ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Τι ανακοινώνει αύριο η Υπουργός Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr - Πιέσεις για μη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Η κατάσταση στα Λύκεια, με τα κρούσματα καθηγητών και μαθητών να πληθαίνουν καθημερινά (από τις 12 Απρίλη που άνοιξαν τα Λύκεια έχουμε πάνω από 2.000 επιβεβαιωμένα κρούσματα Κορoνοϊού σε άτομα ηλικίας μέχρι 17 ετών), με τα τμήματα να κλείνουν κατά δεκάδες καθημερινά σε όλη την Ελλάδα, έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ παράλληλα έχει συσσωρεύσει θυμό στην εκπαιδευτική κοινότητα ή οποία θεωρεί ότι έχει μετατραπεί σε πειραματόζωο.

Μέσα σε αυτό το κλίμα και καθώς οι αβεβαιότητες πληθαίνουν εξαιτίας της επιμονής του υπουργείου Παιδείας να μην πάρει κανένα πραγματικό μέτρο προστασίας εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων (αραίωση τμημάτων, εμβολιασμός προσωπικού σχολικών μονάδων  κατά προτεραιότητα, κλπ) παρά μόνο τα λεγόμενα self test της ατομικής ευθύνης, οι επιτελείς του υπουργείου προσπαθούν να πάρουν τελικές αποφάσεις και να λύσουν μια σειρά εκκρεμότητες που σχετίζονται τόσο με τη λειτουργία των άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια) και τα παρεπόμενά τους (διάρκεια του διδακτικού έτους, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις) όσο και με τα θέματα που αφορούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, δηλαδή, τον αριθμό και την κατανομή των εισακτέων στα Πανεπιστήμια αλλά και τις επιδράσεις της «νεοσύστατης» Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), ζητήματα στα οποία υπάρχουν πιέσεις και διασταυρώνονται αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του alfavita.gr αύριο Πέμπτη στις 11 πμ η  πολιτική  ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα ανακοινώσει τις οριστικές της αποφάσεις  για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, καθώς και για την παράταση του διδακτικού έτους. Η εισήγηση είναι του ΙΕΠ αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για αποφάσεις της «στενής» τετράδας ΚεραμέωςΜακρή - ΚόπτσηςΣυρίγος.

Οι πληροφορίες του alfavita.gr σήμερα λένε ότι:

1. Θα υπάρξει παράταση του εκπαιδευτικού έτους μέχρι 11 Ιουνίου για Γυμνάσια και Λύκεια

2. Δεν θα πραγματοποιηθούν προαγωγικές εξετάσεις και ο χρόνος θα αφιερωθεί σε μαθήματα δια ζώσης

3. Θα δηλωθεί για μια ακόμη φορά ότι επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας -εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέπουν- είναι να ξεκινήσουν κανονικά , διά ζώσης  τα μαθήματα για τους μαθητές τόσο των Γυμνασίων όσο και των Λυκείων  αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα (10 Μάη).

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Όσον αφορά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας δουλεύουν με βάση τις ημερομηνίες έναρξης 14 ή 15 Ιουνίου.

Με τροπολογία που κατέθεσε  η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή, μετατίθεται για τις 15 Μαΐου (σ.σ. αντί 15 Απριλίου όπως προβλέπει ο ισχύον νόμος) η ημερομηνία ανακοίνωσης του αριθμού εισακτέων.

Με την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων    θα γίνει εμμέσως γνωστό  εκτός από τον αριθμό και την κατανομή των θέσεων εισακτέων και ποια τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν-λόγω κατάργησης ή συγχώνευσης με άλλα συγγενή τμήματα-στο νέο Μηχανογραφικό Δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Οι πληροφορίες για τα θέματα αυτά είναι ότι υπάρχει μεγάλη διχογνωμία και γι' αυτό υπάρχει και καθυστέρηση των ανακοινώσεων.

Η διχογνωμία αφορά και την κατανομή του αριθμού εισακτέων και την κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων.

Όσον αφορά στον αριθμό εισακτέων η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει καταλήξει να μην υπάρχει ορατή διαφορά σε σχέση με πέρσι. Υπάρχουν διαφορετικές γνώμες όσον αφορά στην οριζόντια μείωση των θέσεων εισακτέων των κεντρικών Πανεπιστημίων  και στην αντίστοιχη αύξηση των περιφερειακών αλλά στο θέμα αυτό η απόφαση της υπουργού Παιδείας είναι οριστική.

Πίεση για την μη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Ωστόσο εκεί που αυξάνει ολοένα και περισσότερο η πίεση στο υπουργικό επιτελείο είναι στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Το συνδικαλιστικό τμήμα των καθηγητών του κυβερνώντος κόμματος, πολιτευτές και βουλευτές της ΝΔ αλλά και τμήμα του στενού πυρήνα αυτών που αποφασίζουν φαίνεται να πείθεται όλο και περισσότερο από την άποψη ότι η ΕΒΕ για φέτος, με τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στον πληθυσμό των μαθητών της Γ Λυκείου, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα, ενώ ήδη έχει δημιουργήσει μεγάλη δυσαρέσκεια και θυμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η Νίκη Κεραμέως επιμένει να μην υπάρξει καμιά υποχώρηση στο θέμα αυτό καθώς αν συνδυαστεί με την «κρυφή» υποχώρηση της μη εφαρμογής για φέτος της Τράπεζας Θεμάτων (αφού δεν θα γίνουν προαγωγικές) θα εκληφθεί σαν υποχώρηση και ήττα της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση.

Ωστόσο ενώ αυτή η άποψη κυριαρχεί είναι σίγουρο ότι όλα θα ξαναειδωθούν μέσα στο πλαίσιο της πανδημίας και των αποτελεσμάτων της το πρώτο 15νθήμερο του Μάη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βροχή διαμαρτυριών στο alfavita.gr για τα θέματα της Φυσικής

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
Πανελλήνιες 2024 - ΕΠΑΛ: Τα θέματα στην Τεχνολογία Υλικών που εξετάστηκαν οι μαθητές
Δείτε τι ζητήθηκε σήμερα από του μαθητές των ΕΠΑΛ για τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2024, στο μάθημα Τεχνολογία Υλικών
Πανελλήνιες 2024 - ΕΠΑΛ: Τα θέματα στην Τεχνολογία Υλικών που εξετάστηκαν οι μαθητές
panellinies.jpg
Πανελλαδικές 2024 - ΕΠΑΛ: Τα θέματα στα Ψηφιακά Συστήματα, στις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης, στην Τεχνολογία Υλικών και στην Οικοδομική
Τα θέματα στα μαθήματα Ψηφιακά Συστήματα, στις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης, στην Τεχνολογία Υλικών και στην Οικοδομική στο alfavita.gr
Πανελλαδικές 2024 - ΕΠΑΛ: Τα θέματα στα Ψηφιακά Συστήματα, στις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης, στην Τεχνολογία Υλικών και στην Οικοδομική