ΟΠΣΥΔ – προσλήψεις αναπληρωτών: Πώς δηλώνω περιοχές, μέχρι πότε οι αιτήσεις (βίντεο)
Τι να προσέξετε στις δηλώσεις προτίμησης για την πρόσληψη αναπληρωτών

Ξεκίνησαν από χθες Τρίτη 16 Αυγούστου οι αιτήσεις - δηλώσεις προτίμησης περιοχών για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων για το σχολικό έτος 2022-2023. Οι αιτήσεις-δηλώσεις προτίμησης περιοχών υποβάλλονται έως και την Τρίτη 23/8/2022, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ).

Για το “πώς δηλώνω περιοχές στο ΟΠΣΥΔ” το κανάλι Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα δημιούργησε ένα βίντεο για να ενημερώσει τους νέους εκπαιδευτικούς:

 

Παράλληλα το alfavita.gr ετοίμασε έναν χρήσιμο οδηγό για τους αναπληρωτές αποκωδικοποιώντας τα σημεία της πρόσκλησης που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη σωστή ολοκλήρωση της διαδικασίας. Να σημειωθεί ότι στις προσκλήσεις δεν υπάρχει κάποια αναφορά σε τρίμηνες συμβάσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους στην πλατφόρμα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ) (https://opsyd.sch.gr/) και θα ενημερωθούν για την πρόσληψή τους από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (www.minedu.gov.grκαθώς και με SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. Η προθεσμία για τις προτιμήσεις λήγει στις 23 Αυγούστου.

Η διαδικασία

Κατά τη διαδικασία επιλογής περιοχών προτίμησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://opsyd.sch.gr/) δηλώνονται, κατά σειρά προτεραιότητας, από μία (1) μέχρι και το σύνολο των διαθέσιμων, ανά κλάδο, περιοχών προτίμησης αναπληρωτών (περιοχές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μουσικά σχολεία, καλλιτεχνικά σχολεία, εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια, στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου Κρήτης (ΣΕΠ), στη Σιβιτανίδειο Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων και σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης) με πλήρες ή/και με μειωμένο ωράριο.

Οι εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02 και ΤΕ16 δύνανται να επιλέξουν περιοχές και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Οι εκπ/κοί της Β/θμιας Εκπαίδευσης δύνανται να επιλέξουν, ανάλογα με τον κλάδο τους, και τη Σιβιτανίδειο Σχολή, τα εκκλησιαστικά λύκεια και γυμνάσια, μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, καθώς και σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης, όπως αναλύεται στη συνέχεια. Το ΣΕΠ Κρήτης δύναται να επιλεγεί από υποψηφίους και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Υποψήφιοι οι οποίοι εντάσσονται σε περισσότερους του ενός τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ (Γενικής Εκπαίδευσης) του ΑΣΕΠ, υποβάλλουν στο ΟΠΣΥΔ ξεχωριστή αίτηση πρόσληψης για καθέναν από τους εν λόγω κλάδους/ειδικότητες. Ομοίως, διακριτή αίτηση υποβάλλεται για τους εκπαιδευτικούς που έχουν ενταχθεί ταυτόχρονα στους πίνακες Α΄ της Γενικής Εκπαίδευσης και στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες της Ε.Α.Ε. (Β΄ και προσωρινούς επικουρικούς αυτών).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Εκπαιδευτικός κλάδων ΠΕ70-Δασκάλων και ΠΕ02-Φιλολόγων, ο οποίος έχει ενταχθεί στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ (ή τους επικουρικούς αυτών), εφόσον επιθυμεί να είναι διαθέσιμος για πρόσληψη και στους δύο (2) κλάδους και στις δύο (2) δομές (Γενικής Εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε.), οφείλει να υποβάλει τέσσερις (4) διαφορετικές αιτήσεις (ως ΠΕ70 για τη Γενική Εκπαίδευση, ως ΠΕ70.Ε.Α.Ε. για την Ε.Α.Ε., ως ΠΕ02 για τη Γενική Εκπαίδευση και ως ΠΕ02.Ε.Α.Ε. για την Ε.Α.Ε.). Επισημαίνεται ότι δεν παρέχεται στον υποψήφιο η δυνατότητα ορισμού προτεραιότητας στην αξιολόγηση της μίας αίτησης έναντι της/ων άλλης/ων. Κατά τα λοιπά, χρήζει αναφοράς ότι οι υποψήφιοι των κλάδων ΠΕ79.01 και ΤΕ16 έχουν δικαίωμα υποβολήςκαι ξεχωριστής αίτησης ειδικά για πρόσληψη στα Μουσικά Σχολεία, εφόσον είναι ενταγμένοι και στους πίνακες των μουσικών ειδικεύσεων

1.jpg

2.jpg

 ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

α) Στις προτιμήσεις των υποψηφίων η ένδειξη (Π.Ε.) δηλώνει τη βαθμίδα της Α/θμιας Εκπαίδευσης και η ένδειξη (Δ.Ε.) τη βαθμίδα της Β/θμιας Εκπαίδευσης.

β) Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για πρόσληψη με μειωμένο ωράριο σε μία περιοχή (π.χ. 4η προτίμηση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ06 -> «Β΄ Πειραιά-Μειωμένου Ωραρίου») δεν προεξοφλεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος για πρόσληψη στην ίδια περιοχή με πλήρες ωράριο, αλλά ο υποψήφιος, εφόσον το επιθυμεί, υποχρεούται να τη δηλώσει ξεχωριστά ως περιοχή προτίμησης (π.χ. 1η προτίμηση ΠΕ06 ->«Β΄ Πειραιά»). Το ίδιο ισχύει και στην αντίστροφη περίπτωση επιλογής περιοχής με πλήρες ωράριο απασχόλησης.

γ) Η επιλογή συγκεκριμένης περιοχής της μιας βαθμίδας εκπαίδευσης (π.χ. 1η προτίμηση ΠΕ06 -> Β΄ περιοχή της Δ/νσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά) δεν προεξοφλεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος για πρόσληψη στην αντίστοιχη περιοχή της άλλης βαθμίδας εκπαίδευσης, αλλά ο υποψήφιος, εφόσον το επιθυμεί, υποχρεούται να τη δηλώσει ξεχωριστά ως περιοχή προτίμησης (π.χ. 2η προτίμηση-> Β΄ περιοχή της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά).

δ) Η δυνατότητα τοποθέτησης του εκπ/κού σε (συγκεκριμένη) περιοχή πρόσληψης αξιολογείται μηχανογραφικά κατά σειρά προτεραιότητας προτίμησης, όπως αυτή έχει καθοριστεί από τον ίδιο τον εκπ/κό στην αίτησή του. [π.χ. στην περίπτωση του εκπ/κού κλάδου ΠΕ02 έχει αποτυπωθεί από τον ίδιο (στην κατά σειρά 85η και 86η επιλογή του) ότι προτιμά να προσληφθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου στην Α΄ περιοχή της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά παρά ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου στην ίδια περιοχή. Στην περίπτωση αυτή (και εφόσον αρχικώς αξιολογηθεί και αποκλειστεί μηχανογραφικά η δυνατότητα τοποθέτησης στις πρώτες 84 επιλογές του, κατά σειρά προτίμησης), ακόμα και να υπάρχουν κενά προς πλήρωση πλήρους ωραρίου στην Α΄ περιοχή της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, ο υποψήφιος εκπ/κός θα τοποθετηθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου στην εν λόγω περιοχή (εφόσον προφανώς υπάρχει κενό μειωμένου ωραρίου προς κάλυψη)]. Ως εκ τούτου ο υποψήφιος οφείλει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικός κατά την επιλογή σειράς προτίμησης περιοχών με πλήρες και μειωμένου ωράριο, προκειμένου να αποφευχθούν δυσμενείς για τον ίδιο συνέπειες.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

*  Ο υποψήφιος, εφόσον επιθυμεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρόσληψη στο σύνολο των διαθέσιμων περιοχών [όπως αυτές έχουν καθοριστεί με την αριθμ. 134027/E2/8-8-2018 (Β΄ 3399, διόρθωση σφάλματος Β΄ 3419) υ.α. με θέμα «Επανακαθορισμός περιοχών μετάθεσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»], οφείλει να τις επιλέξει όλες, με τη σειρά που επιθυμεί.

* Πέραν των περιοχών προτίμησης, ο υποψήφιος δύναται να εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρόσληψη, ανάλογα με τον κλάδο του, και για τις κάτωθι σχολικές μονάδες: - Σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια-Γυμνάσια, Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια): η δυνατότητα παρέχεται μόνο στους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08 (αποκλειστικά για το μάθημα της Εικονογραφίας), ΠΕ11, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ86, καθώς και στους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ79.01/ΤΕ16 με πρόσθετο προσόν για αμφότερους τους κλάδους το Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής από αναγνωρισμένους φορείς. Σημειώνεται ότι στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας, λόγω του ειδικού καθεστώτος του Αγίου Όρους [το από 10-9-1926 ν.δ. (Α΄ 309)], πρόσληψη γυναικών εκπαιδευτικών δεν είναι δυνατή.- Ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της Α/θμιας Εκπαίδευσης της Θράκης: η δυνατότητα παρέχεται μόνο στους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ70, ΠΕ06 και ΠΕ11, εφόσον στο πρόσωπό τους πληρούνται οι προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 64, παρ. 1 του ν.4310/2014 (Α΄ 258), ήτοι μόνο για όσους δεν αποτελούν μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Ειδικότερα οι εν λόγω υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τις περιοχές «Ροδόπη (Π.Ε.) – Μειονοτικά – ελληνόγλωσσο πρόγραμμα», «Ξάνθη (Π.Ε.) – Μειονοτικά – ελληνόγλωσσο πρόγραμμα», «Α΄ Έβρος (Π.Ε.) – Μειονοτικά – ελληνόγλωσσο πρόγραμμα», «Ροδόπη (Π.Ε.) – Μειονοτικά – ελληνόγλωσσο πρόγραμμα – Μειωμένου Ωραρίου», «Ξάνθη (Π.Ε.) – Μειονοτικά – ελληνόγλωσσο πρόγραμμα – Μειωμένου Ωραρίου» και «Α΄ Έβρος (Π.Ε.) – Μειονοτικά – ελληνόγλωσσο πρόγραμμα – Μειωμένου Ωραρίου». - Καλλιτεχνικά Σχολεία: η δυνατότητα παρέχεται μόνο στους υποψήφιους του κλάδου ΠΕ91.02. Τα εν λόγω σχολεία, όπως αυτά αναγράφονται στο συνημμένο σχετικό πίνακα (βλ. Παράρτημα ΙΙ), δηλώνονται ονομαστικά, η δε πρόσληψη σε αυτά γίνεται κατά προτεραιότητα των λοιπών προσλήψεων του οικείου κλάδου. Για τους λοιπούς κλάδους Β/θμιας Εκπαίδευσης, τα λειτουργικά κενά των καλλιτεχνικών σχολείων καλύπτονται με ευθύνη του οικείου Δ/ντη Εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται στην περιοχή που ανήκει το κάθε καλλιτεχνικό σχολείο. - Σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν σε Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων: η δυνατότητα παρέχεται στους υποψήφιους με διακριτή δήλωση (βλ. Παράρτημα VI). - Σιβιτανίδειος Σχολή: η δυνατότητα παρέχεται στους υποψήφιους όλων των κλάδων Β/θμιας. - Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου Κρήτης (ΣΕΠ): αποτελεί επίσης συγκεκριμένη επιλογή, αφορά όμως τους υποψηφίους όλων των κλάδων.

Ο υποψήφιος ενδέχεται να προσληφθεί, άνευ δυνατότητας επιλογής για τον ίδιο, για την κάλυψη λειτουργικών κενών και σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των περιοχών προτίμησής του, για τη Γενική Εκπαίδευση, οι οποίες εντάσσονται: - σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π): (αφορά μόνο τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ70 και ΠΕ02). - στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων στην Αγγλική Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο. (αφορά μόνο τους υποψήφιους του κλάδου ΠΕ06 κυρίως για αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου). - στο πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας, που παρέχεται παράλληλα στις τάξεις των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)»: (αφορά μόνο τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ02 και ΠΕ03). Η πρόσληψη για τις εν λόγω σχολικές μονάδες γίνεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α. (βλ. και Επισήμανση 8).

* Οι υποψήφιοι για πρόσληψη εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ73, μπορούν να δηλώσουν μόνο τις περιοχές Ροδόπης, Ξάνθης και Α΄ Έβρου (Π.Ε.). 6. Σύμφωνα και με τις διατάξεις της αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α., κατά τη διαδικασία προσλήψεων των εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ79 και ΤΕ16 τηρούνται τα οριζόμενα στις διατάξεις της περ. γ΄ της παρ. 5 του άρθρου 20 του ν.3475/2006 (Α΄ 146), περί απόλυτης πρόταξης των ΠΕ79 έναντι των ΤΕ16.

ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ενταξης

Εκτός των συγκεκριμένων επιλογών περιοχών προτίμησης, κάθε υποψήφιος, ανάλογα με τον κλάδο του, έχει τη δυνατότητα να δηλώσει, επιλέγοντας το σχετικό πεδίο, ότι επιθυμεί να προσληφθεί, σε περίπτωση κατά την οποία εξαντληθούν οι πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), – σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. δ΄ της παρ.4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019 – από τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης του οικείου κλάδου, με βάση τις προτεινόμενες επιλογές του πεδίου «Επιπλέον, δηλώνω ανεπιφύλακτα ότι», ως ακολούθως:

β1) Ο υποψήφιος των κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), σε Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) Α/θμιας ή/και Β/θμιας Εκπαίδευσης και στην εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη, επιλέγοντας την περίπτωση «Αποδέχομαι πρόσληψη αναπληρωτή σε ΣΜΕΑΕ/ΤΕ/εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»,

β2) Ο υποψήφιος των λοιπών κλάδων, ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και σε Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) Α/θμιας ή/και Β/θμιας Εκπαίδευσης, επιλέγοντας την περίπτωση «Αποδέχομαι πρόσληψη αναπληρωτή σε ΣΜΕΑΕ/ΤΕ σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης».

