Thumbnail
Οι δύο σχολές ΑΣΤΕ δηλώνουν ότι αν τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία, Παιδείας και Τουρισμού, δεν συνεργαστούν, ως οφείλουν, προκειμένου να επιλύσουν οριστικά τα χρόνια προβλήματα τους, οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να εγγυηθούν την ομαλή διεξαγωγή της εκπαίδευσης

Επιστολή αγωνίας απέστειλε στον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Παιδείας και Τουρισμού ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού προσωπικού των Ανώτερων Τουριστικών Σχολών Αγίου Νικολάου και Ρόδου (ΑΣΤΕ) στην οποία εκπέμπουν σήμα κινδύνου για τη λειτουργία των Σχολών.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η δημοσίευση των διατάξεων που θα αναβάθμιζαν το πτυχίο των ΑΣΤΕ στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (πτυχίο 1ου κύκλου σπουδών) δεν έχουν ακόμα προωθηθεί, κάνουν λόγο για "αδιαφορία αλλά και τις τρικλοποδιές της πολιτείας, που άφησε τις ΑΣΤΕ να μπουν στις φετινές πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις ως Σχολές τετραετούς φοίτησης" και χαρακτηρίζουν παράδοξο, που το Υπουργείο Παιδείας κατοχύρωσε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ενώ από την άλλη, έχει αφήσει τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, δύο ιστορικές δημόσιες σχολές ξενοδοχειακής διοίκησης, αδιαβάθμητες.

Τέλος, αναφέρουν ότι οι η κατάσταση στις σχολές είναι "καμίνι που βράζει" και σημειώνουν ότι αν τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία, Παιδείας και Τουρισμού, δεν συνεργαστούν, ως οφείλουν, προκειμένου να επιλύσουν οριστικά τα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ, δεν μπορούν να εγγυηθούν την ομαλή διεξαγωγή της εκπαίδευσης

Όλη η επιστολή

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας και Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ Παιδείας

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ και Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ Τουρισμού,

Βρισκόμαστε στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους και παρότι περιμέναμε τόσους μήνες υπομονετικά την υλοποίηση των εξαγγελιών σας και συγκεκριμένα τη δημοσίευση των διατάξεων που θα αναβάθμιζαν το πτυχίο των ΑΣΤΕ στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (πτυχίο 1ου κύκλου σπουδών) όχι μόνο διατάξεις δεν έχουμε δει, αλλά εφέτος, ατενίζουμε το μέλλον των Σχολών μας με μεγαλύτερη αβεβαιότητα από ποτέ.

Είναι παράδοξο, που το Υπουργείο Παιδείας κατοχύρωσε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ενώ από την άλλη, έχει αφήσει τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, δύο ιστορικές δημόσιες σχολές ξενοδοχειακής διοίκησης, αδιαβάθμητες και βέβαια τους σπουδαστές τους στον αέρα, χωρίς καμία προοπτική εξειδίκευσης μετά το πτυχίο τους, λες και ο κλάδος της φιλοξενίας, δεν έχει ανάγκη από αξιόλογα και εξειδικευμένα στελέχη, όταν μάλιστα όλοι αναγνωρίζουν τον τουρισμό ως τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας.

Από την άλλη, παρά την αδιαφορία αλλά και τις τρικλοποδιές της πολιτείας, που άφησε τις ΑΣΤΕ να μπουν στις φετινές πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις ως Σχολές τετραετούς φοίτησης (πρακτικά πενταετούς φοίτησης, αν λάβει κανείς υπόψιν και τους εννέα ημερολογιακούς μήνες πρακτικής άσκησης, από Ιούλιο έως Σεπτέμβριο κάθε έτους επιπλέον των οκτώ εξαμήνων μαθημάτων) που απονέμουν πτυχίο επιπέδου ΙΕΚ (!), η ΑΣΤΕΚ και η ΑΣΤΕΡ, σε πείσμα όλων, δυναμώνουν και προσελκύουν κάθε χρόνο σπουδαστές με υψηλές επιδόσεις (17725 μόρια ο πρώτος και 9955 ο τελευταίος από τα ημερήσια ΓΕΛ για την ΑΣΤΕΚ και 16937 με 9721 μόρια αντίστοιχα, για την ΑΣΤΕΡ). Δηλαδή, όσο και αν τις πολεμά το Υπουργείο Παιδείας, για το οποίο δυστυχώς έχει ακουστεί ότι ευθυγραμμίζεται με ‘κάποιους’ εντός του, που απειλούν να παραιτηθούν από τις καρέκλες τους αν αναβαθμιστούν οι ΑΣΤΕ και όσο και αν τις έχει παραμελήσει όλα αυτά τα χρόνια το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού, οι Σχολές, έχουν καταξιωθεί στον χάρτη της δημόσιας τριτοβάθμιας τουριστικής εκπαίδευσης της χώρας μας και είναι ψηλά στις προτιμήσεις των υποψήφιων σπουδαστών, παρότι βέβαια στη συνέχεια η πολιτεία έρχεται να τους τιμωρήσει για την προτίμηση τους αυτήν, στερώντας τους όλες τις παροχές και τις διευκολύνσεις που θεωρούνται εκ των ουκ άνευ στην υπόλοιπη τριτοβάθμια εκπαίδευση (σύγχρονες κτηριακές υποδομές, εστίες, σίτιση των σπουδαστών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ασφάλιση, ακαδημαϊκή ταυτότητα, υποτροφίες οικονομικής ενίσχυσης, ψηφιακή μέριμνα, κ.α.)

Σε μια προσπάθεια να προλάβουμε δυσάρεστες εξελίξεις, καθώς οι σπουδαστές των δύο ΑΣΤΕ είναι ένα καμίνι που βράζει, επιθυμούμε δια της παρούσης να φέρουμε για άλλη μια φορά στην προσοχή σας, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου, ότι αν τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία, Παιδείας και Τουρισμού, δεν συνεργαστούν, ως οφείλουν, προκειμένου να επιλύσουν οριστικά τα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ, εμείς δεν μπορούμε να εγγυηθούμε την ομαλή διεξαγωγή της εκπαίδευσης, εξάλλου τελειώνει ο Οκτώβριος και δεν έχει καν δημοσιευτεί η προκήρυξη για την πρόσληψη των επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών που απαιτούνται για την έναρξη του εξαμήνου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οκτακόσιους και πλέον σπουδαστές που θα φοιτήσουν σε αυτές και βέβαια τις οικογένειες τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
symboylio-epikrateiaς
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον
Σε κάθε περίπτωση, θεμελιώνεται το δικαίωμα πρόσβασης του διοικουμένου σε διοικητικά έγγραφα, η γνώση του περιεχομένου των οποίων συνδέεται με τη...
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον