νηπιαγωγείο, νηπιαγωγεία, ωράριο νηπιαγωγών, αύξηση ωραρίου
Και το νέο σχέδιο του Δ. Αθηναίων για τη δίχρονη προσχολική αγωγή προβλέπει 50 κοντέινερ σε οικόπεδα και αυλές καθώς και στοίβαγμα των νηπίων σε τμήματα με 25 μαθητές, καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ «η Αθηνά»

Κάτω από μεγάλες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων για το απαράδεκτο σχέδιο που πριν ένα μήνα είχε παρουσιάσει ο Δήμος της Αθήνας για τη δίχρονη προσχολική αγωγή και μια μεγάλη κινητοποίηση στις 19 Απρίλη έξω από το Δημαρχείο, που οργανώθηκε από τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων, η Δημαρχία Μπακογιάννη παρουσίασε το νέο επικαιροποιημένο της σχέδιο, σε συνεργασία με την Α' Διεύθυνση και το υπουργείο Παιδείας.

Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» καταγγέλλει πως το νέο σχέδιο που παρουσιάσει ο Δήμος είναι «ένα σχέδιο ελαφρώς διαφοροποιημένο από το προηγούμενο αλλά εξίσου απαράδεκτο!»

Το σχέδιο αυτό, η δημοτική αρχή επιχειρεί να το οριστικοποιήσει τις επόμενες ημέρες εκβιάζοντας την εκπαιδευτική κοινότητα πως είναι η μοναδική λύση για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, τέσσερα χρόνια μετά τη θεσμοθέτησή της. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί τα τέσσερα τελευταία χρόνια «δεν έκανε τίποτα ο Δήμος για την εύρεση χώρων, τον σχεδιασμό και την ανέγερση σύγχρονων υποδομών, ενώ όλα αυτά τα χρόνια κρατούσε τα προνήπια εκτός του Δημόσιου Νηπιαγωγείου».

Το νέο σχέδιο του Δήμου, αντί των 120 αιθουσών που απαιτούνται για την εφαρμογή της δίχρονης ή ακόμα και των 84 αιθουσών του προ μηνός σχεδίου, τελικά στριμώχνει και στοιβάζει τα παιδιά σε 57 "αίθουσες", που αντιστοιχούν σε 42 κοντέινερ σε αδόμητα οικόπεδα, 8 κοντέινερ σε προαύλια Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων και σε 7 αίθουσες Δημοτικών σχολείων - αίθουσες που όμως εξυπηρετούν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες

Τελικά, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί «κυβέρνηση και Δήμος δε δίνουν δεκάρα τσακιστή για τη στέγαση και τη μόρφωση των νηπίων, αφού δεν εξασφάλισαν ούτε μία επιπλέον πραγματική αίθουσα στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, δεν εκπόνησαν κανένα πρόγραμμα ενοικίασης ή ανέγερσης νηπιαγωγείων, αλλά ετοιμάζονται να μετακινούν μαθητές από τις εκπαιδευτικές δομές της γειτονιάς τους, να στοιβάξουν νήπια, προνήπια και νηπιαγωγούς σε 25άρια τμήματα, μέσα σε εντελώς ακατάλληλες συνθήκες για πολλά πολλά χρόνια, αλλά και να στερήσουν απολύτως αναγκαίες αίθουσες και χώρους σχολείων, αίθουσες τμημάτων Ένταξης, τάξεων Υποδοχής, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του καθημερινού ωρολογίου προγράμματος και άλλων αναγκαίων χώρων, όπως είναι τα προαύλια που χρησιμοποιούνται κι ως χώροι για τη Φ. Αγωγή, που επιτάσσονται  ερήμην των σχολικών μονάδων, των Δ/ντών των σχολείων και των συλλόγων διδασκόντων, προκαλώντας σοβαρές αντιδράσεις στη σχολική κοινότητα, αφού εγείρονται σοβαρά ζητήματα στέρησης αναγκαίων χώρων στις σχολικές μονάδες αλλά και ζητήματα  ασφάλειας από την κοινή συνύπαρξη, είσοδο, αποχώρηση και προαυλισμό νηπίων και μαθητών του Δημοτικού, λόγω του υπάρχοντος σχεδιασμού των κτηριακών υποδομών».

