράφει τα ατομικά στοιχεία του, την ειδικότητα-κλάδο του, το αν έχει βεβαίωση επιμορφωτή σε θέματα μαθητείας, το αν έχει βεβαίωση επιμόρφωσης σε θέματα μαθητείας, τυχόν προϋπηρεσία στο πρόγραμμα μαθητείας (σε ώρες), τη συνολική εκπαιδευτική προϋπηρεσία του και το πλήθος θέσεων μαθητείας, που έχουν εξασφαλιστεί σε ιδιώτες εργοδότες από τον υποψήφιο.

5. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Τάξης Μαθητείας. Στην αίτηση τους οι υποψήφιοι δηλώνουν επίσης με σειρά προτεραιότητας έως και δύο ΕΠΑ.Λ.- ειδικότητες από την κατάσταση των ΕΠΑ.Λ.-ειδικοτήτων που έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται στην παρ. 1, και δηλώνει αν είναι τοποθετημένος στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ.

6. Προϋπόθεση για να υποβάλλει εκπαιδευτικός αίτηση, είναι η ειδικότητά του να έχει ως ανάθεση δύο τουλάχιστον μαθήματα ειδικότητας στη Γ’ ΕΠΑ.Λ. για την ειδικότητα Τάξης μαθητείας για την οποία δηλώνει υποψηφιότητα ως επόπτης-εκπαιδευτικός. Οι αιτήσειςτων υποψηφίων μοριοδοτούνται ως εξής:

  • Υποψήφιοι που είναι Υποδιευθυντές ΕΠΑ.Λ. ή Υποδιευθυντές/Υπεύθυνοι Τομέα σε Ε.Κ. με οργανική θέση/τοποθέτηση στο ΕΠΑ.Λ. (Ε.Κ. αντίστοιχα) στο οποίο σχεδιάζεται η λειτουργία του τμήματος μαθητείας: 2000 μόρια
  • Υποψήφιοι για τμήμα Τάξης μαθητείας με οργανική θέση/τοποθέτηση στο ΕΠΑ.Λ. στο οποίο σχεδιάζεται η λειτουργία του τμήματος ή Υπεύθυνοι Εργαστηρίου σε Ε.Κ. με οργανική θέση/τοποθέτηση στο Ε.Κ. στο οποίο σχεδιάζεται η λειτουργία του τμήματος: 1500 μόρια
  • Υποψήφιος που είναι επιμορφωτής (με βεβαίωση διδασκαλίας) ή κάτοχος βεβαίωσης παρακολούθησης του προγράμματος επιμόρφωσης σε θέματα μαθητείας της πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτικών σε θέματα μαθητείας» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5008057 που υλοποιείται από το Ι.Ε.Π. ή αντίστοιχης επιμόρφωσης σε θέματα μαθητείας διάρκειας τουλάχιστον τριάντα πέντε (35) ωρών: 2500 μόρια
  • Υποψήφιοι με προϋπηρεσία στη διδασκαλία στη Μαθητεία με 10 μόρια ανά ώρα διδασκαλίας με μέγιστο αριθμό μορίων τα 5000 μόρια. Υποψήφιος που έχει καταγεγραμμένες στο σύστημα θέσεις μαθητείας λαμβάνει 600 μόρια ανά θέση μαθητείας.

Προηγούνται οι αιτήσεις των υποψηφίων των οποίων η ειδικότητα έχει ως Α’ ανάθεση δύο τουλάχιστον μαθήματα ειδικότητας στη Γ’ ΕΠΑ.Λ. για την ειδικότητα Τάξης μαθητείας για την οποία δηλώνουν υποψηφιότητα ως επόπτες-εκπαιδευτικοί.

7. Σε περιπτώσεις ισοβαθμίας, προηγείται ο υποψήφιος με τον περισσότερο χρόνο διδασκαλίας σε ΕΠΑ.Λ., με βάση το Πιστοποιητικό των Υπηρεσιακών Μεταβολών του.

8. Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων από τους υποψήφιους επόπτες- εκπαιδευτικούς, ο Συντονιστής Π.Δ.Ε. για τη Μαθητεία σε συνεργασία μετους  Υπεύθυνους Δ.Δ.Ε. για τη Μαθητεία κατανέμει τις ελεύθερες θέσεις Μαθητείας ανά ΕΠΑ.Λ. και ειδικότητα, και καταχωρίζει στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Τάξης Μαθητείας τα ΕΠΑ.Λ.-ειδικότητες, τα οποία θα συμπεριλάβει στην πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων επιλογής από υποψήφιους μαθητευομένους.

9. Η κατανομή των εποπτών-εκπαιδευτικών στα ΕΠΑ.Λ. γίνεται από τους Συντονιστές Π.Δ.Ε. για τη Μαθητεία με βάση την πρώτη επιλογή των υποψηφίων εποπτών-εκπαιδευτικών, τα ισχύοντα περί αναθέσεως του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας, και πριν την έκδοση της απόφασης λειτουργίας τμημάτων όπως περιγράφεται στο άρθρο 6. Την ίδια περίοδο, οι Υπεύθυνοι Δ.Δ.Ε. σε συνεργασία με τους Συντονιστές Π.Δ.Ε. για τη Μαθητεία, καταγράφουν ανά ΕΠΑ.Λ. και ειδικότητα, το πλήθος και τις ειδικότητες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκλειστικά για τη μαθητεία που τυχόν απαιτούνται. Η δεύτερη επιλογή ΕΠΑ.Λ.-ειδικότητας των υποψηφίων εποπτών εκπαιδευτικών λαμβάνεται υπόψη για την κάλυψη αναγκών σε ειδικότητες - τμήματα που δεν καλύφθηκαν από τις πρώτες επιλογές.

Η συνέχεια στο ΦΕΚ εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα