Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί για Τράπεζα Θεμάτων: Πιλοτική ή καμία εφαρμογή φέτος
Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων φέτος ή να εφαρμοστεί πιλοτικά με μειωμένη ποσόστωση, προτείνουν οι τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί

Τις επιφυλάξεις της διατηρεί για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων τη φετινή σχολική χρονιά η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (ΕΤΕ).

Μάλιστα, προτείνει τη μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την σχολική χρονιά 2021-22 ή την προαιρετική πιλοτική εφαρμογή της με μειωμένη ποσόστωση (π.χ. 25%  από την υπάρχουσα του 50%).

«Η πιλοτική εφαρμογή προτείνεται και για την προετοιμασία των μαθητών της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ., ώστε να μην αιφνιδιαστούν την επόμενη σχολική χρονιά, που θα βρίσκονται στην, κρίσιμη για πολλούς από αυτούς, Γ’ τάξη, για την απόκτηση του πτυχίου τους ή την είσοδό τους σε ανώτατες σχολές» εξηγεί η ΕΤΕ.

«Η εφαρμογή της ΤΘΔΔ θέλει μεγάλη προσοχή στην εφαρμογή της, γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ιδιαίτερα η Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν αντέχει άλλους πειραματισμούς και αποτυχίες» επισημαίνει.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, δεν έχουν υλοποιηθεί κάποια σημαντικά σημεία για τη σωστή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί οι ερωτήσεις στα μαθήματα ειδικότητας (Β ΕΠΑ.Λ.), ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν τους μαθητές τους.

Επίσης, πολλοί μαθητές παρουσιάζουν μεγάλες αδυναμίες και κενά στις απαραίτητες γνώσεις λόγω τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών, ενώ πολλά ΕΠΑ.Λ. στελεχώθηκαν πολύ αργά  με εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν να καλύψουν τη διδακτέα ύλη.

Τέλος, υπογραμμίζει ότι αρκετοί μαθητές και εκπαιδευτικοί «είτε νόσησαν από τον Covid-19, είτε αναγκάστηκαν να μπουν σε καραντίνα, είτε νοσούν ακόμη ή πιθανόν θα νοσήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρκετά μαθησιακά κενά».

Η θέση της ΕΤΕ για την Τράπεζα θεμάτων στα ΕΠΑΛ

Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στα ΕΠΑΛ από τη φετινή σχολική χρονιά, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά στους εκπαιδευτικούς και ανησυχία στους μαθητές και τους γονείς τους.

Η ΕΤΕ βασικά θεωρεί ότι η σωστή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) στα ΕΠΑΛ, μακροπρόθεσμα θα έχει θετικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως:

  • αναβάθμιση του πτυχίου και του απολυτηρίου
  • ευκολότερη σύγκρισή του πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑ.Λ με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πτυχία
  • κάλυψη των  βασικότερων θεμάτων της ειδικότητας
  • διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας
  • μείωση της «εξαρτώμενης ωφελιμιστικής» σχέσης μαθητή και καθηγητή  και αύξηση της διαφάνειας

Όμως για την σωστή εφαρμογή της ΤΘΔΔ θα πρέπει:

  • Να μην αποπροσανατολιστεί η μαθησιακή διαδικασία σε βάρος των απαραίτητων τεχνικών γνώσεων που απαιτεί η απόκτηση ενός πτυχίου.
  • Να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακά και άλλα σοβαρά προβλήματα, τα οποία δεν πρέπει να παραμεληθούν ώστε να καλυφθεί η διδακτέα ύλη.  
  • Να μην γίνει η Τράπεζα θεμάτων αιτία κατηγοριοποίησης των σχολείων.
  • Να επανεξεταστούν  τα αναλυτικά και τα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑ.Λ. ώστε να είναι εφικτή και ουσιαστική η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων.
  • Να επανεξεταστεί ο αριθμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων των ΕΠΑ.Λ. ώστε να υπάρξει δίκαιη αναλογία σε σχέση με τα ΓΕ.Λ.  
  • Να επανεξεταστούν  τα επιλεχθέντα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, ανάλογα με τις επιστημονικές ανάγκες κάθε ειδικότητας.
  • Να προβλεφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα προκύψουν από την εφαρμογή της ΤΘΔΔ, όπως για παράδειγμα η ενισχυτική διδασκαλία.

