niki kerameos
ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ / INTIME NEWS
Νίκη Κεραμέως στην 98η Σύνοδο Πρυτάνεων: «Περισσότερο προσωπικό στα ΑΕΙ, αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια χρηματοδότησης, ευρωπαϊκά κονδύλια, εξυγίανση του ακαδημαϊκού χάρτη, ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον».

Δηλώσεις Κεραμέως για τα Πανεπιστήμια μετά την ολοκλήρωση της 98ης Συνόδου Πρυτάνεων

Στις εργασίες της 98ης Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων Δ.Ε. των Ελληνικών Πανεπιστημίων, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, συμμετείχαν εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ο Υφυπουργός κ. Άγγελος Συρίγος και ο Γενικός Γραμματέας κ. Αποστόλης Δημητρόπουλος.

Κατά την εφ’ όλης της ύλης συνάντηση με τους Πρυτάνεις των Α.Ε.Ι. η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως καθώς αναφέρθηκε στις παθογένειες που προέκυψαν στον Ακαδημαϊκό Χάρτη της χώρας έως τον Ιούλιο του 2019 και στην ανάγκη αναδιάρθρωσής του, ώστε οι Σχολές και τα Τμήματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να διαμορφώνονται με τρόπο που να αντιστοιχεί στη συνεχή διασφάλιση υψηλής ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Ειδικότερα: 

Σημείωσε τρεις κεντρικές παραμέτρους που χρειάζεται να ληφθούν υπόψη για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη:

α. η εμπεριστατωμένη προσέγγιση της ΕΘΑΑΕ λαμβάνοντας υπόψιν και τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας,

β.το τοπίο που διαμορφώθηκε από την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής,

γ. οι προτάσεις των ίδιων των ΑΕΙ για τη φυσιογνωμία που επιδιώκει να διαμορφώσει το κάθε Ίδρυμα στο μέλλον.

Ακόμη, θα αποσταλεί επιστολή προς τα ιδρύματα που θα θέτει κατευθυντήριους άξονες και θα τα καλεί να υποβάλουν τις προτάσεις τους. 

Παράλληλα, ανέπτυξε εκτενώς το θέμα του προσωπικού των ΑΕΙ, τονίζοντας ότι τα τελευταία δυόμιση χρόνια οι προσλήψεις είναι περισσότερες από τις αποχωρήσεις.

Αναλυτικά:

Η κατανομή 400 νέων θέσεων μελών ΔΕΠ επιτυγχάνει ισορροπία στη στήριξη των Ιδρυμάτων τόσο ως προς τις αφυπηρετήσεις (65%), όσο και ως προς την ενσωμάτωση αντικειμενικών κριτηρίων στην εν λόγω κατανομή κατόπιν σχετικής εισήγησης της ΕΘΑΑΕ. Από το 2019 και μετά το ισοζύγιο των θέσεων είναι θετικό κατά 132 θέσεις συνολικά. Αυτή τη στιγμή η αναλογία προσλήψεων προς αποχωρήσεις είναι 1,1. Επιπλέον, χωρίς να απαιτείται από τη νομοθεσία, και η κατανομή των 282 θέσεων για πρόσληψη διδασκόντων του Π.Δ. 407/80 βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια κατόπιν σχετικής εισήγησης της ΕΘΑΑΕ. 

Ως προς τα ζητήματα χρηματοδότησης και ειδικότερα ως προς την εφαρμογή από το επόμενο οικονομικό έτος (2022) της κατανομής της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων, η ΕΘΑΑΕ έχει εισηγηθεί κριτήρια διαφανή και αξιοκρατικά, ενώ η σχετική διαβούλευση με τα Ιδρύματα διήρκησε έναν χρόνο. Πρόκειται για μία ιστορική τομή, καθώς από την αυθαίρετη κρίση του εκάστοτε Υπουργού που ίσχυε προ του 2019, πλέον η χρηματοδότηση που δίνεται στα ΑΕΙ τελεί συναρτήσει αντικειμενικών κριτηρίων (π.χ. αριθμός φοιτητών, αριθμός τμημάτων, γεωγραφική διασπορά του Ιδρύματος) και ποιοτικών κριτηρίων (κατόπιν αξιολόγησης από την ΕΘΑΑΕ). 