Η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης είναι αποτέλεσμα σκληρών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος. Ο ΣΕΠΕ Αθηνά τονίζει πως «τo σχέδιο αυτό, όχι μόνο δεν απαντά στους αγώνες μας για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση, αλλά στην ουσία την υπονομεύει, την ευτελίζει, την απαξιώνει: Προεκτείνει και αξιοποιεί την εγκληματική - εν μέσω πανδημίας - νομοθέτηση της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και στοιβάζει προνήπια, νήπια και νηπιαγωγούς σε 25άρια τμήματα σε οικίσκους- κοντέινερ, σε ακατάλληλους χώρους πέρα από τα όρια του νηπιαγωγείου. To σχέδιο αυτό δεν δημιουργεί μόνιμες, αξιοπρεπείς και κατάλληλες υποδομές για τη λειτουργία του δημόσιου νηπιαγωγείου και δεν εξασφαλίζει την ουσιαστική λειτουργία του,  ενώ ανακυκλώνει τις υπάρχουσες υποδομές του Δημόσιου σχολείου στερώντας ζωτικούς χώρους από άλλα παιδιά, για να κρύψει την πολιτική της μηδενικής χρηματοδότησης του δημόσιου μορφωτικού αγαθού».

Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν βέβαιοι ότι η πρόβλεψη των 57 αιθουσών αντιστοιχεί σε τεχνητά μειωμένο αριθμό εγγραφών από Δήμο και Α' Διεύθυνση, αφού καμιά καμπάνια ενημέρωσης των γονέων δεν υπήρξε για την υποχρεωτική εγγραφή των προνηπίων, σε συνδυασμό με την επίσπευση των φετινών εγγραφών, τις συνθήκες της πανδημίας και την αγνόηση της δυνατότητας εγγραφών που μπορούν να γίνονται μέχρι και το Σεπτέμβριο. Αυτό σημαίνει πως αφού κανένα σχέδιο για την εξεύρεση χώρων και ανέγερση αιθουσών δεν εκπονείται, οι μετακινήσεις μαθητών πέραν των εκπαιδευτικών δομών της γειτονιάς τους θα γίνει κανόνας και όλες οι σχολικές μονάδες θα  βρίσκονται διαρκώς κάτω από την πιθανότητα επίταξης των χώρων τους.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΑΘΗΝΑ»  ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ:

ΣΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ:

  • Στήσιμο 11 κοντέινερ σε οικόπεδο επί των οδών Ιακωβάτων και Δημητρίου Ράλλη.
  • Απόσπαση 1 αίθουσας από το 65ο ΔΣ, χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας. Η αίθουσα είναι ακατάλληλη για νηπιαγωγείο και το σχολείο ζητά να διαμορφωθεί η αίθουσα  για να στεγάσει την Τάξη Υποδοχής.

ΣΤΗΝ  ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ:

  • Στήσιμο 6 κοντέινερ σε οικόπεδο επί των οδών Κρίσσης και Φαέθωντος.
  • Στήσιμο 3 κοντέινερ στο προαύλιο του 133ου ΔΣ Αθηνών- χωρίς τη συναίνεση τη σχολικής κοινότητας. Πρόκειται για μικρό προαύλιο σχολείου με 210 μαθητές.
  • Στήσιμο 1 κοντέινερ στο προαύλιο του 28ου ΔΣ Αθηνών- χωρίς τη συναίνεση τη σχολικής κοινότητας. Πρόκειται για μικρό προαύλιο σχολείου  με 185 μαθητές.
  • Απόσπαση 1 αίθουσας από το 29ο ΔΣ Αθηνών-χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας Πρόκειται για την αίθουσα Μουσικής σε σχολείο με μικρό προαύλιο και 135 μαθητές.

ΣΤΗΝ  ΕΒΔΟΜΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ:

  • Στήσιμο 2 κοντέινερ σε οικόπεδο επί των οδών Παπαρσένη, Σούκα και Κορμά.
  • Στήσιμο 2 κοντέινερ σε οικόπεδο επί των οδών Λάμψα και Φλώρου.

Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν το Δήμο της Αθήνας και την Α΄Διεύθυνση και για το νέο σχέδιο που υποβαθμίζει την προσχολική αγωγή, πλήττοντας τα μορφωτικά δικαιώματα και τη σχολική καθημερινότητα των μαθητών όλων των βαθμίδων. Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν μπορεί να παράσχει καμιά συναίνεση σε αυτήν την προοπτική που ευτελίζει τη δίχρονη προσχολική αγωγή και δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα. Οι εκπαιδευτικοί καλούνε σε έναν αγωνιστικό συντονισμό σχολικών μονάδων, συλλόγων διδασκόντων, συλλόγων γονέων  για να αποσυρθεί  το συγκεκριμένο σχέδιο.

Απαιτούν :

  • Την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής αγωγής κι εκπαίδευσης στη Δήμο της Αθήνας και σε όλη τη χώρα. Μέτρα για την ενημέρωση όλων των γονέων για την υποχρέωσή τους να εγγράψουν όλα τα παιδιά 4 ετών στα δημόσια νηπιαγωγεία της περιοχής τους
  • TΩΡΑ ο Δήμος της Αθήνας να προβεί σε ενοικιάσεις και διαμορφώσεις χώρων - ως παραρτήματα με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν σε κάθε νηπιαγωγείο και κάθε περιοχή. Από τα 41 νηπιαγωγεία του Δήμου της Αθήνας που ανήκουν στην αρμοδιότητα του συλλόγου Αθηνά, θα χρειαστούν  τόσες επιπλεον αίθουσες όσες προκύπτουν απο τα στοιχεία των φετινών εγγραφών και τα νήπια να παραμείνουν και να στεγαστούν στα νηπιαγωγεία που ανήκουν, με 15 μαθητές/τριες ανά τμήμα.
  • Ταυτόχρονα και χωρίς καμιά καθυστέρηση πρέπει να ξεκινήσει ο σχεδιασμός, η δέσμευση χώρων και το πρόγραμμα ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων. Να αναζητηθεί και να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, να λυθούν άμεσα όλα τα γραφειοκρατικά προβλήματα  στην εξασφάλιση και απόδοση οικοπέδων για ανέγερση σχολικών κτιρίων. Toνίζουμε, επίσης, ξανά ότι ως Σύλλογος δεν συναινούμε να στοιβαχθούν νήπια, προνήπια και νηπιαγωγοί μέσα σε ακατάλληλες αίθουσες, σε κοντέινερ σε οικόπεδα και  αυλές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων.
  • Μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών-εδώ και τώρα όπως και του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού.

 Καλούν:

  • Το Δήμο της Αθήνας και την Α' Διεύθυνση ΠΕ Αθηνών να μην προχωρήσουν στην υλοποίηση του σχεδίου που προβλέπει κοντέινερ  και  επιτάξεις αιθουσών και  ζωτικών χώρων των Δημοτικών σχολείων, ανακυκλώνοντας προβλήματα και φορτώνοντας τις ευθύνες για το αδιέξοδο που δημιούργησαν στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.
  • Τους/τις συναδέλφους νηπιαγωγούς να συνεχίσουμε τη συλλογική δράση για την άμεση εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, την αντίσταση και την καταγγελία στα σχέδια υπονόμευσης αλλά και τις εμβαλωματικές, αντιεκπαιδευτικές λύσεις για αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, μετακινήσεις, στοίβαγμα σε κοντέινερ και επιτάξεις άλλων σχολικών χώρων, που απαξιώνουν το νηπιαγωγείο και τους νηπιαγωγούς αλλά και συνολικά το δημόσιο σχολείο.
  • Τους συλλόγους διδασκόντων και τους συλλόγους γονέων, που σε αίθουσες και αύλειους χώρους των σχολείων τους έχει ερήμην τους σχεδιαστεί επίταξη, να συνεχίσουμε τη μάχη για την υπεράσπιση του ζωτικού χώρου κάθε εκπαιδευτικής δομής και κάθε σχολικής μονάδας, με αλληλεγγύη ανάμεσα στη σχολική κοινότητα. Παλεύουμε για αξιοπρεπείς συνθήκες μόρφωσης όλων των παιδιών και εργασίας όλων των εκπαιδευτικών, σε ένα 14 χρονο δημόσιο σχολείο που ξεκινά από τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση
  • Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων σε συντονισμένη μάχη για την αποτροπή του απαράδεκτου σχεδίου του Δήμου της Αθήνας και ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ 4-6 ΕΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2024: Πόσο μετράει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Μάϊου 
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
foto_education_pencils_molivia.jpg
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
Το παρακάτω είναι εισήγηση στην εκδήλωση της Ένωσης Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου με θέμα «Η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Λύκειο»
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