Τουριστική Ακαδημία με ξενόγλωσσα τμήματα σχεδιάζει η Σ.Ζαχαράκη
Άλλος βασικός στόχος για το 2022 είναι το καινοτόμο πρόγραμμα επιμόρφωσης 20.000 ανέργων και εποχικά εργαζομένων στον τουρισμό, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης

Την ίδρυση Τουριστικής Ακαδημίας επεξεργάζεται το υπουργείο Τουρισμού, όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή της η υφυπουργός κ. Σοφία Ζαχαράκη

Άλλος βασικός στόχος για το 2022 είναι το καινοτόμο πρόγραμμα επιμόρφωσης 20.000 ανέργων και εποχικά εργαζομένων στον τουρισμό, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης

Συγκεκριμένα, η κ.Ζαχαράκη μιλώντας για την τουριστική εκπαίδευση και τις ειδικές μορφές τουρισμού, που αποτελούν το χαρτοφυλάκιο των αρμοδιοτήτων της ανέφερε στην ιστοσελίδα TornosNews ότι:

  •  Σχεδιάζεται η Τουριστική Ακαδημία, η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις δημόσιες τουριστικές σχολές, με ξενόγλωσσα τμήματα για να προσελκύουμε και κόσμο από το εξωτερικό.
  • Έχει υποβάλει προτάσεις στο ΕΣΠΑ για ψηφιακή αναβάθμιση των σχολών για να μπορέσουν τα προγράμματα να ακολουθούν πορεία επιτάχυνσης και εξοικονόμησης χρόνου και ενέργειας.
  • Αναλύει όλες τις μέχρι τώρα δράσεις στις ειδικές μορφές τουρισμού και αποκαλύπτει ότι νομοθετήθηκαν τρία νέα σήματα, επισκέψιμο ελαιοτριβείο, επισκέψιμο τυροκομείο, επισκέψιμο ζυθοποιείο.
  • Αποσαφηνίζει τι γίνεται με το πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους” και για τις πληρωμές
  • Ως προς τις εκτιμήσεις για το 2022, αναφέρει ότι η χρονιά θα είναι καλύτερη από πέρυσι και σε κάποιες περιοχές ίσως ξεπεράσουμε τα επίπεδα 2019.  

Σε ότι αφορά στην τουριστική εκπαίδευση, η κ.Ζαχαράκη ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Ποιες είναι οι σημαντικές πρωτοβουλίες σας και το δικό σας έργο μέχρι σήμερα στο υπουργείο, ποια προβλήματα αντιμετωπίσατε, ποια θέματα κατά τη γνώμη σας ήταν αυτά που διαπιστώσατε ότι χρειάζονται μεγάλες παρεμβάσεις, και βέβαια ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει για το 2022; 

Ήταν ζητήματα τα οποία έχρηζαν άμεσης αντιμετώπισης όπως θέματα τουριστικής εκπαίδευσης για τις δύο σχολές στη Ρόδο και στην Κρήτη, με ειδικές διατάξεις που θα έπρεπε να κατατεθούν, κοινές υπουργικές αποφάσεις για να αντιμετωπιστούν προσλήψεις καθηγητών, βιβλία για τα νέα προγράμματα σπουδών, κλπ. Έπρεπε να γίνει μία πολύ σημαντική δουλειά συντονισμού με το Υπουργείο Παιδείας, με κοινό στόχο την ουσιαστική βελτίωση του επιπέδου των σπουδών, και εργαζόμαστε συνεχώς ώστε να επιτευχθεί.

Εμπλοκή της αγοράς στην τουριστική εκπαίδευση

Οι πολιτικές ηγεσίες έχουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, οι μεταρρυθμίσεις όμως μένουν. Και για να μείνουν, η άποψή μου είναι, καθώς κι εγώ προέρχομαι από τη δημόσια διοίκηση, ότι πρέπει να τις έχει οπωσδήποτε αγκαλιάσει και να τις έχει δουλέψει η δημόσια διοίκηση.

Έχω συστήσει μια διυπουργική επιτροπή, γιατί ξέρουμε καλά ότι το υπουργείο Τουρισμού έχει πολλές συναρμοδιότητες.

Υπάρχουν τουριστικές σχολές ή ΙΕΚ τα οποία δίνουν τη δυνατότητα για ειδικότητα και επειδή η κατεύθυνση που έδωσε και το πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι μιας διυπουργικής και μιας μεγάλης εμπλοκής της αγοράς, έτσι ώστε να μην παίρνουμε εμείς απόφαση για τις ανάγκες που έχει η αγορά, εμπλέκω και τους φορείς, τους θεσμικούς συνομιλητές μας. Γι αυτό έστειλα επιστολή με ερωτηματολόγιο σε όλους τους θεσμικούς συνομιλητές και βέβαια και στην αγορά. Ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε απόψεις για το που βρισκόμαστε, τι ανάγκη έχουμε και κυρίως που θέλουμε να πάμε.

Στόχος η Τουριστική Ακαδημία

Η στόχευση είναι μια Τουριστική Ακαδημία, η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις σχολές μας, άρα θα μπορεί και στο εκπαιδευτικό κομμάτι και στο διοικητικό αλλά και στον εντοπισμό των νέων τάσεων/ κατευθύνσεων να συμβαδίζει με την αγορά. Θα πρέπει να λειτουργεί πάρα πολύ καλά και στοχευμένα.

Άρα η Τουριστική Ακαδημία, οι σχολές μας σε αυτήν, ξενόγλωσσα τμήματα για να μπορούμε να προσελκύσουμε και κόσμο από το εξωτερικό, και όλο αυτό να μπορεί να δένει και με κάλυψη των επαγγελματικών δικαιωμάτων. 

Το μέλλον των Σχολών Ξεναγών

Θυμίζω ότι οι σχολές των ξεναγών είναι αδιαβάθμητες, οπότε ένα από τα παραδοτέα έργα αυτής της επιτροπής είναι να τοποθετηθεί επ' αυτού και πώς πρέπει να είναι το μέλλον τους, αλλά και το ΙΕΚ έτσι ώστε να δούμε εάν αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να λειτουργεί ως ΙΕΚ ή να ξαναγυρίσουμε στη λογική της Σχολής με τα δευτεροβάθμια διετούς διάρκειας, η οποία ίσως να δίνει μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την κάλυψη των θέσεων των καθηγητών, ως προς το αντικείμενο, ως προς τις ειδικότητες. 

Σίγουρα πάντως ο τομέας της μεταδευτεροβάθμιας κατάρτισης αυτή τη στιγμή συντονίζεται από το υπουργείο Παιδείας και ότι καινούριο θέλουμε να βάλουμε, πρέπει να έχει περίγραμμα, να περνάει από τον ΕΟΠΕΠ και μετά να μπορεί να αποκτά μια πιστοποίηση. Όλα αυτά όμως γίνονται με πρόγραμμα.

Πρόγραμμα επιμόρφωσης για 20.000 ανέργους

Άλλος βασικός στόχος για το 2022 είναι το καινοτόμο πρόγραμμα επιμόρφωσης 20.000 ανέργων και εποχικά εργαζομένων στον τουρισμό, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Θα βγει δημόσια πρόσκληση, θα καλύπτει όλες τις επιχειρήσεις και θα έχει τέσσερα σλοτ των 5.000 ατόμων. Θα ξεκινήσει πιθανόν στο τέλος του 2022, εξ αποστάσεως ώστε να καλύπτεται και γεωγραφικά μεγαλύτερο κομμάτι των συμμετεχόντων.

Ολη η συνέντευξη ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμεπα
ΕΛΜΕΠΑ: Το ΤΕΕ ζητά άμεση αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των σχολών Μηχανικών
Tο θέμα αυτό αποτελεί σημαντικό «αγκάθι» για το Ίδρυμα καθώς εκκρεμούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της Σχολής Μηχανικών που...
ΕΛΜΕΠΑ: Το ΤΕΕ ζητά άμεση αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των σχολών Μηχανικών