«Αδειάζει» την υπουργό Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων και η ΔΚΕ/Π.Ε. Σε ανακοίονωση πιου εξέδωσε χθες για τα σχολεία που ανοίγουν, η παράταξη που πρόσκειται στη ΝΔ εκφράζει ανησυχία, όπως είχε κάνει και η ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε. για την απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξει σήμερα τα σχολεία.
Η ΔΑΚΕ/Π.Ε κάνει λόγο για αντιφατικές απόψεις, οι οποίες «σε συνδυασμό με τον ανεπαρκή, όπως αποδείχτηκε στην πράξη, σχεδιασμό στη διάθεση των απαραίτητων self-test και τις ελλείψεις που παρουσιάζονται επιτείνουν το άγχος μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για το άνοιγμα των σχολείων. Είναι απαράδεκτο να προτείνεται ως πρόσφορη λύση η διενέργεια των self-test για τους μαθητές που δεν κατάφεραν να τα προμηθευτούν, στους εξωτερικούς χώρους των σχολείων (μιας και το πρωτόκολλο απαγορεύει την παρουσία εντός των κτηρίων όσων δεν έχουν αρνητικό τεστ) από το πρωί της Δευτέρας».
Όλη η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ/Π.Ε
Μέσα σε κλίμα ανησυχίας, αβεβαιότητας και προβληματισμού ανοίγουν αύριο, Δευτέρα 10/01/2022, τα σχολεία ενώ βρισκόμαστε σε περίοδο έξαρσης των μολύνσεων με τη μετάλλαξη Omicron να κυριαρχεί και τους αριθμούς των κρουσμάτων που ανακοινώνονται καθημερινά να βρίσκονται στο κόκκινο.
Την ίδια στιγμή, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές βρίσκονται αντιμέτωποι με αλληλοσυγκρουόμενες πληροφορίες και απόψεις που εκφέρονται από επιστήμονες της υγείας και από παράγοντες της πολιτικής ζωής που συντείνουν στην ενίσχυση του κλίματος αμφιβολίας που επικρατεί.
Η κυβέρνηση με εισήγηση της επιστημονικής επιτροπής αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων με τα νέα μέτρα(!) που ανακοίνωσε (ένα επιπλέον τεστ την πρώτη εβδομάδα, δύο τεστ σε όλο το τμήμα που θα βρεθεί θετικό κρούσμα, διατήρηση του ποσοστού των θετικών κρουσμάτων στο 50% + 1 των μαθητών για να κλείσει το τμήμα).
Ταυτόχρονα, η Υπουργός Παιδείας εκφράζει σε συνέντευξή της την ανησυχία της για αυξημένο αριθμό κρουσμάτων εξαιτίας των πολλών self-test που πρόκειται να γίνουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ την ίδια στιγμή η αντιπολίτευση, δια στόματος του πρ. Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη προτείνει την αναβολή του ανοίγματος των σχολείων έως ότου ξεσπάσει το κύμα της πανδημίας.
Ταυτόχρονα, μέλη της ιατρικής κοινότητας διαφωνούν με την τελική εισήγηση της επιστημονικής επιτροπής εκφράζοντας την άποψη πως «μπορεί να καταρρεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα γιατί θα νοσήσουν πολλά παιδιά ή ότι θα νοσήσουν οι εκπαιδευτικοί» (δηλώσεις Νίκου Τζανάκη) ή γιατί τα «σχολεία αποτελούν εστίες συνωστισμού» (δηλώσεις Ιωάννη Κιουμή).
Οι αντιφατικές αυτές απόψεις σε συνδυασμό με τον ανεπαρκή, όπως αποδείχτηκε στην πράξη, σχεδιασμό στη διάθεση των απαραίτητων self-test και τις ελλείψεις που παρουσιάζονται επιτείνουν το άγχος μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για το άνοιγμα των σχολείων. Είναι απαράδεκτο να προτείνεται ως πρόσφορη λύση η διενέργεια των self-test για τους μαθητές που δεν κατάφεραν να τα προμηθευτούν, στους εξωτερικούς χώρους των σχολείων (μιας και το πρωτόκολλο απαγορεύει την παρουσία εντός των κτηρίων όσων δεν έχουν αρνητικό τεστ) από το πρωί της Δευτέρας.
Ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης που σχετίζονται με την ασφάλεια και την υγιεινή όπως η επιπλέον προμήθεια κατάλληλων ειδών προστασίας, καθαρισμού και απολύμανσης, η διασφάλιση της παρουσίας προσωπικού καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η διασφάλιση φυσικών αποστάσεων στις τάξεις με «σπάσιμο» πληθωρικών τμημάτων, αλλαγές στις μετακινήσεις μαθητών διαφορετικών ηλικιών με τα ίδια μέσα μεταφοράς, αύξηση των σημείων για δωρεάν rapid έτσι ώστε να καλύπτεται όλη η επικράτεια και να μην παρατηρούνται φαινόμενα πολύωρων αναμονών για τη διενέργειά τους δεν έχουν ληφθεί!
Επιπλέον, κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί για την αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που θα νοσήσουν. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με κλιμάκιο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν ήταν σε θέση να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο και συγκροτημένο σχέδιο δράσης, που θα περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, την πρόσληψη αναπληρωτών που θα καλύπτουν τις περιπτώσεις αυτές.
Προτάσεις για διαδικασίες κάλυψης κενών «εκ των ενόντων» και «ημίμετρα», που προτάχθηκαν σε τηλεδιασκέψεις, δείχνουν την έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.
Είναι δεδομένο και από την πρώτη στιγμή έχουμε τονίσει, πως το εκπαιδευτικό έργο με παιδαγωγική προσέγγιση που υποστηρίζει και την ολόπλευρη ψυχοσυναισθηματική και νοητική ανάπτυξη των μαθητών μας συντελείται στον φυσικό χώρο της σχολικής τάξης με αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές. Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Δυστυχώς όμως η αντιμετώπιση από την πολιτεία δεν κινείται στην κατεύθυνση στήριξης αυτής τη προοπτικής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη