Πανελλήνιες 2021: Οι βάσεις για τις Παιδαγωγικές Σχολές
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα μέτρα για την ασφαλή επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων, στα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών, στις εξετάσεις (τράπεζα θεμάτων - προαγωγικές – Ε.Β.Ε.), στα οργανικά - λειτουργικά κενά καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά θέματα

Την Παρασκευή 16 Απριλίου 2021, εκπρόσωποι των σωματείων Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας και μέλη της ΣΤ΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας, προχώρησαν σε συνάντηση με τον προϊστάμενο της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, Λεωνίδα Μάντζο.

Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα μέτρα για την ασφαλή επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων, στα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών, στις εξετάσεις (τράπεζα θεμάτων - προαγωγικές – Ε.Β.Ε.), στα οργανικά - λειτουργικά κενά καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά θέματα.

Ο προϊστάμενος της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας παραδέχτηκε ότι τα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων παραμένουν ακριβώς τα ίδια όπως πριν την αναστολή τους και ότι αναμένεται να κλείσουν πολλά τμήματα ακόμα. Παράλληλα απέφυγε να απαντήσει στις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών για μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης καθώς και για τους όρους που θα εισαχθούν φέτος οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε ερώτησή για το πόσες είναι οι συνταξιοδοτήσεις στην Α΄ Αθήνας η απάντηση ήταν ότι σε σύνολο 350 αιτήσεων, πιστοποιήθηκαν οι 280, οι οποίες ειδικά για φέτος θα συνυπολογιστούν στα οργανικά κενά.

Σε ερώτηση για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής στον Δήμο Αθηναίων σε κοντέινερ και αυλές σχολείων, ο κ. Μάντζος απάντησε ότι πρέπει φέτος να λειτουργήσει η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και προέχει η στέγαση των τετράχρονων μαθητών σε οποιονδήποτε χώρο

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί απαίτησαν να σταματήσει να νομιμοποιεί με τη συμμετοχή του στο ΠΥΣΔΕ δοτούς αιρετούς οι οποίοι δεν εκπροσωπούν τον κλάδο, με απόφαση της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ.

Αναλυτικά τι ειπώθηκε στη συνάντηση

Την Παρασκευή 16/04/2021, εκπρόσωποι των σωματείων Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας και μέλη της ΣΤ΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας, προχώρησαν σε συνάντηση με τον προϊστάμενο της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, Λεωνίδα Μάντζο, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα μέτρα για την ασφαλή επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων, στα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών, στις εξετάσεις (τράπεζα θεμάτων - προαγωγικές – Ε.Β.Ε.), στα οργανικά - λειτουργικά κενά καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά θέματα.

Συγκεκριμένα:

1. Τονίσαμε στον κ. Μάντζο, ότι το ΥΠΑΙΘ δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και το μόνο που ανακοίνωσε ήταν το self-test. Η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Αναφέραμε ότι η χρήση των self-tests δεν αποτελεί τη λύση για την καταπολέμηση της πανδημίας, επειδή σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος με συνέπεια να έχουμε ψεύτικα αρνητικά αποτελέσματα.

Επαναλάβαμε τις προτάσεις των σωματείων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, για 15 μαθητές ανά τάξη, για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας για τακτικές απολυμάνσεις στις αίθουσες, για εξεύρεση δημόσιων και δημοτικών χώρων, για επαναλαμβανόμενα τεστ στους μαθητές και εκπαιδευτικούς με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, ώστε να παρακολουθείται με οργανωμένο τρόπο η διάδοση του ιού. Τέλος, ενημερώσαμε τον προϊστάμενο ότι ανάλογες προτάσεις από τα συνδικάτα έχουν ήδη γίνει πράξη στην Κύπρο με θετικά αποτελέσματα στην λειτουργία των σχολείων.

Ο κ. προϊστάμενος μας απάντησε ότι διανύουμε μια δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημία, παραδέχθηκε ότι τα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων παραμένουν ακριβώς τα ίδια όπως πριν την αναστολή τους και ότι αναμένεται να κλείσουν πολλά τμήματα ακόμα. Υπεραμύνθηκε του μέτρου των self-tests, τονίζοντας ότι πρέπει να υπάρχει η ατομική ευθύνη των κηδεμόνων για την ορθή χρήση και καταγραφή των αποτελεσμάτων των tests. Στο σημείο αυτό, καταγγείλαμε την επικίνδυνα μεγάλη καθυστέρηση που απαιτεί, η αναστολή λειτουργίας ενός τμήματος, στην περίπτωση πιστοποιημένου κρούσματος και η απάντηση που πήραμε ήταν ότι «δεν μπορώ να κάνω κριτική στο πρωτόκολλο και τηρώ την ΚΥΑ».

2. Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στα σοβαρά εκπαιδευτικά και μαθησιακά κενά που δημιουργήθηκαν όλο αυτό το διάστημα της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων. Τονίσαμε ότι χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μία οθόνη. Του μεταφέραμε το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών μας. Καταγγείλαμε ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ όχι απλά δεν αναγνωρίζει τα προβλήματα και τις επιπτώσεις στους μαθητές αλλά ισχυρίζεται πως όλα πήγαν καλά, αγνοώντας ακόμα και έρευνες διεθνών οργανισμών. Απαιτήσαμε αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στην Α΄ Λυκείου, να μη γίνουν οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις έτσι ώστε να δοθεί χρόνος στην επανάληψη, να μην γίνει καμία αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να μην καταργηθεί στην πράξη το ειδικό ποσοστό 1% για τους μαθητές των εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Για όλα τα παραπάνω θέματα δεν πήραμε καμία απολύτως απάντηση!!

3. Επαναλάβαμε την αναγκαιότητα για άμεσους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Διαφορετικά τονίσαμε ότι είναι ορατός ο κίνδυνος της αδυναμίας λειτουργίας των σχολείων την νέα σχολική χρονιά. Απαιτήσαμε να μη γίνει καμία απόλυση αναπληρωτή, διότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Τέλος, ζητήσαμε από τον προϊστάμενο να μας μεταφέρει την εικόνα των οργανικών κενών της Α΄ Αθήνας. Μας επιβεβαίωσε ότι στα κενά είναι πολλά ακόμα και σε βασικές ειδικότητες. Σε ερώτησή μας για το πόσες είναι οι συνταξιοδοτήσεις στην Α΄ Αθήνας η απάντηση ήταν ότι σε σύνολο 350 αιτήσεων, πιστοποιήθηκαν οι 280, οι οποίες ειδικά για φέτος θα συνυπολογιστούν στα οργανικά κενά.

4. Κάναμε ιδιαίτερη αναφορά στην απαράδεκτη απόφαση του Δήμου Αθηναίων προκειμένου να υλοποιηθεί η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή 1ον να τοποθετήσει προκάτ σε αύλειους χώρους σχολικών συγκροτημάτων (15ο, 60ο Γυμνάσια και 15ο ΓΕ.Λ., 8ο Γυμνάσιο και 8ο ΓΕ.Λ.), 2ον να τοποθετήσει κοντέινερς σε οικόπεδο που προορίζονταν για την ανέγερση του 24ο ΓΕ.Λ. και ΕΕΕΕΚ Α΄Αθήνας και 3ον να χρησιμοποιήσει αίθουσες που στεγάζονται μαθητές του 5ο Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Απαιτήσαμε την άμεση υλοποίηση της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής στον Δήμο Αθηναίων με κρατική χρηματοδότηση, σύγχρονα σχολικά κτήρια και μόνιμους διορισμούς προσωπικού. Ο κ. Μάντζος απάντησε ότι πρέπει φέτος να λειτουργήσει η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και προέχει η στέγαση των τετράχρονων μαθητών σε οποιονδήποτε χώρο.

5. Από την Β΄ ΕΛΜΕ Αθήνας τέθηκε το σοβαρότατο πρόβλημα στο ΕΕΕΕΚ Κωφών που έχει τεράστια κενά σε Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό για περισσότερο από 2 μήνες, σε νοσηλευτή και σε εκπαιδευτικό προσωπικό με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά δυσχερής η λειτουργία του - τοποθετήθηκε και ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας - και απαιτήσαμε την ΑΜΕΣΗ κάλυψη όλων των κενών.  

Τέλος, απαιτήσαμε να σταματήσει να νομιμοποιεί με τη συμμετοχή του στο ΠΥΣΔΕ δοτούς αιρετούς οι οποίοι δεν εκπροσωπούν τον κλάδο, με απόφαση της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ.

Το Υπουργείο Παιδείας και οι εκπρόσωποί του οφείλουν να ακούσουν εδώ και τώρα τη φωνή της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιτέλους, του ΥΠΑΙΘ να πάρει τις ευθύνες του, έστω και την τελευταία στιγμή!

Τα σωματεία της Α΄ Αθήνας

Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ

μέλη της ΣΤ΄ ΕΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;