Thumbnail
Γονείς παιδιών με εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες στέλνουν επιστολή στη Νίκη Κεραμέως και στις αρμόδιες αρχές

Στελέχωση των σχολείων με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό ζητούν οι γονείς παιδιών με εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες, ζητώντας άμεσες προσλήψεις ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Η επιστολή 

Αξιότιμε Κύριε/ Κυρία,  

Με αφορμή τις επικείμενες προσλήψεις αναπληρωτών παράλληλης στήριξης, εμείς οι γονείς παιδιών με εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες, αποφασίσαμε να ζητήσουμε τη στήριξη σας για ένα καίριο δικαίωμα των παιδιών μας, που καταπατάται συστηματικά. 

Η συλλογική επιστολή μας αφορά σε παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου, εξαιτίας των εκπαιδευτικών και μαθησιακών τους αναγκών, τα οποία έμειναν χωρίς υποστήριξη ή με μερική υποστήριξη λιγότερων ωρών που έφτασε αργοπορημένα είτε στη μέση του διδακτικού έτους είτε καθόλου και αυτό συμβαίνει συστηματικά τα τελευταία χρόνια.  

Τα συνηθέστερα προβλήματα αφορούν στην μη έγκαιρη προσέλευση της παράλληλης στην έναρξη της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να στερούνται την ίση συμμετοχή στην εκπαιδευτική και κοινωνική διαδικασία. Επιπλέον, πάρα πολλοί από εμάς βιώνουν τον συστηματικό διαμοιρασμό των παράλληλων στηρίξεων παρόλο που οι αποφάσεις των ΚΕΣΥ ορίζουν στήριξη πλήρους ωραρίου. Πολύ συχνά, συμβαίνει, ενώ παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν υπηρεσία, να δικαιούνται άδεια εγκυμοσύνης ή ασθενείας και έτσι ο μαθητής/ -τρια παραμένει χωρίς υποστήριξη μέχρι την επόμενη φάση προσλήψεων, συνήθως ένα μήνα μετά ή και αργότερα καθώς “οι πιστώσεις του υπουργείου δεν αρκούν”...  

Ένα άλλο πρόβλημα με το οποίο ερχόμαστε συχνά αντιμέτωποι είναι ότι πολλά παιδιά βιώνουν διάκριση, καθώς κατατάσσονται στις «ελαφριές περιπτώσεις»- πράγμα που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Αυτά τα παιδιά μένουν συνήθως στο τέλος της λίστας και συνήθως μένουν χωρίς παράλληλη στήριξη. Τέλος, αναπάντητο μένει και το ερώτημα, γιατί ενώ τα παιδιά φοιτούν 30ωρες εβδομαδιαίως η παράλληλη στήριξη καλύπτει μόνο τις 24 ώρες, ακόμη και όταν παρουσιάζεται λοιπόν, τα παιδιά εξακολουθούν να μένουν ακάλυπτα 6 διδακτικές ώρες. 

Πολλοί γονείς, αναγκάζονται να αναλάβουν μόνοι τους την οικονομική επιβάρυνση, για να προσλάβουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

Το ποσό που καλούνται να πληρώσουν δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Και ακόμα περισσότεροι γονείς (άνεργοι κυρίως) δεν είναι καν σε θέση να το διαθέσουν. 

Επομένως, ζητάμε από εσάς να πάρετε θέση, καθώς μια μεγάλη μερίδα παιδιών αντιμετωπίζεται χωρίς ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Η ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού. Πώς, λοιπόν, το 2021 θα πρέπει να διεκδικούμε ακόμη τα αυτονόητα;  

Αυτή η κατάσταση έχει κλονίσει πολλές οικογένειες και ψυχικά και οικονομικά.  

Επομένως, είναι πολύ σημαντικό για όλους μας να δούμε πλέον να υλοποιείται η συμπεριληπτική εκπαίδευση και να κατοχυρώνεται το ίσο δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση, έγκαιρα και έγκυρα. Είναι επιτακτική ανάγκη, λοιπόν, να μεριμνήσετε για τα εξής 

-Άμεση κάλυψη με παράλληλη στήριξη για όσα παιδιά το δικαιούνται με πλήρη στήριξη για όλο το σχολικό ωράριο με έγκαιρες προσλήψεις την έναρξη της σχολικής χρονιάς 

-Άμεση κάλυψη, όταν μια παράλληλη στήριξη βγαίνει σε άδεια 

-Καμία διάκριση στις περιπτώσεις μαθητών-τριών – δεν υπάρχουν σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές περιπτώσεις- όλα τα παιδιά εφόσον δικαιούνται παράλληλη στήριξη την χρειάζονται για να ανταποκριθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
 
-Δυνατότητα για σταθερό πρόσωπο παράλληλης στήριξης στις περιπτώσεις που το επιθυμούν η οικογένεια και ο/η εκπαιδευτικός.  

-Μέριμνα να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 
 
-Ταυτόχρονη υλοποίηση αιτήματος της παράλληλης στήριξης και του σχολικού νοσηλευτή σε περιπτώσεις που χρειάζεται 

-Διευθέτηση του θέματος της παράλληλης στήριξης του παιδιού, όταν αλλάζει τόπο κατοικίας 

-Διορισμοί εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στελεχώστε τα σχολεία με το κατάλληλο, ενημερωμένο και καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. 

Ελπίζουμε πως ήρθε η ώρα να μεριμνήσετε, για ένα τόσο καίριο ζήτημα που ταλανίζει χιλιάδες οικογένειες, επί σειρά ετών. 
 
Με εκτίμηση ομάδα γονέων με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παραλία
Οπτική Ψευδαίσθηση: Κοιτάξτε την εικόνα προσεκτικά, και προσπαθήστε να ψάξετε για πράγματα που φαίνονται περίεργα
Γνωρίζατε ότι οι οπτικές ψευδαισθήσεις μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της γήρανσης του εγκεφάλου;
Οπτική Ψευδαίσθηση: Κοιτάξτε την εικόνα προσεκτικά, και προσπαθήστε να ψάξετε για πράγματα που φαίνονται περίεργα
καφές
Προσοχή στον συνδυασμό: Ποια φάρμακα δεν πρέπει να παίρνεις με καφέ
Ο αγαπημένος σου καφές μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων ή και να προκαλέσει σοβαρές παρενέργειες
Προσοχή στον συνδυασμό: Ποια φάρμακα δεν πρέπει να παίρνεις με καφέ
Τεχνητή Νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους εκπαιδευτικούς
Η κυβέρνηση της Αγγλίας ενθαρρύνει τη χρήση AI για βαθμολόγηση και επικοινωνία με γονείς – Με σαφείς οδηγίες για τα σχολεία
Η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους εκπαιδευτικούς