Thumbnail
Ανοιχτή επιστολή του Γεώργιου Τόδα για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά και τα προβλήματα των νεοδιόριστων

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

για μια ακόμη χρονιά υποδεχόμαστε με χαρά νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς καθώς και ΕΕΠ και ΕΒΠ για τις σχολικές μονάδες και όχι μόνο. Τις μέρες αυτές κορυφώνεται και η αγωνία των αναπληρωτών που αναμένουν με τη σειρά τους, το που θα διοριστούν για το σχολικό έτος 2022-23. Μια «ομηρία» που κάθε χρόνο ταλαιπωρεί τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τις οικογένειές τους. 

Θα ήθελα με την επιστολή αυτή να αναλύσουμε την κατάσταση με τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε λειτουργικά κενά. Τα κενά  αυτά, έχουν γίνει προσπάθειες να προσδιοριστούν, ενώ ακόμη τα σχολεία δεν γνωρίζουν τον ακριβή αριθμό μαθητών που θα έχουν, διότι δεν έχουν γίνει οι μετεγγραφές του Σεπτεμβρίου που αναμένουμε. Αυτό σημαίνει ότι αναμένουμε, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, να υπάρξουν αλλαγές σε τμήματα, στα σχολεία και κατά συνέπεια, αλλαγές στα κενά και πλεονάσματα που έχουν δηλωθεί έως τώρα. Παράλληλα αναμένουμε τις ανανεώσεις εγγραφών στα ΕΠΑΛ που δεν έχουν ολοκληρωθεί τον Ιούλιο 2022(!!!) με συνέπεια να μην έχουν εγκριθεί τμήματα στα ΕΠΑΛ στο Β΄ και Γ΄ έτος φοίτησης.

Ας δούμε όμως ποια είναι η κατάσταση με τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά για το 2022-23.

Συγκεκριμένα:

Α) Με βάση τις τοποθετήσεις που έχουν γίνει έως τώρα από τα ΠΥΣΔΕ που έχουμε ενημέρωση, διαπιστώνουμε ότι η σειρά τοποθετήσεων εκπαιδευτικών σε Γενικής Παιδείας  και Ε.Α.Ε. έχει ως ακολούθως:

1. Κρίση λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών.
2. Τοποθέτηση Λειτουργικά υπεραρίθμων σε κενά που ανακοινώθηκαν  
3. Τοποθέτηση εκπαιδευτικών  της Διάθεσης ΠΥΣΔΕ συμπεριλαμβανομένων και των μεταταχθέντων (όπου υπάρχουν)
3. Τοποθέτηση εκπαιδευτικών από απόσπαση εντός και εκτός ΠΥΣΔΕ.
Στη συνέχεια ακολουθούν οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και τέλος των αναπληρωτών.

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι ΔΕΝ υπάρχει αναφορά σε τοποθετήσεις για Συμπλήρωση Ωραρίου των εκπαιδευτικών που ανήκουν οργανικά στο ΠΥΣΔΕ αναφοράς τους. Αυτό πραγματικά προκαλεί ερωτήματα!!!

Β) Με βάση τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ έως τώρα, ας δούμε ποια είναι η υπάρχουσα κατάσταση. 

Στην εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με αριθμό: 100252/Ε2/12-08-2021 «Οδηγίες για την προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης και των μεταταγμένων εκπαιδευτικών» αναφέρεται ότι: «Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός της ολοκλήρωσης της διαδικασίας μετάταξης εκπαιδευτικών σε κλάδους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διορισμού εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης….. και δεδομένου ότι έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες τοποθέτησης σε λειτουργικά κενά των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών παρακαλούμε όπως προχωρήσετε στις προσωρινές τοποθετήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης και των μεταταγμένων εκπαιδευτικών».

Διαπιστώνουμε μάλιστα ότι αναφέρεται ως σχετικό, το έγγραφο της υπηρεσιακής Υπουργού Παιδείας το 2015, με αριθμό 137644/Ε1/03-09-2015 έγγραφο ΥΠΑΙΘ «Οδηγίες για τη διαδικασία τοποθετήσεων σε οργανικές και λειτουργικές θέσεις». 

Με βάση αυτή «Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/96, όπως ισχύουν, προβλέπεται ότι κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου, εκπαιδευτικοί οι οποίοι ενώ κατέχουν οργανική θέση λόγω μεταβολών των σχολικών μονάδων ή μείωσης του μαθητικού δυναμικού δεν συμπληρώνουν ωράριο, χαρακτηρίζονται λειτουργικά υπεράριθμοι και τοποθετούνται ή διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου».

Έτσι διαπιστώνουμε ότι προηγείται η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών που ανήκουν οργανικά σε σχολείο του ΠΥΣΔΕ αναφοράς, πριν από τις επόμενες τοποθετήσεις.

Ενισχυτικά αναφέρουμε ότι οι τοποθετήσεις γίνονται με βάση το ΠΔ 50/1996 όπως αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με: το ΠΔ 100/1997 (ΦΕΚ 94/Α/22-5-1997), το Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/Α/19-5-2010), το Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24/Α/30-1-2013), το Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193/Α/17-9-2013), το Ν. 4351/2015 (ΦΕΚ 164/Α/4-12-2015), το ΠΔ 111/2016 (ΦΕΚ 193/Α/18-10-2016), το Ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102/Α/12-6-2018), κ.α..

