«Θέλουμε να προσφέρουμε γνώση σε όλους τους μαθητές, η νεοφιλελεύθερη φιλοσοφία του "προτύπου" σχολείου όμως αποκλείει εκ των προτέρων κάποιους, γιατί έχει ως κριτήριο εισαγωγής το βαθμό», υπογραμμίζουν 22 εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου Χανίων, τασσόμενοι ενάντια στην «προτυποποίησή» του.
Μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί ζητούν να συνεδριάσει άμεσα ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας, να τοποθετηθούν για το ζήτημα ο σύλλογος Γονέων και η μαθητική κοινότητα, ενώ καλούν την ΕΛΜΕ Χανίων να αποφασίσει πολύμορφη κοινή δράση ώστε να αναδειχθεί και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Η ανακοίνωση των 22 εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου:
Πληροφορηθήκαμε από το διαδίκτυο(!) την πρόταση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δ/ΔΔΕ) κ. Τζανάκη να οριστεί το σχολείο μας ως «πρότυπο» ΕΠΑ.Λ..
Διαφωνούμε και διαμαρτυρόμαστε έντονα γιατί:
1) Κληθήκαμε την τελευταία μέρα Παρασκευή 15 Απριλίου, που έληγαν οι προθεσμίες και που το σχολείο έκλεινε για διακοπές-«όλως τυχαίως» αυτό-, σε μία μεθοδευμένη και προσχηματική ενημέρωση – διάλογο. Πριν δεν είχαμε όχι την παραμικρή ενημέρωση αλλά ούτε την παραμικρή γνώση ως σύλλογος διδασκόντων για το θέμα.
2) Αντιμετωπίσαμε μια απίστευτη βιασύνη και προχειρότητα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η διεύθυνση του σχολείου ενημερώθηκε για μια τέτοια καθοριστική για την πορεία του σχολείου πρόταση δύο μέρες πριν, την Τετάρτη 13 Απριλίου. Επίσης ο δ/ΔΔΕ εμπρός στο σύλλογο ομολόγησε ότι «…καθυστερήσαμε καλώς ή κακώς αλλά πρέπει να κάνω σήμερα την πρόταση…»!
3) Στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων (Παρ. 15 Απριλίου) εκφράστηκε προβληματισμός και διαφωνία στο να γίνει το σχολείο «πρότυπο». Εκφράστηκε επίσης καθολικά η άποψη ότι η όλη διαδικασία είναι βιαστική και η ενημέρωση ελλιπής. Έτσι, και από δημοκρατική ευαισθησία, αποφασίσαμε να μην υπάρξει απόφαση και ως σύλλογος να τοποθετηθούμε αφού το ξανασυζητήσουμε. Αυτό προφανώς ερμηνεύθηκε από τον δ/ΔΔΕ ως ανοχή του συλλόγου στην πρόταση για «πρότυπο»!
Συμπέρασμα από όλα αυτά; Αυταρχική στάση «εντέλλλεσθε», μεθόδευση, κακοποίηση της έννοιας της διαβούλευσης και του διαλόγου, κακοποίηση της έννοιας της δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου και τελικά εμπαιγμός!
Ευθύνη για όλη αυτή την αντιδημοκρατική και προσβλητική εξέλιξη, εκτός από το υπουργείο και την κυβέρνηση, φέρει και ο δ/ΔΔΕ.
4) Εκφράζουμε τη διαφωνία μας να γίνει το σχολείο «πρότυπο», γιατί:
• Θέλουμε να προσφέρουμε γνώση σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές· η νεοφιλελεύθερη φιλοσοφία του «προτύπου» σχολείου όμως ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΩΣ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟ ΒΑΘΜΟ.
• Θέλουμε πραγματική αναβάθμιση όλων των ΕΠΑ.Λ. ισότιμα. Αναφέρθηκε η χρηματοδότηση του σχολείου με 1εκ. ευρώ. Ας τα ισομοιράσουν σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. του νομού· ας βρουν οι υπεύθυνοι και ό,τι άλλο ποσό χρειάζεται για την αναβάθμιση υποδομών σε όλα τα σχολεία ισότιμα. Η πρόταση για «πρότυπο» διαχωρίζει και κατηγοριοποιεί εξ αντικειμένου τα ΕΠΑ.Λ. του νομού.
