Καταγγελίες περί πιέσεων σε εκπαιδευτικούς για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης σε υπό κατάληψη σχολεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Η ΟΛΜΕ κήρυξε απεργία–αποχή, ενώ, σύμφωνα με σωματεία, οι διδάσκοντες δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Απεργία αποχή από την ΟΛΜΕ
Με νέα ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με απόφαση της ΓΣ των Προέδρων στις 25/9/2021 έχει κηρυχθεί απεργία αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.
Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει επίσης ότι σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:
«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Συνεπώς ανεξάρτητα από την κηρυχθείσα απεργία-αποχή είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες.
Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν τηλεκπαίδευση
Ενημέρωση για την τηλεκπαίδευση και τις προβλέψεις του νόμου παρέχει και η Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει κανένα σημείο του νομοθετικού πλαισίου που να υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο από αυτό στο οποίο υπηρετούν (οργανική θέση, απόσπαση, προσωρινή τοποθέτηση κλπ)».
«Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που αντίστοιχες “προτροπές” διευθυντών σχολικών μονάδων δεν επικαλούνται κανένα νόμο», υπογραμμίζει παράλληλα το σωματείο των εκπαιδευτικών.
Το σωματεί αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Υπενθυμίζουμε σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας αναφέρει: «1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Συνεπώς ανεξάρτητα από την κηρυχθείσα απεργία-αποχή είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες. Υπενθυμίζεται παράλληλα και η καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση - παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».
«Κύμα» καταλήψεων στα σχολεία της χώρας
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, πάνω 250 καταλήψεις σε σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα καταγράφηκαν την Πέμπτη.
Την Παρασκευή, οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για ακόμα περισσότερες σχολικές μονάδες που τελούσαν υπό κατάληψη, ενώ κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε και έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας τηρεί «σιγή ασυρμάτου» αναφορικά με τα κατειλημμένα σχολεία, αρνούμενο να δώσει επίσημα στοιχεία.
Το alfavita.gr λαμβάνει συνεχώς καταγγελίες, ανακοινώσεις και ψηφίσματα μαθητών για κινητοποιήσεις σε σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη