Νέα προγράμματα σπουδών στο μάθημα της Λογοτεχνίας
Στις συμπληγάδες της τράπεζας θεμάτων και των Πανελληνίων Εξετάσεων

Νέο κεφάλαιο ανοίγει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ στο μάθημα της Λογοτεχνίας αλλάζοντας τα προγράμματα σπουδών καθώς και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος σε Γυμνάσιο και Λύκειο

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Απόστολου Λακασά, στην Καθημερινή, στα νέα προγράμματα βάσει των οποίων θα συγγραφούν τα βιβλία προτείνονται συνολικά 63 λογοτεχνικά κείμενα, μυθιστορήματα, διηγήματα, νουβέλες, ποιήματα, θεατρικά κείμενα

Στο πλαίσιο αυτό επιλέγονται κείμενα λογοτεχνών που διαμόρφωσαν τη λογοτεχνική παράδοση αλλά και κείμενα νεότερων και σύγχρονων λογοτεχνών από τον χώρο της ποίησης της πεζογραφίας του θεάτρου του λογοτεχνικού δοκιμίου και ακόμη στίχοι τραγουδιών κόμικς γκράφικ νόβελ

Η πολυμορφία του περιεχομένου αλλά και των διδακτικών πρακτικών δίνει τη δυνατότητα καλλιέργειας ποικίλων γραμματισμών στοχεύοντας παράλληλα στην ενεργητική αισθητική απόλαυση παρατηρεί στην Καθημερινή η Πολυξένη Μπίλλα σύμβουλος Α στο ΙΕΠ

Από την πλευρά του ο Κώστας Αγγελάκος καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας του Ιόνιου Πανεπιστημίου και διευθυντής του περιοδικού Νέα Παιδεία παρατηρεί στην Καθημερινή ότι η διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο σχολείο χαρακτηρίζεται την τελευταία περίπου δεκαετία από την αντίφαση της ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών από την μια και της προβληματικής εφαρμογής τους από την άλλη.

Ενδεικτική είναι κατ αρχάς η περίπτωση του πολύ αξιόλογου προγράμματος του 2011 το οποίο κατά παγκόσμια πρωτοτυπία εφαρμόστηκε μόνο στην Α Λυκείου και εξακολουθεί να ισχύει θεωρητικά έως σήμερα μόνο στην τάξη αυτή απονευρωμένο και κατατεμαχισμένο από συνεχείς παρεμβάσεις

Ο Κώστας Αγελλάκος  υποστηρίζει ότι σύγχρονο επιστημονικό προσανατολισμό έχει και το πρόγραμμα των αρχών του 2019 το οποίο αφορά κυρίως τη Γ Λυκείου. Η εφαρμογή του συνδέθηκε με την εξέταση της Λογοτεχνίας στις Πανελλήνιες γεγονός που επανέφερε το μάθημα στο προσκήνιο της σχολικής πραγματικότητας αλλά και στη μέγκενη των διοικητικών και εξεταστικών μηχανισμών.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα νέα προγράμματα συνεχίζουν και ενισχύουν τον σύγχρονο προσανατολισμό στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας αλλά θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τη μεγαλύτερη δοκιμασία στην εφαρμογή τους εξαιτίας του εγκλωβισμού του σημερινού σχολείου και ιδιαίτερα του Λυκείου στη στείρα αναπαραγωγή της σχολικής γνώσης με χαρακτηριστικό φαινόμενο τη δραματική συρρίκνωση των λογοτεχνικών κειμένων στις συμπληγάδες της τράπεζας θεμάτων και των Πανελληνίων Εξετάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»