• Θέλουμε «διάχυση των καλών εκπαιδευτικών πρακτικών» για όλους και όχι να έχουν λόγο στην εκπαιδευτική διαδικασία οι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, όπως προβλέπεται για το «πρότυπο» σχολείο.
• Θέλουμε επιμόρφωση σοβαρή για όλους τους εκπαιδευτικούς.
• Θέλουμε οι καθηγητές στα ΕΠΑ.Λ. να είναι ισότιμοι· σίγουρα γι’ αυτό η λύση δεν είναι ο χωρισμός σε «ανώτερους» του «προτύπου» και «κατώτερους», των υπόλοιπων σχολείων.
• Προειδοποιούμε ότι η δημιουργία «προτύπου» θα φέρει στο άμεσο μέλλον σοβαρή αναστάτωση σε σχολεία, μαθητές και καθηγητές σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της πόλης με απώλειες διδακτικών ωρών και με ανακατανομές τομέων και ειδικοτήτων.
• Τέλος, τονίζουμε ότι δεν υπερασπιζόμαστε τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση, που διδάσκοντες, μαθητές και γονείς γνωρίζουν καλά:
- Εναντιωνόμαστε στα πολύ μαζικά τμήματα (25 παιδιά ανά τμήμα στο ΕΠΑ.Λ. πολύ δύσκολα λειτουργούν), στα απαράδεκτα και συχνά επικίνδυνα κτίρια (το συγκρότημα του σχολείου μας είναι κοινά γνωστό ότι δεν έχει καν παραληφθεί!).
- Εναντιωνόμαστε στα δυσβάστακτα έξοδα για φροντιστήρια, στα απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών και βιβλία, στην περιορισμένη χρήση Η/Υ στα μαθήματα, στην παπαγαλία και τους εξεταστικούς μαραθωνίους (τράπεζα θεμάτων κτλ),στην απουσία εργασιακής προοπτικής για τους μαθητές μας λόγω της ανεργίας.
- αντιπαλεύουμε καθημερινά την παραβατικότητα και τον εκφοβισμό στα σχολεία που γεννά η κοινωνική βία.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες και ιδιαίτερα τα χρόνια της πανδημίας προσπαθούμε να επιτελέσουμε το ρόλο μας με καθηλωμένους μισθούς και χωρίς παιδαγωγική βοήθεια(επιμόρφωση κτλ). Αδυναμίες βέβαια και προβλήματα έχει η προσπάθειά μας. Αν διατηρείται όμως όρθιο το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλεται πρωτίστως στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς.
Ας αφήσουμε λοιπόν τους διαχωρισμούς και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και ας προσπαθήσουμε για την αναβάθμισή τους συνολικά και ισότιμα!
5) Με βάση όλα τα παραπάνω, ζητάμε:
• Να συνεδριάσει ο σύλλογος διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ Ακρωτηρίου το συντομότερο δυνατό.
• Ο σύλλογος Γονέων και η μαθητική κοινότητα του σχολείου μας να τοποθετηθεί για το ζήτημα.
• Οι σύλλογοι των άλλων ΕΠΑ.Λ. να πάρουν θέση για το ζήτημα.
• Η ΕΛΜΕ Χανίων να αποφασίσει πολύμορφη κοινή δράση ώστε να αναδειχθεί και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ
- ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
- ΨΑΡΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
- ΛΙΒΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
- ΠΑΝΟΥΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
- ΚΑΛΛΙΒΡΕΤΑΚΗ ΑΡΓΥΡΩ
- ΚΟΥΤΣΟΥΝΑΚΗ ΚΑΙΤΗ
- ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
- ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
- ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΗΣ
- ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗ ΑΝΝΑ
- ΤΖΟΥΒΑΛΗ ΜΑΡΙΑ
- ΜΠΕΝΑΚΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
- ΜΑΡΜΑΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
- ΓΑΛΑΖΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
- ΚΟΥΤΡΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΗΣ
- ΑΘΑΝΑΣΕΛΗΣ ΝΙΚΟΣ
- ΒΑΓΙΩΝΑΚΗ ΛΙΤΣΑ
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ
- ΣΟΥΣΤΑ ΕΛΕΝΑ
- ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
- ΛΙΧΟΥ ΛΕΥΚΗ
- ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΝΑΤΑΣΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη