Χιλιάδες κενά στα σχολεία ακόμα και σε μαθήματα πανελληνίων!
«Tο ΥΠΑΙΘ για να καλύψει τα κενά επιδίδεται σε διάφορα … κόλπα και αλχημείες και το χειρότερο σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων με δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασίας και τη μόρφωση των μαθητών» - Γράφει ο Γιώργος Καββαδίας

5.500 λιγότεροι εκπαιδευτικοί φέτος! – Κενά και σε μαθήματα πανελληνίων!

Ακόμα πανηγυρίζουν κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ για τους 6.000 περίπου μόνμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση το καλοκαίρι του 2021 κάτω από την πίεση των αγωνιστικων κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών που τα τελευταία χρόνια στα αιτήματά τους προτάσσουν τους μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Παρόλα αυτά και με δεδομένα τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών και το μαζικό κύμα συνταξιοδοτήσεων (περίπου 4.000 το 2021), τα κενά και οι ελλείψεις εκπαιδευτικών αυξάνονται και ενώ βρισκόμαστε κοντά στις διακοπές των Χριστουγέννων. Σε πέντε φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών προχώρησε το υπουργείο Παιδείας φέτος, αλλά λίγο πριν τα Χριστούγεννα διαπιστώνεται ότι εργάζονται 5.500 λιγότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με την περσινή χρονιά. Συνολικά και στις πέντε φάσεις ο αριθμός των προσλήψεων είναι 21.151, ενώ πέρυσι ήταν 28.699.

Να θυμίσουμε ότι τη συνολική μείωση των εκπαιδευτικών από το 2008 κατά 56.397 ή ποσοστό μείωσης 30,33%!

Χαρακτηριστική η πρόσφατη καταγγελία των εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑ.Λ ΛΑΓΚΑΔΑ που τονίζουν μεταξύ άλλων: «έχουμε  53 ώρες κενό σε μαθήματα γενικής παιδείας … Επίσης, έχουμε επιπλέον 30 ώρες κενό σε εργαστηριακά μαθήματα διότι, ενώ προβλέπεται να  διδάσκονται από  δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα, τα μαθήματα αυτά διδάσκονται μόνο από το έναν εκπαιδευτικό λόγω ελλείψεων. Κάποια από αυτά τα μαθήματα, είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα… Σύνολο 83 ώρες κενό εβδομαδιαίως!!!

… Το πιο σοβαρό φυσικά, είναι ότι οι κάποια τμήματα, που δεν έχουν διδαχθεί καθόλου Φυσική και Ιστορία μέχρι τώρα, θα εξεταστούν στο τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους σε αυτά τα μαθήματα με, την γνωστή σε όλους μας για τα αποτελέσματά της, Τράπεζα Θεμάτων».

sigxoneuseis

Από την πλευρά του το ΥΠΑΙΘ για να καλύψει τα κενά επιδίδεται σε διάφορα … κόλπα και αλχημείες και το χειρότερο σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων με δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασίας και τη μόρφωση των μαθητών επιδεινώντας τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών. Και όλα αυτά μεσούσης της πανδημίας με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται οι κίνδυνοι για την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών. Περιττό να θυμίσουμε ότι το ΥΠΑΙΘ έχει δώσει οδηγία για αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων, ώστε να γίνεται από λίγο μάθημα σε όλα τα τμήματα, για να κρύβονται τα κενά κάτω από το χαλί.

Μείωση διορισμών και εκπαιδευτικού προσωπικού – Ο «Δούρειος Ίππος» των ελαστικών σχέσεων εργασίας

 

poreia

Από το 2011 μέχρι το 2018 διαμορφώθηκε το καθεστώς των μηδενικών διορισμών!  Βρισκόμαστε στην εποχή των αναπληρωτών «νομάδων εκπαιδευτικών», η επινόηση των οποίων καταργεί την παιδαγωγική σχέση και την αφοσίωση, που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση, η οποία είναι προφανέστατο ότι έχει ανάγκη από μόνιμους διορισμούς κι όχι από πλανόδιους εκπαιδευτικούς για να κλείνουν τρύπες του συστήματος. Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ για την τρέχουσα σχολική χρονιά το ποσοστό ανέρχεται πάνω από 26%!

Κυβέρνηση, μνημονιακά κόμματα, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ συμφωνούν με μοχλό την περίφημη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» και τη λεγόμενη «αποκέντρωση» να εισέλθουμε σε μια νέα περίοδο εργασιακού μεσαίωνα με ακόμα πιο βάρβαρες μορφές ελαστικής απασχόλησης (τρίμηνες συμβάσιες κ.α.) αντί της μέχρι τώρα σχεδόν «μόνιμης» επανάληψης των συμβάσεων αναπληρωτών και της σχετικής κατοχύρωσης της ελαστικής έστω εργασίας (στην καλύτερή της εκδοχή – του αναπληρωτή), με βάση την προϋπηρεσία.

Συνολικά στη δημόσια εκπαίδευση το σχολικό έτος 2008/9 είχαμε 185.917 εκπαιδευτικούς και το σχολικό έτος 2016 – 17 142.088 και το 2019 – 20 129.45! Έχουμε συνεπώς μια συνολική μείωση των εκπαιδευτικών από το 2008 κατά 56.397 που αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης 30,33%!

Ακόμα είναι ανάγκη να λάβουμε υπόψη ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της EYROSTAT για το 2017 στην Ελλάδα το 47,3%  όλων των εκπαιδευτικών είναι άνω των 50 ετών! 

Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί!

Το πρόβλημα της ανεργίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων που υπολειτουργούν, των αιθουσών που παραμένουν άδειες περιμένοντας χιλιάδες νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές απαιτεί μαζικούς διορισμούς, την κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου και των ελαστικών μορφών εργασίας.

Όρος για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης ο ενιαίος και παρατεταμένος αγώνας, όχι μόνο των εκπαιδευτικών, αλλά της ευρύτερα της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εργαζομένων στην κατεύθυνση της σύμπτυξης ενός παλλαϊκού μετώπου αντίστασης στις πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερασμους
Erasmus+: Το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου στην Brescia της Βόρειας Ιταλίας
Οι μαθητές του Γυμνασίου - Λ.Τ. Γενναδίου, δίδαξαν στους Ιταλούς συμμαθητές τους, Ελληνική μαγειρική, Ελληνική γλώσσα καθώς και Ελληνικούς...
Erasmus+: Το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου στην Brescia της Βόρειας Ιταλίας