Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
εκπαιδευτικός
«Οι αυθαιρεσίες στη διαδικασία τοποθετήσεων που προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, δημιουργούν αισθήματα αδικίας, παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα και γιγαντώνουν την πελατειακή και ρουσφετολογική πρακτική παρατάξεων και των κομμάτων τους»

Για «αυθαιρεσίες» και «παρατυπίες» κάνουν λόγο οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης αναφορικά με τις διαδικασίες τοποθετήσεων όλων των κατηγοριών. 

Οι παράταξη καταγγέλλει τα «νόθα» ΠΥΣΔΕ που «σε αγαστή συνεργασία με τις διοικήσεις προχωρούν στην καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας» και απαιτεί να τηρηθούν κριτήρια αντικειμενικότητας και διαφάνειας στις διαδικασίες. 

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Οι Διευθύνσεις και τα νόθα ΠΥΣΔΕ να σταματήσουν τις αυθαιρεσίες και τις παρατυπίες

Οι αναπληρωτές δεν είναι εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας

Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης επισημαίνουμε ότι οι πάγιες θέσεις του κλάδου για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας που δημιουργούν ισότιμους όρους για όλους τους συναδέλφους σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών και κατατέθηκαν με ανακοινώσεις και σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, δεν έγιναν αποδεκτές. Τα νόθα ΠΥΣΔΕ σε αγαστή συνεργασία με τις διοικήσεις προχωρούν στην καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Τα έργα και οι μέρες τους έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι είναι ξένο σώμα στον κλάδο και το μόνο που απομένει, μετά την άρνησή τους να παραιτηθούν, είναι τα σωματεία μας να κινήσουν τις καταστατικές διαδικασίες, για τη διαγραφή τους από μέλη των ΕΛΜΕ, όπως έχουν αποφασίσει η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ.

Σχετικά με τις διαδικασίες των τοποθετήσεων όλων των κατηγοριών

Υπεραριθμίες: Οι δύο Διευθύνσεις προχώρησαν σε τοποθετήσεις μέσα στο καλοκαίρι με κλειστά τα σχολεία με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να μην ενημερωθούν, αλλά και οι Διευθύνσεις να λύνουν υπεραριθμίες έξω από τα πλαίσια που όρισαν οι ίδιες. Στην Δυτική Θεσσαλονίκη οι 34 αρχικά τοποθετήσεις υπεράριθμων έγιναν 39 και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη οι 13 έγιναν 17. Για όσους συναδέλφους κρίθηκαν υπεράριθμοι και δεν ενημερώθηκαν, οι Διευθύνσεις πρέπει να αποδεχθούν να λυθεί η υπεραριθμία τους. Οι συνάδελφοι αυτοί θα βρεθούν να μετακινούνται εξ ολοκλήρου στα κενά που θα μείνουν από τις άλλες κατηγορίες τοποθετήσεων, και άρα σε μακρινά σχολεία.

Νεοδιόριστοι, σε διάθεση, μεταταγμένοι: Η Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης, μπροστά στο αλαλούμ που κινδύνευε να οδηγηθεί με τις τοποθετήσεις γιατί προηγήθηκαν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών από αυτές των μονίμων, αναγκάστηκε να αποδεχθεί την πρόταση που καταθέσαμε να θεωρηθούν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών προσωρινές και τα κενά να δοθούν για τις τοποθετήσεις των μονίμων. Με τη διαδικασία αυτή τοποθετήθηκαν 166 συνάδελφοι (νεοδιόριστοι, σε διάθεση, μεταταγμένοι). Η διαδικασία των ενστάσεων που καθόρισε η Διεύθυνση να γίνουν μέσα στο Σαββατοκύριακο αποτελεί άλλη μια πρωτοτυπία παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων. Η Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης δεν έκανε αποδεκτή την πρόταση οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να θεωρηθούν προσωρινές. Η Περιφερειακή Διεύθυνση, όταν θέσαμε το θέμα, μας απάντησε ότι θα το εξετάσει. Οι τοποθετήσεις αυτές δεν έχουν ξεκινήσει στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Καλούμε τη ΔΔΕ Ανατολικής να μην προχωρήσει σε αλαλούμ τοποθετήσεις και να κάνει αποδεκτή την πρόταση που καταθέσαμε.