Με βάση το άρθρο 3 του ΠΔ 50/1996  βλέπουμε ότι γίνεται «προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζομένων και μετατασσομένων εκπαιδευτικών μετά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής,…».  

Γ) Τέλος, για τους νεοδιοριζόμενους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4722/2020 (177 Α΄) «οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996(Α' 115)  (το οποίο τροποποιήθηκε με το ΠΔ 144/1997)». 

Έτσι για τους νεοδιοριζόμενους τα κριτήρια τοποθέτησης είναι: α) οικογενειακοί λόγοι (γάμος ή σύμφωνο συμβίωσης, αριθμός τέκνων), β) συνυπηρέτηση και γ) εντοπιότητα. 

Συνοπτικά και με βάση τα παραπάνω φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλη αναστάτωση και αγωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα με τις τοποθετήσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα και θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες.

Κυρίαρχα ερωτήματα είναι:

•    Τι θα συμβεί με όλες αυτές τις τοποθετήσεις όταν μετά τις  9 Σεπτεμβρίου θα αλλάξουν τα κενά και τα πλεονάσματα στα σχολεία;

•    Τι θα γίνει με τις πιθανές αλλαγές στα τμήματα στα σχολεία τις δευτεροβάθμιας μετά από τις μετεγγραφές και τις ανανεώσεις εγγραφών μαθητών που δεν έγιναν ως τον Ιούλιο του 2022 ( αλλαγές λειτ. υπεραριθμιών, κλπ); 

•    Τι θα γίνει με τις Συμπληρώσεις Ωραρίου που δεν έχουν γίνει και όταν κάποιος/α  εκπαιδευτικός θα ζητήσει να συμπληρώσει σε κενό που ήδη υπάρχει προσωρινά τοποθετημένος;

•    Ποια είναι με βάση την κείμενη νομοθεσία η σειρά με την οποία θα έπρεπε να γίνουν οι τοποθετήσεις ώστε να μην νοιώθουν πικρία οι εκπαιδευτικοί;

•    Τι θα γίνει με τους/τις εκπαιδευτικούς που λόγω των λίγων ημερών του Αυγούστου (!!!) που έγιναν οι αιτήσεις τοποθέτησης (λειτ. Υπεράριθμοι, αποσπασμένοι εντός και εκτός, κ.α.) δεν μπόρεσαν να κάνουν αίτηση  και να δηλώσουν σχολεία που επιθυμούν;

•    Ποια είναι η Θέση της ΟΛΜΕ για όλα αυτά που συμβαίνουν;. Μάλιστα όλοι μας αναμένουμε εδώ και πολύ καιρό τη συγκρότηση του νέου ΔΣ της ΟΛΜΕ (από τις πρώτες μέρες του Ιουλίου) γιατί θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να λειτουργούμε χωρίς διοίκηση στο  συνδικάτο της εκπαίδευσης

Ένα πολύ σημαντικό θέμα που θα πρέπει να αναδείξουμε όλοι, είναι η ανεπάρκεια υποστήριξης των νεοδιόριστων στις περιοχές όπου παρουσιάστηκαν. Μαθαίνουμε ότι σε παραθαλάσσιες περιοχές και σε νησιά βρίσκουν σπίτια για διαμονή για μετά τον Οκτώβριο. Όσο για το κόστος των ενοικίων αυτά είναι εξωπραγματικά για τον μισθό που θα έχουν. Το κόστος ζωής βέβαια ισχύει για όλους και είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπισθεί τόσο μάλλον για αυτούς που για το πρώτο αυτό διάστημα θα έχουν μισθολογικά πολύ μικρές απολαβές.

Το ίδιο πρόβλημα εξεύρεσης κατοικίας θα έχουν σε λίγες μέρες και οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν σε πρώτη φάση. 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

ελπίζω πραγματικά να υπάρξουν προσπάθειες συμπόρευσης ώστε να βρεθούν λύσεις που θα κάνουν τα δημόσια σχολεία περισσότερο λειτουργικά και με τους εκπαιδευτικούς ικανοποιημένους ώστε να παρέχουν απερίσπαστοι το πολύ σημαντικό έργο που μας έχει αναθέσει η ελληνική κοινωνία.

Να ξεπεράσουμε προσπάθειες αποπροσανατολισμού από τα βασικά μας προβλήματα.

Να σταματήσουμε να ζούμε σε καταστάσεις που μας θυμίζουν το «ράβε, ξήλωνε δουλειά να μη σου λείπει»!

Γεώργιος Τόδας

Εκπαιδευτικός – Πρόεδρος Β΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kok
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας
Νέα δεδομένα για τους μοτοσικλετιστές - Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για ηλεκτρονικά πρόστιμα, όρια ταχύτητας και κράνος
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας
molivi221020181021.jpg
Αγωνιστική Παρέμβαση ν. Ηρακλείου: Κριτική στις γραφειοκρατικές παρατάξεις της ΕΛΜΕ
Σφοδρή κριτική στις παρατάξεις Εκπαιδευτική Προοπτική/ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ/ΠΑΣΚ για την απονεύρωση της δράσης της ΕΛ.ΜΕ.
Αγωνιστική Παρέμβαση ν. Ηρακλείου: Κριτική στις γραφειοκρατικές παρατάξεις της ΕΛΜΕ