Δόθηκε έκτακτη χρηματοδότηση 20 εκ. €, εκ των οποίων τα μισά για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών και τα άλλα μισά για την περαιτέρω υποστήριξη των Ιδρυμάτων στην υλοποίηση των υποχρεώσεών τους που απορρέουν από το ν. 4777/2021 ως προς την κάλυψη δαπανών ασφάλειας και προστασίας και ειδικότερα για την εφαρμογή συστημάτων ελεγχόμενης πρόσβασης, εκπόνησης σχεδίων ασφαλείας κλπ. 

Για τα έργα ανάπτυξης των ΑΕΙ 

Προχωρά η ωρίμανση και επιχειρησιακή προετοιμασία έργων ύψους 600 εκ €., εγκεκριμένων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Μέσω ΕΣΠΑ και με πολύ μεγάλη προσπάθεια των τελευταίων δυόμιση ετών:

- Χρηματοδοτήθηκαν 21 νέες δράσεις με δικαιούχους τα ΑΕΙ συνολικού π/υ μεγαλύτερου των 137 εκ. € και επεκτάθηκαν 5 υφιστάμενες δράσεις συνολικού π/υ 115 εκ €. Δηλ. σύνολο πρόσθετης χρηματοδότησης από τον Ιούνιο 2019 έως σήμερα συνολικού π/υ 252 εκ €., αυξήθηκαν ιδιαίτερα οι εντάξεις έργων κατά 76,31 ποσοστιαίες μονάδες (από 68,55% στο 144,86%), oτριπλασιάστηκε το ποσοστό απορροφητικότητας (από 20,31% στο 66,43%).

- Μεταφέρθηκαν στο Ταμειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης τα συνεχιζόμενα έργα/μελέτες του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ του ΥΠΑΙΘ για 347 έργα ΑΕΙ και των ΕΛΚΕ τους, που αντιστοιχούν σε π/υ ύψους 370 εκ. €. Προχωρά ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την ένταξη νέων έργων σε ένα δυναμικό πρόγραμμα που θα λαμβάνει υπόψη τις προτεραιοποιημένες προτάσεις των Ιδρυμάτων.

- Τόνισε ότι το στοίχημα της διεθνοποίησης των ελληνικών ΑΕΙ αποτελεί μια πολύπλευρη προσπάθεια η οποία αποδίδει καρπούς, ώστε τα Ιδρύματά μας να αποκτήσουν τη θέση που δικαιωματικά τους ανήκει στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη και η Ελλάδα να καταστεί διεθνές κέντρο εκπαίδευσης. Ειδική μνεία έγινε στα απτά αποτελέσματα από τις συνεργασίες με ευρωπαϊκά, αμερικανικά, βρετανικά, κινεζικά Πανεπιστήμια, στην ανάδειξη των πρώτων ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, στη συμμετοχή στο πρόγραμμα European Universities Initiative και στη στήριξη με πόρους 60 εκ. € του Ταμείου Ανάκαμψης για την προσέλκυση ακαδημαϊκών από πανεπιστήμια της αλλοδαπής στην Ελλάδα.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εκπαιδευτικοί: Νέος υπολογισμός της μισθοδοσίας από 1 Μαρτίου λόγω τροποποίησης φόρου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

empesos_gimnasio
Στον εισαγγελέα η νεαρή που μπήκε σε Γυμνάσιο και χτύπησε συμμαθήτρια του αδελφού της
Η μαθήτρια τραυματίσθηκε και αμέσως διακομίσθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Αγρινίου για να λάβει την απαραίτητη ιατρική φροντίδα.
Στον εισαγγελέα η νεαρή που μπήκε σε Γυμνάσιο και χτύπησε συμμαθήτρια του αδελφού της
teacher
«Και οι δάσκαλοι τι χρειάζονται σε αυτούς τους μικρόψυχους καιρούς;»
Ομάδα Πειραματόζωων Εκπαιδευτικών: Τα σχολεία είναι ζωντανοί οργανισμοί και όχι ατομικοί φάκελοι επιδόσεων και αποδόσεων και μηχανές κέρδους
«Και οι δάσκαλοι τι χρειάζονται σε αυτούς τους μικρόψυχους καιρούς;»