Αποσπασμένοι: Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη άλλη μια πρωτοτυπία ακολουθήθηκε και στις προσωρινές τοποθετήσεις αυτής της κατηγορίας συναδέλφων. Για προσωρινή τοποθέτηση καλέστηκαν να κάνουν αίτηση και οι συνάδελφοι που θέλουν απόσπαση εντός Διεύθυνσης. Δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι διαδικασίες. Η Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης για τους αποσπασμένους να δώσει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια για να ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία (αιτήσεις, ενστάσεις). Η ΔΔΕ Ανατολικής να ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα για όλες τις κατηγορίες τοποθετήσεων.

Αναπληρωτές: Το Υπουργείο και οι Διευθύνσεις πρέπει επιτέλους να σταματήσουν να αντιμετωπίζουν τους αναπληρωτές ως εκπαιδευτικούς δεύτερης κατηγορίας. Φέτος ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Οι τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών της γενικής παιδείας και της ειδικής αγωγής της πρώτης φάσης έγιναν με διαβλητό τρόπο: δεν τους δημοσιοποιήθηκαν όλα τα κενά, ανακοινώθηκαν ηλεκτρονικά στον κάθε έναν ξεχωριστά τόσα όσες και οι προσλήψεις, σπάσανε κενά σχολείων με 23 ώρες, συμψηφίσανε κενά σχολείων κοντινών και μακρινών περιοχών, στην ειδική αγωγή μείωσαν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί, κ.ά. Να σταματήσει το καθεστώς προτεραιοποίησης των κενών από τις Διευθύνσεις. Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης να τους δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των μονίμων και με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς. Η ίδια διαδικασία να ακολουθηθεί και στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Να δημοσιοποιηθούν όλα τα κενά ειδικής αγωγής (Τμήματα Ένταξης Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Παράλληλη). Να δοθεί το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης με αίτηση των συναδέλφων πριν τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: Οι δύο ΔΔΕ δεν δημοσιοποίησαν όσα κενά είναι κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα πλεονάσματα ειδικοτήτων που με βάση αυτά θα διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου. Για να μπορεί να γίνει στοιχειώδης έλεγχος για τις τοποθετήσεις συναδέλφων που κάθε χρόνο ξεπερνάνε τις 500 στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και άλλες τόσες στη ΔΔΕ Ανατολικής. Άλλη μια πρωτοτυπία ακολουθήθηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής όπου καλέστηκαν οι συνάδελφοι να κάνουν αιτήσεις για συμπλήρωση ωραρίου, αλλά δεν δημοσιοποιήθηκαν ούτε τα κενά ούτε τα πλεονάσματα. Οι ΔΔΕ δεν έκαναν δεκτές τις προτάσεις του κλάδου. Απαιτούμε να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των τοποθετήσεων-τυφλοσούρτη, χωρίς αιτήσεις συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία (Π.Δ. 50). Οι διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αντικειμενικότητα, διαφάνεια και κριτήρια (κοινοποίηση κενών, μόρια, αιτήσεις, τοποθετήσεις με σειρά κατ’ αρχήν συγκρότημα σχολείων, δημοτικό διαμέρισμα, δήμος).  

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε κενές θέσεις Διευθυντών και Υποδιευθυντών σχολείων: Δεκάδες συνάδελφοι τοποθετήθηκαν από τις ΔΔΕ και τα «ΠΥΣΔΕ» ως αναπληρωτές Διευθυντές και Υποδιευθυντές. Η ΔΔΕ Ανατολικής ανάρτησε στην ιστοσελίδα της τις τοποθετήσεις, ενώ η ΔΔΕ Δυτικής όχι. Αρνήθηκαν να κάνουν αποδεκτές τις παραιτήσεις συναδέλφων που δεν επιθυμούν τις θέσεις αυτές. Προετοιμάζονται ενόψει της σκληρής αξιολόγησης να ανακόψουν κύμα παραιτήσεων Διευθυντών που δεν θα αποδεχθούν να εφαρμόσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υπουργείου σύμφωνα με τις αποφάσεις του κλάδου. Απαιτούμε το αυτονόητο, να τηρηθεί το δικαίωμα οι εκπαιδευτικοί που δε θέλουν να γίνουν στελέχη της εκπαίδευσης, όταν υποχρεωτικά τους ορίζουν, να συνεχίσουν να έχουν το δικαίωμα της παραίτησης. Αυτό προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία που ισχύει για τις κρίσεις, τοποθετήσεις και παραιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης.

