Επικίνδυνες αλχημείες του ΥΠΑΙΘ: Απόκρυψη και αλλοίωση των δεδομένων
Το ΥΠΑΙΘ υποστηρίζει δημοσίως ότι ελάχιστα τμήματα κλείνουν και ότι όλα είναι άψογα στο βασίλειο της Δανιμαρκίας, ενώ στην πραγματικότητα τα τμήματα και ολόκληρα σχολεία υπολειτουργούν, η υγειονομική επικινδυνότητα έχει αυξηθεί και η διασπορά του ιού μεγεθύνεται.

Σε ρεπορτάζ γνωστού εκπαιδευτικού site γίνεται αναφορά στον αριθμό κρουσμάτων σε παιδιά ηλικίας 0-17 ετών, την εβδομάδα 24 έως 30 Ιανουαρίου 2022. Ο αριθμός κρουσμάτων που δίνει το site (όπως φαίνεται και από τη σχετική φωτογραφία) ανέρχεται στα 35.870 κρούσματα. 

esos.jpg

Προς επιβεβαίωση του αριθμού αυτού παραθέτει τους σχετικούς πίνακες επιδημιολογικής επιτήρησης του ΕΟΔΥ, με ημερομηνία 24 και 30 Ιανουαρίου και υπολογίζει τη διαφορά.

Οι πίνακες είναι πραγματικοί. Η διαφορά είναι σωστή… Πού βρίσκεται το πρόβλημα; Για να υπολογίσεις τον εβδομαδιαίο αριθμό των κρουσμάτων σε παιδιά ηλικίας 0-17 ετών, πρέπει να υπολογίσεις 7 ημέρες. Με τους δύο πίνακες που παρουσιάζονται από το γνωστό site, δεν υπολογίζονται τα κρούσματα της Δευτέρας 24 ιανουαρίου, διότι είναι ενσωματωμένα στο συνολικό νούμερο. Αν υπολογίσουμε τα κρούσματα όλης της εβδομάδας, τότε ανέρχονται σε 42.566. Η διαφορά των δύο αριθμών είναι 6.696 κρούσματα, δηλαδή όσα τα κρούσματα τη Δευτέρας 24/1/2022.

foto_eody.jpg

Τα κρούσματα ανά ημέρα έχουν ως εξής:

24-Ιαν-22             6.696

25-Ιαν-22             6.442

26-Ιαν-22             6.302

27-Ιαν-22             6.278

28-Ιαν-22             7.183

29-Ιαν-22             6.081

30-Ιαν-22             3.584

ΣΥΝΟΛΟ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: 42.566

Δεν είναι η πρώτη φορά που τα στοιχεία που δίνονται στη δημοσιότητα (μέσω του ΥΠΑΙΘ) διαφοροποιούνται από τις πραγματικές αθροίσεις των στοιχείων του ΕΟΔΥ.

Το ΥΠΑΙΘ προχωράει σε αλχημείες των δεδομένων για να εξάγει συμπεράσματα κατά το δοκούν. Άλλες φορές δίνει στοιχεία για τις ηλικίες 0-17 ετών και άλλες φορές για τις ηλικίες 4-18 ετών. Άλλες φορές δίνει αθροίσματα 6 ημερών και άλλες 7 ημερών, όπως για παράδειγμα έκανε στις 3 εβδομάδες (τις δύο των Χριστουγέννων και την επόμενη πρώτη εβδομάδα που άνοιξαν τα σχολεία. Τα κρούσματα παρουσιάζονται υπερτιμημένα τις 2 εβδομάδες των Χριστουγέννων και υποτιμημένα την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων. Δόθηκε, μάλιστα στη δημοσιότητα και σχετική ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘ, όπου παρουσιάζεται η «μεγάλη μείωση» των κρουσμάτων. Ο στόχος ήταν προφανής: να φανεί ότι τα υποτιθέμενα πρωτόκολλα δούλεψαν, ότι η πολιτική του υπουργείου είναι η ενδεδειγμένη και γι αυτό υπάρχει η μείωση των κρουσμάτων, παρά το γεγονός (όπως γράφεται στη σχετική ανακοίνωση) των πολλών διαγνωστικών tests). Αλχημείες και παραπληροφόρηση. Αυτή είναι η πολιτική του ΥΠΑΙΘ. Παραθέτουμε τον σχετικό διάγραμμα όπου εμφανίζεται η διαφορά των πραγματικών στοιχείων, σε σχέση με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το ΥΠΑΙΘ.