ΔΥΕΠ και Τάξεις Μαθητείας

* Ο υποψήφιος, εφόσον επιθυμεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρόσληψη στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την περίπτωση «Αποδέχομαι πρόσληψη αναπληρωτή για Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.)». Η εν λόγω επιλογή είναι διαθέσιμη για όλους τους υποψηφίους, διευκρινίζεται, όμως, ότι βάσει της υπό στοιχεία 139654/ΓΔ4/23.8.2017 κυα (ΦΕΚ 2985 Β/30.8.2017) με θέμα «Οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών» οι προσλήψεις στις ΔΥΕΠ αφορούν τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΤΕ16, ΠΕ86 και ΠΕ91.

* Ο υποψήφιος, εφόσον επιθυμεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρόσληψη στο πρόγραμμα Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας (ΕΠΑΛ) έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την περίπτωση «Αποδέχομαι πρόσληψη αναπληρωτή για το Μεταλυκειακό έτος- Τάξη Μαθητείας (ΕΠΑΛ)». Η επιλογή αυτή είναι διαθέσιμη για τους υποψηφίους των κλάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διευκρινίζεται, όμως, και στο σημείο αυτό ότι το πρόγραμμα αφορά τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς των Τεχνικών κυρίως κλάδων (ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΤΕ, ΔΕ).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

* Σε ενδεχόμενη δήλωση-αποδοχή των περιπτώσεων πρόσληψης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε./εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη ή πρόσληψη σε Δ.Υ.Ε.Π. ή πρόσληψη στο Μεταλυκειακό έτος - Τάξη Μαθητείας (ΕΠΑΛ) ο εκπαιδευτικός είναι υποψήφιος για πρόσληψη στις ίδιες κατά σειρά προτίμησης περιοχές με το αντίστοιχο ωράριο, όπως αυτές δηλώνονται (κατά σειρά προτεραιότητας) στην αίτησή του κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα.

* Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α., στην περίπτωση που υπάρξει ανάγκη ταυτόχρονης διενέργειας προσλήψεων, κατά τα προαναφερθέντα, από τους πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης, τηρείται μηχανογραφικά η κάτωθι σειρά προτεραιότητας, ανά περιοχή προτίμησης, στην κάλυψη των λειτουργικών κενών, άνευ δυνατότητας ορισμού προτεραιότητας εκ του υποψηφίου:

α) Γενική Εκπαίδευση, β) πρόγραμμα «Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση σχολικό έτος 2022-2023» γ) πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας της δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (Μ.Ν.Α.Ε.)», δ) Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) / Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.), ε) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./ΤΕ, σε περίπτωση εξάντλησης των οικείων αξιολογικών πινάκων Ε.Α.Ε. (περ.δ΄ της παρ.4 του άρθρου 58 του ν.4589/19), στ) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη, σε περίπτωση εξάντλησης των οικείων αξιολογικών πινάκων Ε.Α.Ε. (περ.δ΄ της παρ.4 του άρθρου 58 του ν.4589/19), ζ) Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.). και η) Μεταλυκειακό έτος - Τάξη Μαθητείας (ΕΠΑΛ) Ειδικά για την περίπτωση διενέργειας προσλήψεων αναπληρωτών κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής στην Α/θμια Εκπ/ση στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης πράξης «Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο», η κάλυψη των εν λόγω λειτουργικών κενών γίνεται αμέσως μετά την κάλυψη των κενών Γενικής Εκπ/σης (ήτοι των κενών των δημοτικών σχολείων της οικείας περιοχής Α/θμιας Εκπ/σης).

* Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 για την παράλληλη στήριξη πραγματοποιούνται ως πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, ανάλογα με τις υφιστάμενες καταγεγραμμένες ανάγκες [διατάξεις του άρθρου 51 του ν.4692/20 (Α΄ 111), με τις οποίες τροποποιήθηκαν οι προϋφιστάμενες του άρθρου 11, παρ.2, περ.11, εδάφιο δεύτερο του ν.4229/2014 (Α΄ 8)]. Ως εκ τούτου, ο εκπαιδευτικός οφείλει να προσαρμόσει/καταγράψει αναλόγως τις προτιμήσεις του. 

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ – ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ

Δηλώνονται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό ηλεκτρονικά μέσω ΟΠΣΥΔ (στην ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr) οι περιοχές προτίμησης μίας μόνο Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02 και ΤΕ16 οι οποίοι επιθυμούν να απασχοληθούν σε δημοτικά σχολεία ως ωρομίσθιοι θα πρέπει να επιλέξουν στην αίτηση ωρομισθίου και περιοχές Α/θμιας Εκπαίδευσης

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

1. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ - Μουσικά Σχολεία Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΠΕ79.01, ΠΕ79.02 και ΤΕ16. Στην ΑίτησηΔήλωση ο υποψήφιος μπορεί να δηλώσει, κατά σειρά προτεραιότητας, από ένα (1) έως και όλα τα Μουσικά Σχολεία με πλήρες ή/και μειωμένο ωράριο.

1.jpg

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ - Μουσικά Σχολεία. Στην Αίτηση-Δήλωση ο υποψήφιος δηλώνει μουσικά σχολεία μίας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι αιτήσεις για τα Μουσικά Σχολεία Κεφαλονιάς και Ελευσίνας θα ληφθούν υπόψη μόνο στη περίπτωση που αυτά λειτουργήσουν κατά το σχολ. έτος 2022-2023. 

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΑΕ – ΠΕΡΙΟΧΕΣ/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Κατά τη διαδικασία επιλογής περιοχών προτίμησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://opsyd.sch.gr) δηλώνονται, κατά σειρά προτεραιότητας, από μία (1) μέχρι και το σύνολο των διαθέσιμων, ανά κλάδο, περιοχών προτίμησης αναπληρωτών [περιοχές πρωτοβάθμιας καιδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (για πρόσληψη σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τμήματα Ένταξης και στο πλαίσιο του προγράμματος της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης) και Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)] με πλήρες ή/και με μειωμένο ωράριο. Οι εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02 και ΤΕ16 δύνανται να επιλέξουν περιοχές και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: 

* Υποψήφιοι οι οποίοι εντάσσονται σε περισσότερους του ενός προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ ή τους επικουρικούς αυτών (Ε.Α.Ε.), υποβάλλουν στο ΟΠΣΥΔ ξεχωριστή αίτηση για πρόσληψη για καθεμία από τις εν λόγω ειδικότητες. Ομοίως, διακριτή αίτηση υποβάλλεται για τους εκπαιδευτικούς που έχουν ενταχθεί τόσο στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ (ή τους προσωρινούς επικουρικούς αυτών) όσο και στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Α΄ (Γενικής Εκπαίδευσης). Επισημαίνεται ότι δεν παρέχεται στον υποψήφιο η δυνατότητα ορισμού προτεραιότητας στην αξιολόγηση της μίας αίτησης έναντι της/ων άλλης/ων.

* Ο υποψήφιος, εφόσον επιθυμεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρόσληψη στο σύνολο των διαθέσιμων περιοχών, οφείλει να τις επιλέξει όλες, με τη σειρά που επιθυμεί.

* Πέραν των περιοχών προτίμησης, ο υποψήφιος δύναται να εκδηλώσει ενδιαφέρον για πρόσληψη, ανάλογα με τον κλάδο του, και για τις ακόλουθες σχολικές μονάδες: - τη Σιβιτανίδειο Σχολή (κλάδοι Β/θμιας), - τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.): Η δυνατότητα παρέχεται μόνο στους υποψήφιους των κλάδων ΕΑΕ ΠΕ71 και ΠΕ61 και των κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ.

* Ο υποψήφιος ενδέχεται να προσληφθεί, άνευ δυνατότητας επιλογής από τον ίδιο, για την κάλυψη λειτουργικών  κενών είτε σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. είτε σε Τ.Ε. είτε για τις ανάγκες της παράλληλης στήριξης (μαθητών/νηπίων) των περιοχών προτίμησής του. Κατά τα λοιπά, επί του ζητήματος ισχύουν τα αναφερόμενα αφενός στην παρ.3Α του άρθρου 16 του ν.3699/2008, όπως προστέθηκε με το άρθρο 45 του ν.4692/2020, περί τοποθέτησης σε ΤΕ μόνο εφόσον καλυφθούν τα κενά σε ΣΜΕΑΕ, και αφετέρου της παρ.5 του άρθρου 5 της υπ΄αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α. (βλ. και Επισήμανση 16). Επιπρόσθετα σημειώνεται ότι υποψήφιοι των κλάδων ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και ΠΕ71 ενδέχεται να τοποθετηθούν, κατόπιν της πρόσληψής τους, άνευ δυνατότητας επιλογής για τους ίδιους, και σε Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)

* Ειδικά για το πρόγραμμα της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (Παράλληλη Στήριξη) προσλαμβάνονται μόνο υποψήφιοι των κλάδων ΕΑΕ ΠΕ61 και ΠΕ71 και των κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Όπως προαναφέρθηκε (βλ. ανωτέρω Επισήμανση 9), οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 για την παράλληλη στήριξη (ΜΕΡΟΣ Α, ΚΕΦ. Α, περίπτωση Β.β1) πραγματοποιούνται ως πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, ανάλογα με τις υφιστάμενες καταγεγραμμένες ανάγκες. Ως εκ τούτου, ο εκπαιδευτικός οφείλει να προσαρμόσει/καταγράψει αναλόγως τις προτιμήσεις του.

* Οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με βάση την κατάταξή τους στον οικείο προσωρινό αξιολογικό πίνακα κατάταξης Β΄ [ή (αν αυτός εξαντληθεί) από τον προσωρινό επικουρικό αξιολογικό πίνακα της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019] και την αίτηση-δήλωση προτίμησης περιοχών/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. που έχουν υποβάλει. Υποψήφιοι για τους οποίους, στον οικείο προσωρινό αξιολογικό πίνακα κατάταξης έχει καταγραφεί επάρκεια στη Γραφή Braille ή/και επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, προσλαμβάνονται, κατά προτεραιότητα, για την εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα όρασης ή/και κωφών και βαρήκοων μαθητών.

* Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 5 της αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α., κατά τηδιενέργεια/ροή προσλήψεων σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τηρείται μηχανογραφικά, η κάτωθι σειρά προτεραιότητας, ανά περιοχή προτίμησης, στην κάλυψη των λειτουργικών κενών, άνευ δυνατότητας ορισμού προτεραιότητας εκ μέρους του υποψηφίου: α) Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) / Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) με επιπρόσθετα προσόντα γνώσης γραφής Braille (Braille) και Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.), β) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη με επιπρόσθετα προσόντα γνώσης Braille και Ε.Ν.Γ., γ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε. με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Ε.Ν.Γ., δ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε. με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Braille, ε) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Ε.Ν.Γ., στ) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Braille, ζ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε. άνευ επιπρόσθετου προσόντος γνώσης Braille ή Ε.Ν.Γ. και η) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη άνευ επιπρόσθετου προσόντος γνώσης Braille ή Ε.Ν.Γ..

stigmiotypo_othonis_2022-08-12_144334.jpg

123.jpg

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΑΕ -ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Δηλώνονται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό ηλεκτρονικά μέσω ΟΠΣΥΔ οι περιοχές προτίμησης μίας μόνο Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02 και ΤΕ16 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ, οι οποίοι επιθυμούν να απασχοληθούν στην Πρωτοβάθμιαως ωρομίσθιοι ΕΑΕ, θα πρέπει να επιλέξουν στην αίτηση ωρομισθίου και περιοχές Α/θμιας Εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν ενταχθεί στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ (ή στους προσωρινούς τους επικουρικούς) του ΑΣΕΠ με τα επιπρόσθετα προσόντα της επάρκειας στην Ε.Ν.Γ. ή/και επάρκειας στη Braille προσλαμβάνονται, κατά προτεραιότητα, σε δομές ΕΑΕ στις οποίες φοιτούν μαθητές με προβλήματα ακοής ή/και όρασης αντίστοιχα.(

 ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΟΣ ΑΙΤΗΣΗΣ /ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της υπ’αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α. η αίτηση αναπληρωτή και ωρομισθίου (ανά ειδικότητα και δομή εκπαίδευσης) υποβάλλεται άπαξ, ο δε υποψήφιος αναπληρωτής διατηρεί τις εξής δυνατότητες: α. Απενεργοποίησης της/ων αίτησης/αιτήσεών του, κατά περίπτωση, στο ΟΠΣΥΔ, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Στην περίπτωση αυτή δεν έχει δικαίωμα εκ νέου ενεργοποίησης της/ων αιτήσεων που απενεργοποίησε. β. Τροποποίησης της αίτησης-δήλωσης που έχει υποβάλει, αποκλειστικά ως προς την αφαίρεση περιοχών ή/και λοιπών επιλογών προτίμησης από την 1η Οκτωβρίου μέχρι και την 30η Απριλίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: Οι ανωτέρω παρεχόμενες δυνατότητες ενεργοποιούνται απευθείας από τον υποψήφιο στο ΟΠΣΥΔ με τη χρήση των προσωπικών του κωδικών πρόσβασης.

Σε περίπτωση που μηχανογραφικοί ή λοιποί επείγοντες λόγοι, οι οποίοι συνδέονται με την αναγκαιότητα άμεσης διενέργειας προσλήψεων, το επιβάλλουν, οι παρεχόμενες ανωτέρω α΄ και β΄ δυνατότητες θα αναστέλλονται προσωρινά από τη Διοίκηση χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση των υποψηφίων. 

Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2022-2023 ενδέχεται να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του άρθρου 86 του ν.4547/2018, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 46 του ν. 4692/2020 και το άρθρο το άρθρο 111 του ν. 4842/2021 (Α΄190) περί έκδοσης ειδικής/ών προκήρυξης/εων κάλυψης λειτουργικών κενών σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες/δομές. Στην περίπτωση αυτή επισημαίνεται ότι: α) αίτηση δήλωση προτιμήσεων συγκεκριμένων σχολικών μονάδων μπορεί να υποβληθεί ακόμη και αν δεν (έχει) υποβληθεί αίτηση προτίμησης περιοχών, υπό την παρούσα εγκύκλιο (ή αυτή απενεργοποιηθεί από τον υποψήφιο) και β) μπορούν να δηλωθούν ακόμη και σχολικές μονάδες, οι οποίες ανήκουν σε περιοχές μετάθεσης/πρόσληψης τις οποίες δεν έχει επιλέξει ο υποψήφιος με την παρούσα εγκύκλιο (ή τις έχει αφαιρέσει στο μεταξύ.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 63 του ν.4589/2019 και της με αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) υ.α. οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Α΄ και τους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες Β΄, καθώς και στον προσωρινό επικουρικό αξιολογικό πίνακα της παρ.4 του άρθρου 58, μπορεί να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως ενός (1) διδακτικού έτους, προκειμένου να καλυφθούν λειτουργικές ανάγκες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από σχολικές μονάδες εκπαιδευτικοί (ή μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ) ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόληςή περιοχής μετάθεσης είναι περισσότερες από οκτώ (8) και λιγότερες από δεκαέξι (16) και δεν δικαιολογούν τον διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού, προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με μειωμένο ωράριο διδασκαλίας. Η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών διενεργείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τη σειρά των κλάδων ή ειδικοτήτων που αναφέρεται στην παρ.2 του άρθρου 29 του ν.4521/2018, βάσει της σειράς κατάταξης των υποψηφίων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες, καθώς και των δηλωθεισών προτιμήσεων. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019, «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις εκτάκτων και επειγόντων λόγων δημοσίου συμφέροντος μπορούν να προσλαμβάνονται προς κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι υποψήφιοι που είναι ενταγμένοι στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων, και μέχρι την έκδοση των τελικών πινάκων. Με την έκδοση των τελικών αξιολογικών πινάκων, οι συμβάσεις των ήδη προσληφθέντων που δεν δικαιούνταν την πρόσληψη λήγουν αυτοδικαίως, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης για την αιτία αυτή».

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Δεδομένου ότι οι προσωρινοί πίνακες των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης εκδόθηκαν πρόσφατα από την κατά νόμο αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π., καθίσταται αντικειμενικά αδύνατη η έκδοση των οικείων τελικών πινάκων Β΄ Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και των Επικουρικών αυτών πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους 2022-2023. Δυνάμει της ως άνω διάταξης – και δεδομένου ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος, και ειδικότερα η έγκαιρη στελέχωση και η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, το επιβάλλουν – το Υ.ΠΑΙ.Θ. καλεί για υποβολή προτιμήσεων τους ενταγμένους στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προκειμένου να διενεργήσει από τους εν λόγω πίνακες τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που προσλαμβάνεται κατά τα ανωτέρω, αποκλείεται από τις προσλήψεις στους επόμενους κατά σειρά κλάδους ή ειδικότητες, όπου είναι υποψήφιος για πρόσληψη. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση πρόσληψης με μειωμένο ωράριο απασχόλησης, ο υποψήφιος παραμένει διαθέσιμος για πρόσληψη αποκλειστικά και μόνο με πλήρες ωράριο απασχόλησης, στον ίδιο κλάδο, ή ειδικότητα αντίστοιχα, της ίδιας περιοχής πρόσληψης, της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης, της ίδιας ή άλλης δομής γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.). Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη λειτουργικών κενών αφενός σε ΣΜΕΑΕ έναντι των Τμημάτων Ένταξης και αφετέρου σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία (με προτεραιότητα στα μονοθέσια και συνέχεια στα διθέσια και ακολούθως στα τριθέσια Δ.Σ.). Σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή, προσλαμβάνονται, ύστερα από δήλωση προτίμησης, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας έως ενός (1) διδακτικού έτους. Η πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών γίνεται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης βάσει της σειράς κατάταξης των υποψηφίων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες, καθώς και των δηλωθεισών προτιμήσεων.

Κυρώσεις λόγω μη ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης προσληφθέντος:

α) Σύμφωνα με την παρ.5Α του άρθρου 63 του ν. 4589/2019: «Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και για οποιονδήποτε λόγο δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στην ανακοίνωση της πρόσληψης ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτούνται, αποκλείονται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά το επόμενο σχολικό έτος. Αν το δεύτερο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, τα πρόσωπα που αποκλείονται μπορούν να προσληφθούν μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων. Οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων δεν εφαρμόζονται για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., που προσλαμβάνονται με πλήρες ή μειωμένο ωράριο για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης.», β) Σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018: «Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική πρόσκληση, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του, και για οποιονδήποτε λόγο δεν αναλαμβάνει υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στην ανακοίνωση της πρόσληψης ή αναλαμβάνει υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτείται, αποκλείεται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Αν το τρίτο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, το πρόσωπο που αποκλείεται μπορεί να προσληφθεί μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων.» Σύμφωνα με την παρ. 11 α του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 104627/ΓΔ5/10-8-2020 υ.α. (ΦΕΚ 3344 Β’) η προθεσμία των πέντε (5) ημερών για ανάληψη υπηρεσίας των ανωτέρω περιπτώσεων α) και β) εκκινεί από την επομένη της ημερομηνίας τοποθέτησής τους, Οι ανωτέρω αναφερόμενες κυρώσεις, περί αποκλεισμού από τις προσλήψεις, ισχύουν τόσο για τις δομές Γενικής όσο και για τις δομές ΕΑΕ στις οποίες είναι υποψήφιος ο εκπαιδευτικός, ανεξάρτητα από τον κλάδο της πρόσληψης. Υπό το πρίσμα αυτό, αποκλείονται από τις προσλήψεις (αναπληρωτών/ ωρομισθίων) όσοι ήδη εμπίπτουν στις κυρώσεις των ως άνω διατάξεων : α) της παρ. 5 Α του άρθρ. 63 του ν. 4589/2019, β) της παρ. 4 του αρθρ. 86 του ν. 4547/2018, λόγω προηγούμενης μη ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης. Υπενθυμίζεται, ακόμα, ότι αποκλείονται από τις προσλήψεις οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις κυρώσεις της παρ.5Α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019, που ορίζουν ότι: «5Α. Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι έχουν διοριστεί ή διορίζονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με το παρόν, ανεξαρτήτως του αν έχουν αναλάβει ή αναλαμβάνουν υπηρεσία ή όχι, αποκλείονται από νέο διορισμό ή πρόσληψη στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για (3) έτη από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν το τρίτο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, τα πρόσωπα που αποκλείονται μπορούν να διοριστούν ή προσληφθούν μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων. […]»

*Δεν επιτρέπεται η ύπαρξη δύο συμβάσεων εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Το κώλυμα του ανωτέρω εδαφίου αίρεται στην περίπτωση αποδεδειγμένης έλλειψης υποψηφίων εκπαιδευτικών και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τάσσονται από τις κατά περίπτωση ισχύουσες διατάξεις.

* Αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί δύνανται να ασκούν ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή [π.χ. ως ωρομίσθιοι σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)], εφόσον προηγουμένως έχουν λάβει την απαιτούμενη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν.3528/2007 (Α΄ 26), άδεια από το εκάστοτε αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

* Προς ενημέρωση των υποψηφίων, αναφέρεται ότι σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στους πίνακες κατάταξης των υποψηφίων που καταρτίζονται από το ΑΣΕΠ λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή [διατάξεις της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α΄ 152), της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (Α΄ 75) και της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 1. β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008], που έχει πραγματοποιηθεί στον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική δομή, στην οποία πραγματοποιήθηκε (παρ. 4 στ του άρθρου 61 του ν. 4589/2019, όπως ισχύει). Σύμφωνα με το άρθρο 42 «Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας» του ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α΄/12-6-2020), με το οποίο αντικαταστάθηκε η υποπερ. ββ΄ της περ. β΄ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019, η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως καθορίζονται στην περ. Β΄ της υπ' αρ. 133529/ ΓΔ4/7.8.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β΄ 3941), καθώς και σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης, υπολογίζεται με δύο (2) μονάδες ανά μήνα, με ανώτατο όριο τους εξήντα (60) μήνες. Με το άρθρο 138 του ίδιου νόμου ορίζεται ότι η ισχύς της εν λόγω διάταξης αρχίζει από το σχολικό έτος 2020- 2021.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθηγητης γενέθλια
Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ειδήσεις που διαβάζουμε από σχολεία και μαθητές, έχουν να κάνουν με βία, ξύλο, επεισόδια και bullying. Αυτή...

Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων
Γεωργία Ρεμπούτσικα ΕΟΠΠΕΠ
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
Γεωργία Ρεμπούτσικα: Πρόσφατα ενεργοποιήσαμε τα σεμινάρια ΣυΕΠ για μαθητές σχολείων με μια ανταπόκριση πρωτοφανή - Ο ΕΟΠΠΕΠ θα είναι ένας από τους...
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
agxos_panellinion_590_b_7.jpg
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2024 και το κύριο συναίσθημα που συνοδεύει τους μαθητές και τις οικογένειές...
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές
νομικη εκπα
«Πετάει» η Νομική Αθήνας: Και νέα διεθνής διάκριση φοιτητών σε διαγωνισμό εικονικής δίκης!
Στη φωτό, η ομάδα της Νομικής ΕΚΠΑ που διακρίθηκε στο πλαίσιο του Διεθνούς Διαγωνισμού Εικονικής Δίκης «Philip C. Jessup International Law Moot...
«Πετάει» η Νομική Αθήνας: Και νέα διεθνής διάκριση φοιτητών σε διαγωνισμό εικονικής δίκης!