Κενά: Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στις δύο ΔΔΕ είναι πολύ λιγότερες από τις περσινές. Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στις δύο ΔΔΕ Θεσσαλονίκης στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή ήταν 892 (390 στην Α΄ΔΔΕ και 502 στη Β΄ΔΔΕ), ενώ τώρα προσλήφθηκαν μόνο 305 αναπληρωτές (90 στην Α΄ΔΔΕ και 215 στη Β΄ΔΔΕ). Ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους 132 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς (19 στην Α΄ΔΔΕ και 113 στη Β΄ΔΔΕ) που θα τοποθετηθούν στα σχολεία και στις δύο Διευθύνσεις, οι προσλήψεις είναι λιγότερες και από τις μισές που είναι αναγκαίες για να λειτουργήσουν τα σχολεία. Η κατάσταση με τα πραγματικά κενά στα σχολεία είναι ακόμη πιο δραματική, αφού τα κενά στα σχολεία φέτος είναι ακόμη πιο αυξημένα σε σχέση με πέρσι γιατί οι συνταξιοδοτήσεις στις δύο Διευθύνσεις έχουν ξεπεράσει τις 400. Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης από 98 που ήταν το 2020 έφτασαν τις 233 το 2021.

Απαιτούμε – διεκδικούμε

  • Διαφανείς διαδικασίες, με όλα τα κενά για όλες τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών με βάση τις δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.

  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά ενιαία και όχι αποσπασματικά και σε φάσεις και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).

  • Οι Διοικήσεις να καταθέσουν χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων με βάση τις προτάσεις του κλάδου που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα των ενστάσεων σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων.

  • Για όσους συναδέλφους κρίθηκαν υπεράριθμοι και δεν ενημερώθηκαν, οι Διευθύνσεις πρέπει να αποδεχθούν να λυθεί η υπεραριθμία τους, εάν το επιθυμούν οι συνάδελφοι.

  • Στους αναπληρωτές να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των μονίμων και με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.

  • Στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής να τους δοθεί το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης με αίτηση των συναδέλφων πριν τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

  • Να τηρηθεί το δικαίωμα της παραίτησης για τους εκπαιδευτικούς που δε θέλουν να γίνουν διευθυντές και υποδιευθυντές και υποχρεωτικά τους ορίζουν.

  • Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή στα Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και να υπολογίζονται στον προσδιορισμό των κενών.

  • Να κοινοποιηθούν όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων.

  • Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με βάση τα σύνολο των αιτημάτων που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο.

Να σταματήσουμε τον κατήφορο των αυθαιρεσιών και παρατυπιών στις τοποθετήσεις

Οι αυθαιρεσίες στη διαδικασία τοποθετήσεων που προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, δημιουργούν αισθήματα αδικίας, παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα και γιγαντώνουν την πελατειακή και ρουσφετολογική πρακτική παρατάξεων και των κομμάτων τους, λειτουργούν αποσυσπειρωτικά για τα σωματεία και δεν μπορεί να μένουν αναπάντητες από τον κλάδο. Θα συνεχίσουμε να αποκαλύπτουμε τη στάση των Διοικήσεων, καθώς και όλων των δοτών διορισμένων μελών στα «ΠΥΣΔΕ».

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αγωνιστούν για να εφαρμοστούν κριτήρια διαφάνειας, αντικειμενικότητας, δικαιοκρισίας για όλους και για όλα.

Καλούμε τους συναδέλφους να διεκδικήσουν την αποκατάσταση των αδικιών και με ενστάσεις προς το «ΠΥΣΔΕ», μια διαδικασία που είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νίκος Ανδρουλάκης: Από τον ΠΑΣΠ ένα βήμα πριν την προεδρία του ΠΑΣΟΚ

Αποτελέσματα ΕΚΛΟΓΩΝ ΚΙΝΑΛ: Τα αποτελέσματα σε όλη την Ελλάδα

Σχετικά με την "άψε σβήσε" απόλυση του καθηγητή που χειροδίκησε σε μαθήτρια

Τι ισχύει από τη Δευτέρα 5/12 σε σχολεία και σε πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Εκπαιδεύοντας ηθικούς μαθητές
Για το θέμα της ηθικής ανάπτυξης των μαθητών μας, τα εντατικά ιδιαίτερα μαθήματα δεν επαρκούν, ούτε τα κηρύγματα ηθικής από την οικογένεια...
Εκπαιδεύοντας ηθικούς μαθητές
ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών
Αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων λόγω Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Οι αλλαγές αφορούν στα μαθήματα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Νεοελληνικής Γλώσσας
Αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων λόγω Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας