Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Κάμερες στις τάξεις
Ως υβριδικό μάθημα ορίζεται η παρουσία καμερών στις αίθουσες φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών και υπόλοιπων δομών ιδιωτικής εκπαίδευσης

Εν μέσω πανδημίας οι εργασιακές σχέσεις στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης υποβαθμίστηκαν ακόμα περισσότερο στο όνομα της έκτακτης ανάγκης. Η τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε υποχρεωτικά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, εάν στην αρχή προβαλλόταν ως μια προσωρινή λύση, «ένα έκτακτο εργαλείο σε περίπτωση κρουσμάτων ή lockdown», ερχόμενοι στο σήμερα είναι πλέον καθεστώς και εκφράζεται μέσα από τον θεσμό των υβριδικών μαθημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, ως υβριδικό μάθημα ορίζεται η παρουσία καμερών στις αίθουσες φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών και υπόλοιπων δομών ιδιωτικής εκπαίδευσης, ένα μάθημα δηλαδή στο οποίο υπάρχει ένα μερίδιο μαθητών και ο/η εκπαιδευτικός στην αίθουσα, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές συμμετέχουν μέσω τηλεδιάσκεψης.

Αυτή η καινούργια πρακτική εγείρει τουλάχιστον μερικά ερωτήματα, ξεκινώντας από το κατά πόσο καλύπτεται από ένα ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο που να αφορά τέτοιες ιδιωτικές δομές. Επιπλέον σε ό,τι αφορά την καθαυτή εργασιακή συνθήκη των εκπαιδευτικών, ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας αναφέρει πως, «καθημερινά βιώνουμε πως ο απαιτούμενος χρόνος για την προετοιμασία των μαθημάτων έχει αυξηθεί καθώς, καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε μαθητές "δύο ταχυτήτων"».

Και συνεχίζει λέγοντας πως, «ταυτόχρονα υποχρεούμαστε να χρησιμοποιούμε προγράμματα και πλατφόρμες, χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση με κόστος των ίδιων των εργοδοτών. Πολλαπλές δουλειές στην τιμή της μίας... Φοβερή η σκέψη του κράτους και των εργοδοτών, στις πλάτες βέβαια των εργαζομένων.  Στο βωμό της αύξησης του κέρδους τους, αρπάζουν την ευκαιρία που τους δίνεται για να προσφέρουν ένα 'πιο ευέλικτο προϊόν', ανοίγοντας την αγορά (ξαφνικά έχουμε μαθητές ακόμα και από άλλες πόλεις), χωρίς καμία επιβάρυνση για τα αφεντικά και ταυτόχρονα χωρίς εμείς να βλέπουμε τους μισθούς να αυξάνονται ενώ κάνουμε μάθημα σε περισσότερα παιδιά»

Μέσα σε όλη αυτήν την συνθήκη ανοίγει φυσικά και ο δρόμος της εργοδοτικής αυθαιρεσίας. Ελαστικά ωράρια, δυνατότητα διεξαγωγής μαθήματος ακόμα και από το σπίτι (περίπτωση στην οποία δεν υφίσταται το υβριδικό, όμως με τον τρόπο που έχουν δομηθεί τα μαθήματα το επιτρέπει), μή δήλωση των δεδουλευμένων ωρών και επομένως η μή πληρωμή τους ή τουλάχιστον η έλλειψη διαφάνειας στο συγκεκριμένο ζήτημα συνθέτουν το νέο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.

Μάλιστα ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας σημειώνει πως, «γνωρίζουμε από σήμερα πως η καταγραφή των μαθημάτων, μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί για την παράτυπη αξιολόγησή μας, ή ακόμα και ως υπεραξία στα χέρια των εργοδοτών προσφέροντας στους μαθητές οπτικό-ακουστικό υλικό, χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία εκπαιδευτικού. Συνθήκη που αφενός παραβιάζει τα δικαιώματα περί προσωπικών δεδομένων και αφετέρου αποδυναμώνει τη θέση του εργαζομένου μπροστά στην εργοδοτική τρομοκρατία».

Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικό, είναι το πως το υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης καταλύει την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή. Αφενός, δημιουργούνται διαφορετικές ταχύτητες ανάμεσα στους δια ζώσης και τους εξ αποστάσεως μαθητές που ο εκπαιδευτικός καλείται να διαχειριστεί σε ένα ούτως ή άλλως βεβαρυμμένο εργασιακό περιβάλλον.

Ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας καταλήγει στο ότι «η πίεση μέσα στο μάθημα, προκειμένου να  τηρηθούν τα προγράμματα, διαμορφώνει μια καπιταλιστική αντίληψη στην οποία ο δυνατός- καλός-(ή με-καλή-σύνδεση) μαθητής θα μπορεί να ανταποκριθεί ενώ, ο αδύνατος-κακός-(ή με-κακή-σύνδεση) μαθητής θα μείνει πίσω, αναπαράγοντας με οξύ τρόπο συνθήκες ανισότητας στο εσωτερικό των αιθουσών, στις οποίες εύκολα ο εκπαιδευτικός γίνεται συνυπεύθυνος παρά τη θέλησή του. Αυτή η πραγματικότητα απέχει πολύ από τα ιδανικά της εκπαίδευσης όπως την οραματιζόμαστε εμείς».

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα αφόρητα SMS πίεσης του μετρ του Αχίλλειον στη Γεωργία Μπίτα

Νέες Προσλήψεις στο Ίδρυμα Ωνάση και στην στέγη Γραμμάτων και τεχνών

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Diane Ravitch
ΔΟΕ: Εκδήλωση για την αξιολόγηση με την καθηγήτρια Diane Ravitch
Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: Η αντίσταση στην αξιολόγηση - εμπορευματοποίηση των σχολείων και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης
ΔΟΕ: Εκδήλωση για την αξιολόγηση με την καθηγήτρια Diane Ravitch
υππεθε
ΚΕΔΑΣΥ: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και και επιμόρφωση των ψυχολόγων
Αναλυτικά η απόφαση για τη σύσταση – συγκρότηση τριμελών Επιτροπών Παραλαβής των Ψυχομετρικών Εργαλείων και της επιμόρφωσης των ψυχολόγων σε τοπικό...
ΚΕΔΑΣΥ: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και και επιμόρφωση των ψυχολόγων
kakokairia xioni kryo
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει στη χώρα - Πώς θα εξελιχθεί (Χάρτης)
Πτώση της θερμοκρασίας στα βόρεια της χώρας αυτή την ώρα και χιονοπτώσεις ακόμα και σε πεδινά τμήματα της Θράκης - Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει...
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει στη χώρα - Πώς θα εξελιχθεί (Χάρτης)
tsanta
Εκπαιδευτικοί διώκονται πειθαρχικά γιατί ζήτησαν ενημέρωση για κενό σε σχολείο
Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί για τα κενά στα σχολεία και τις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών από Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί διώκονται πειθαρχικά γιατί ζήτησαν ενημέρωση για κενό σε σχολείο