Νέα προγράμματα σπουδών στο μάθημα της Λογοτεχνίας
Στις συμπληγάδες της τράπεζας θεμάτων και των Πανελληνίων Εξετάσεων

Νέο κεφάλαιο ανοίγει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ στο μάθημα της Λογοτεχνίας αλλάζοντας τα προγράμματα σπουδών καθώς και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος σε Γυμνάσιο και Λύκειο

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Απόστολου Λακασά, στην Καθημερινή, στα νέα προγράμματα βάσει των οποίων θα συγγραφούν τα βιβλία προτείνονται συνολικά 63 λογοτεχνικά κείμενα, μυθιστορήματα, διηγήματα, νουβέλες, ποιήματα, θεατρικά κείμενα

Στο πλαίσιο αυτό επιλέγονται κείμενα λογοτεχνών που διαμόρφωσαν τη λογοτεχνική παράδοση αλλά και κείμενα νεότερων και σύγχρονων λογοτεχνών από τον χώρο της ποίησης της πεζογραφίας του θεάτρου του λογοτεχνικού δοκιμίου και ακόμη στίχοι τραγουδιών κόμικς γκράφικ νόβελ

Η πολυμορφία του περιεχομένου αλλά και των διδακτικών πρακτικών δίνει τη δυνατότητα καλλιέργειας ποικίλων γραμματισμών στοχεύοντας παράλληλα στην ενεργητική αισθητική απόλαυση παρατηρεί στην Καθημερινή η Πολυξένη Μπίλλα σύμβουλος Α στο ΙΕΠ

Από την πλευρά του ο Κώστας Αγγελάκος καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας του Ιόνιου Πανεπιστημίου και διευθυντής του περιοδικού Νέα Παιδεία παρατηρεί στην Καθημερινή ότι η διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο σχολείο χαρακτηρίζεται την τελευταία περίπου δεκαετία από την αντίφαση της ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών από την μια και της προβληματικής εφαρμογής τους από την άλλη.

Ενδεικτική είναι κατ αρχάς η περίπτωση του πολύ αξιόλογου προγράμματος του 2011 το οποίο κατά παγκόσμια πρωτοτυπία εφαρμόστηκε μόνο στην Α Λυκείου και εξακολουθεί να ισχύει θεωρητικά έως σήμερα μόνο στην τάξη αυτή απονευρωμένο και κατατεμαχισμένο από συνεχείς παρεμβάσεις

Ο Κώστας Αγελλάκος  υποστηρίζει ότι σύγχρονο επιστημονικό προσανατολισμό έχει και το πρόγραμμα των αρχών του 2019 το οποίο αφορά κυρίως τη Γ Λυκείου. Η εφαρμογή του συνδέθηκε με την εξέταση της Λογοτεχνίας στις Πανελλήνιες γεγονός που επανέφερε το μάθημα στο προσκήνιο της σχολικής πραγματικότητας αλλά και στη μέγκενη των διοικητικών και εξεταστικών μηχανισμών.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα νέα προγράμματα συνεχίζουν και ενισχύουν τον σύγχρονο προσανατολισμό στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας αλλά θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τη μεγαλύτερη δοκιμασία στην εφαρμογή τους εξαιτίας του εγκλωβισμού του σημερινού σχολείου και ιδιαίτερα του Λυκείου στη στείρα αναπαραγωγή της σχολικής γνώσης με χαρακτηριστικό φαινόμενο τη δραματική συρρίκνωση των λογοτεχνικών κειμένων στις συμπληγάδες της τράπεζας θεμάτων και των Πανελληνίων Εξετάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαρινης
Σπύρος Μαρίνης (Πρόεδρος της ΔΟΕ) στο alfavita.gr: «Η αξιολόγηση διαλύει τη δημόσια παιδεία - Υποχρηματοδότηση και ελλείψεις οδηγούν σε αποδόμηση του σχολείου»
Συνέντευξη Προέδρου ΔΟΕ στο alfavita.gr για την αξιολόγηση, την υπόχρηματοδότηση, τις διώξεις εκπαιδευτικών και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης
Σπύρος Μαρίνης (Πρόεδρος της ΔΟΕ) στο alfavita.gr: «Η αξιολόγηση διαλύει τη δημόσια παιδεία - Υποχρηματοδότηση και ελλείψεις οδηγούν σε αποδόμηση του σχολείου»
daskala
Ιδιωτικά σχολεία: Σκάνδαλο με τις παραιτήσεις - Απλήρωτη εργασία σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Το «κόλπο» των ιδιωτικών σχολείων για μείωση κόστους - Πώς εκβιάζουν τους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν «τζάμπα»
Ιδιωτικά σχολεία: Σκάνδαλο με τις παραιτήσεις - Απλήρωτη εργασία σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Η ήσυχη «επέκταση» των ελληνικών ΑΕΙ στη Μέση Ανατολή: Γιατί η Ιορδανία βλέπει την Ελλάδα ως φυσικό σύμμαχο στην εκπαίδευση
Δεν είναι τυχαίο ότι ο λόφος με τα ερείπια της ελληνιστικής περιόδου στην καρδιά της ιορδανικής πρωτεύουσας φέρει ακόμη το όνομα Φιλαδέλφεια
Η ήσυχη «επέκταση» των ελληνικών ΑΕΙ στη Μέση Ανατολή: Γιατί η Ιορδανία βλέπει την Ελλάδα ως φυσικό σύμμαχο στην εκπαίδευση