Τα παραπάνω όμως δεν έχουν ως τώρα υλοποιηθεί ή διασφαλιστεί και επιπρόσθετα:

Δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί (έχει σχεδόν τελειώσει το Α΄ τετράμηνο του σχ. έτους 2021-22) οι ερωτήσεις της Τράπεζας θεμάτων στα μαθήματα ειδικότητας (Β ΕΠΑ.Λ.), ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν τους μαθητές τους (διατύπωση ερωτήσεων, αποσαφήνιση αποριών κλπ.).

Οι μαθητές, λόγω της τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών, παρουσιάζουν μεγάλες αδυναμίες και κενά στις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να καλυφθεί ουσιαστικά και όχι τυπικά η προβλεπόμενη ύλη.

Πολλά ΕΠΑ.Λ. στελεχώθηκαν πολύ αργά  με εκπαιδευτικούς (και σε κάποιες περιπτώσεις σε ολόκληρη τη  χώρα υπάρχουν ακόμη κενά) με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να δυσκολευτούν να καλύψουν τη διδακτέα ύλη και κατά συνέπεια τις ερωτήσεις της τράπεζας θεμάτων.

Πολλοί μαθητές, αλλά και αρκετοί εκπαιδευτικοί, είτε νόσησαν από τον Covid-19, είτε αναγκάστηκαν να μπουν σε καραντίνα, είτε νοσούν ακόμη ή πιθανόν θα νοσήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρκετά μαθησιακά κενά, τα οποία δύσκολα θα μπορέσουν να καλυφθούν, χωρίς τουλάχιστον την γενναία περιστολή της εξεταστέας ύλης της Τράπεζας θεμάτων. 

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΤΕ προτείνει την μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την σχολική χρονιά 2021-22 ή την προαιρετική πιλοτική εφαρμογή της με μειωμένη ποσόστωση (π.χ. 25%  από την υπάρχουσα του 50%).

Η πιλοτική εφαρμογή προτείνεται και για την προετοιμασία των μαθητών της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ., ώστε να μην αιφνιδιαστούν την επόμενη σχολική χρονιά, που θα βρίσκονται στην, κρίσιμη για πολλούς από αυτούς, Γ’ τάξη, για την απόκτηση του πτυχίου τους ή την είσοδό τους σε ανώτατες σχολές.

Η εφαρμογή της ΤΘΔΔ θέλει μεγάλη προσοχή στην εφαρμογή της, γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ιδιαίτερα η Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν αντέχει άλλους πειραματισμούς και αποτυχίες.

Το ΔΣ της ΕΤΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kakokairia new
Σφοδρές καταιγίδες σήμερα στην Αττική: Πότε αναμένεται η κορύφωση των φαινομένων
Η κακοκαιρία «Byron» πλήττει τη χώρα με έντονες βροχοπτώσεις· το βράδυ η Αττική θα δεχθεί ισχυρές καταιγίδες και επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.
Σφοδρές καταιγίδες σήμερα στην Αττική: Πότε αναμένεται η κορύφωση των φαινομένων
Υπουργείο Παιδείας
Φοιτητές: Κλείνουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας 2025-2026
Προθεσμία έως 4 Δεκεμβρίου 2025, 14:00 – Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών Α.Ε.Ι.
Φοιτητές: Κλείνουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας 2025-2026
sxoleio
11.470 χαμένες ώρες στη δευτεροβάθμια Ζακύνθου - Εκρηκτικά κενά σε βασικές ειδικότητες
22 κενά σε βασικές και τεχνικές ειδικότητες, αφήνουν μαθητές χωρίς ουσιαστική εκπαιδευτική κάλυψη, ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
11.470 χαμένες ώρες στη δευτεροβάθμια Ζακύνθου - Εκρηκτικά κενά σε βασικές ειδικότητες
επίδομα
Ποιοι μπορούν να λάβουν τη στεγαστική ενίσχυση των 361 ευρώ από τον ΟΠΕΚΑ
Το μηνιαίο βοήθημα αφορά ανασφάλιστους υπερήλικες άνω των 67 ετών που μισθώνουν κύρια κατοικία και πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά...
Ποιοι μπορούν να λάβουν τη στεγαστική ενίσχυση των 361 ευρώ από τον ΟΠΕΚΑ