Εκπαιδευτικοί Ηπείρου: Να επανεξεταστούν οι κατανομές των κλάδων-ειδικοτήτων
«Πώς μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση του δημοσίου σχολείου όταν δεν εξασφαλίζουμε τη βασικότερη όλων των προϋποθέσεων: την ύπαρξη των εκπαιδευτικών του λειτουργών», αναφέρει ο Σύλλογος Καθηγητών ΠΕ Ηπείρου

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, σε επιστολή που απευθύνει προς το υπουργείο Παιδείας, εκφράζει έντονο προβληματισμό για την ανακοίνωση των 11.700 μόνιμων διορισμών καθώς ο ανακοινωμένος αριθμός πλησιάζει κατ' ελάχιστο τους 45.000 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν πέρυσι, αναφέροντας παράλληλα ότι στις περισσότερες ειδικότητες το ποσοστό κάλυψης των οργανικών κενών είναι μικρότερο του 50%.

«Ως απόρροια όλων των παραπάνω, αναρωτιόμαστε πώς μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση του δημοσίου σχολείου όταν δεν εξασφαλίζουμε τη βασικότερη όλων των προϋποθέσεων : την ύπαρξη των εκπαιδευτικών του λειτουργών. Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν χρόνια προβλήματα που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τα μαθήματα των ειδικοτήτων, όπως η ανάθεση τους σε εκπαιδευτικούς διαφορετικού επιστημονικού αντικειμένου, η μείωση των ωρών, η απουσία υποδομών που εξασφαλίζουν τη σωστή διδασκαλία τους και πολλά άλλα», τονίζει ο Σύλλογος.

Μάλιστα ζητά από το υπουργείο να επανεξετάσει τις κατανομές αλλά και να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση νέων οργανικών θέσεων.

Ολόκληρη η επιστολή

Ο ΣΥΚΠΕ Ηπείρου, με επιστολή του προς το ΥΠΑΙΘ, εξέφρασε τον προβληματισμό του για την ανακοίνωση των 11.700 επικείμενων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Είναι θετικό το γεγονός ότι θα πραγματοποιηθούν διορισμοί μετά από πολλά χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων οι εκπαιδευτικοί βρίσκονταν όμηροι σε ένα καθεστώς αδιοριστίας, υπηρετώντας το δημόσιο σχολείο ως αναπληρωτές. Ωστόσο, το δυσθεώρητο νούμερο των 45.000 αναπληρωτών που προσλήφθηκαν πέρυσι, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο σε σχέση με τις ελάχιστες θέσεις που διατίθενται από το υπουργείο σε μόνιμους διορισμούς από το τρέχον σχολικό έτος.

Πιο συγκεκριμένα, για τις περισσότερες ειδικότητες πρόκειται να καλυφθεί ποσοστό λιγότερο του 50% των οργανικών κενών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον κλάδο ΠΕ06 (Αγγλική Γλώσσα) από τις 640 οργανικές θέσεις θα καλυφθούν μόνο οι 305, στους ΠΕ11 (Φυσ. Αγωγή) από τα 276 κενά τα 102, στους ΠΕ79 (Μουσικοί) από τα 655 μόλις τα 197!

Στις δε ειδικότητες για τις οποίες συστάθηκαν νέες οργανικές θέσεις, αυτές είναι κατά πολύ λιγότερες από τις πάγιες ανάγκες που καλύπτουν οι αναπληρωτές κάθε χρόνο. Και πάλι ενδεικτικά αναφέρουμε, πως ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 900 αναπληρωτές θεατρολόγοι, οι θέσεις που συστάθηκαν ήταν μόλις 171, ποσοστό μικρότερο του 20%, ενώ παρόμοια πραγματικότητα αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι της Μουσικής, των Εικαστικών και των υπόλοιπων ειδικοτήτων.

Ως απόρροια όλων των παραπάνω, αναρωτιόμαστε πώς μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση του δημοσίου σχολείου όταν δεν εξασφαλίζουμε τη βασικότερη όλων των προϋποθέσεων: την ύπαρξη των εκπαιδευτικών του λειτουργών. Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν χρόνια προβλήματα που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τα μαθήματα των ειδικοτήτων, όπως η ανάθεση τους σε εκπαιδευτικούς διαφορετικού επιστημονικού αντικειμένου, η μείωση των ωρών, η απουσία υποδομών που εξασφαλίζουν τη σωστή διδασκαλία τους και πολλά άλλα.

Πιστεύοντας ακράδαντα πως οι τέχνες, η φυσική αγωγή, η πληροφορική και οι ξένες γλώσσες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης παιδείας, αναρωτιόμαστε ως πότε το υπουργείο θα αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς των παραπάνω αντικειμένων ως δευτερεύουσας σημασίας.

Για τον λόγο αυτόν, με την επιστολή του ο ΣΥΚΠΕ Ηπείρου καλεί το Υπουργείο Παιδείας:

Να επανεξετάσει τις κατανομές με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες που προκύπτουν από τα λειτουργικά κενά, ή έστω κατ’ ελάχιστο να καλύψει ένα μεγαλύτερο ποσοστό των διαθέσιμων οργανικών θέσεων.

Να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση περισσότερων νέων οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»