grafima.jpg

Ταυτόχρονα το ΥΠΑΙΘ δεν δημοσιοποιεί στοιχεία (τα οποία καθημερινά μαζεύει από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης) από τις αρχές του Οκτωβρίου (Αριθμός κρουσμάτων ανά σχολική βαθμίδα, ανά περιοχή και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αριθμός ανά μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό, αριθμός σχολείων και τμημάτων όπου παρουσιάζονται κρούσματα). Αντί αυτών το ΥΠΑΙΘ έστησε τα πρωτόκολλα λειτουργίας, ώστε για να κλείσει τμήμα χρειάζεται το 50%+1 των μαθητών. Με αυτό τον τρόπο υποστηρίζει δημοσίως ότι ελάχιστα τμήματα κλείνουν και ότι όλα είναι άψογα στο βασίλειο της Δανιμαρκίας, ενώ στην πραγματικότητα τα τμήματα και ολόκληρα σχολεία υπολειτουργούν, η υγειονομική επικινδυνότητα έχει αυξηθεί και η διασπορά του ιού μεγεθύνεται. Και τίθεται το εξής ερώτημα: Τα στοιχεία που το ΥΠΑΙΘ ΔΕΝ δίνει στη δημοσιότητα, ασελγώντας επί της διαφάνειας και της δημοκρατίας, δίδονται στον ΕΟΔΥ και τους λοιμωξιολόγους ή ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία εκτίθεται έρμαιο μιας στυγνής επικοινωνιακής πολιτικής, μιας διαρκούς παραπληροφόρησης και μιας συνεχούς κατασκευής στοιχείων, με κατά το δοκούν χρήση της στατιστικής;

Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, με την ευθύνη όσων το πράττουν, δεν τους χαρακτηρίζει απλώς ως παραπληροφορητές αλλά και ως ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥΣ.

Κάτι ακόμα…

Ρόλος της δημοσιογραφίας είναι να ελέγχει την εξουσία και να παρουσιάζει τα πραγματικά δεδομένα. Η αναπαραγωγή χαλκευμένων στοιχείων, χωρίς έλεγχο, χωρίς κριτική, χωρίς σύγκριση, δεν συνάδει με τη δημοκρατική λειτουργία της δημοσιογραφίας.

Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο η «δημοσιογραφική πένα» γίνεται χαλκός ηχών ή όπως θα έλεγε η λαϊκή ρήση «ντενεκές ξεγάνωτος» και ακόμη χειρότερα, φερέφωνο.

e-lesxi.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φωτιά στην Πάτρα
Αντιδήμαρχος Πάτρας: «Θα καεί η πόλη» - Η φωτιά πλησιάζει το Πανεπιστήμιο Πατρών και το νοσοκομείο
Η Πάτρα σε πύρινο κλοιό – Κραυγή αγωνίας από τον Αντιδήμαρχο: «Η κατάσταση είναι τραγική»
Αντιδήμαρχος Πάτρας: «Θα καεί η πόλη» - Η φωτιά πλησιάζει το Πανεπιστήμιο Πατρών και το νοσοκομείο
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη - Αλλαγές στις Τάξεις Υποδοχής: 15 ώρες εκμάθησης ελληνικής γλώσσας με δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας από δεύτερο εκπαιδευτικό
Δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας από δεύτερο εκπαιδευτικό στις Τάξεις Υποδοχής εισάγει η Σ. Ζαχαράκη από το νέο σχολικό έτος
Σοφία Ζαχαράκη - Αλλαγές στις Τάξεις Υποδοχής: 15 ώρες εκμάθησης ελληνικής γλώσσας με δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας από δεύτερο εκπαιδευτικό
ekpaideftikos_eidiki_agogi
Ειδική Αγωγή - ΑΣΕΠ: Σοβαρές καταγγελίες για μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών – Άμεση παρέμβαση της ΟΙΕΛΕ
Σοβαρές καταγγελίες εκπαιδευτικών για μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας σε θέση δασκάλων στην προκήρυξη 3ΕΑ/2025 του ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, με άμεση...
Ειδική Αγωγή - ΑΣΕΠ: Σοβαρές καταγγελίες για μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών – Άμεση παρέμβαση της ΟΙΕΛΕ
παπαδομαρκάκης
Δύο Φιλόλογοι ενισχύουν το γραφείο του νέου Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη
Δύο έμπειροι Φιλόλογοι αποσπάστηκαν στο γραφείο του νέου Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη, ενισχύοντας την διοικητική και...
Δύο Φιλόλογοι ενισχύουν το γραφείο του νέου Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη