Τροπολογίες Φίλη-Τζούφη για Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής - Τράπεζα Θεμάτων
ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ / INTIME NEWS
Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής ζητούν ο Νίκος Φίλης και η Μερόπη Τζούφη με τροπολογίες που κατέθεσαν στη Βουλή

Δύο τροπολογίες κατέθεσαν στη Βουλή ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Φίλης, και η αναπληρώτρια τομεάρχης, Μερόπη Τζούφη, με θέματα τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με δύο τροπολογίες που κατέθεσαν στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ χαρακτηρίζουν αδικαιολόγητη την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στις φετινές εξετάσεις των μαθητών και επισημαίνουν πως η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα που δυσχεραίνουν την προσπάθεια των μαθητών, παρά τα σοβαρά προβλήματα και τις πολλαπλές αστοχίες του υπουργείου Παιδείας στην οργάνωση και διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Παράλληλα, τονίζουν πως η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί ένα παιδαγωγικά αδόκιμο μέτρο και υπενθυμίζουν ότι κατά την πρώτη της εφαρμογή το 2013, ο αριθμός των μετεξεταστέων αυξήθηκε από το 4% στο 16%.

Στο ίδιο πλαίσιο, οι τομεάρχες Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατέθεσαν τροπολογία για τη μη-εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Υπογραμμίζουν πως η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολείων έχει προκαλέσει ένταση των μορφωτικών ανισοτήτων, ενώ έχει επιφέρει μια σειρά από αρνητικές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στους μαθητές. 

Για το λόγο αυτό, καλούν την κυβέρνηση να μην εφαρμόσει το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, να μην αποκλείσει 25.000 υποψήφιους μαθητές από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να μην οξύνει περαιτέρω τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Πιο αναλυτικά:

Τροπολογία για τη μη εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην αιτιολογική έκθεση σημειώνουν πως:

- η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση και επιβάλλουν τη μη εφαρμογή της Ε.Β.Ε.

- Στην προσφάτως διεξαχθείσα έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ διαπιστώνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων μορφωτικών ανισοτήτων, καθώς και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων από τη μακρά περίοδο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων και λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης.

- Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εφαρμογή μέτρων για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων και όχι για την περαιτέρω όξυνσή τους.

- Το μέγιστο ποσοστό υποψηφίων που θα καταφέρει να εισαχθεί εκτιμάται σε 65%, όταν πέρυσι ανήλθε σε 88%.

- Με αυτό τον τρόπο η εφαρμογή του μέτρου θα μοιάζει με επιβολή ποινής σε μια ομάδα παιδιών που πλήττεται από την πανδημία και χρειάζεται υποστηρικτικά μέτρα.

- Κατά συνέπεια, κρίνεται αδικαιολόγητη η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο : «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση»

Θέμα: «Μη εφαρμογή της Ε.Β.Ε.»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με τις διατάξεις του Μέρους Α΄ του ν. 4777/2021 θεσμοθετήθηκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) προκειμένου να ισχύσει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος σχολικού έτους. Ωστόσο, η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση και επιβάλλουν τη μη εφαρμογή της Ε.Β.Ε. Στην προσφάτως διεξαχθείσα έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ διαπιστώνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων μορφωτικών ανισοτήτων, καθώς και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων από τη μακρά περίοδο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων και λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εφαρμογή μέτρων για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων και όχι για την περαιτέρω όξυνσή τους. Εκτιμάται ότι η μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια από την εφαρμογή της Ε.Β.Ε. θα ανέλθει από φέτος σε δεκάδες χιλιάδες. Συγκεκριμένα, το μέγιστο ποσοστό υποψηφίων που θα καταφέρει να εισαχθεί εκτιμάται σε 65%, όταν πέρυσι ανήλθε σε 88%. Με αυτό τον τρόπο η εφαρμογή του μέτρου θα μοιάζει με επιβολή ποινής σε μια ομάδα παιδιών που πλήττεται από την πανδημία και χρειάζεται υποστηρικτικά μέτρα. Κατά συνέπεια, κρίνεται αδικαιολόγητη η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πολύ περισσότερο φέτος που επικρατούν εξαιρετικές συνθήκες λόγω της πανδημίας. Εξάλλου τόσο οι καθηγητές των λυκείων όσο και μέλη ΔΕΠ επιμένουν ότι δεν είναι δίκαιο να εφαρμοστεί φέτος η Ε.Β.Ε.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Άρθρο ……
Για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., καθώς και τις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος σχολικού έτους δεν ισχύει η ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.).

Εδώ η τροπολογία για την ΕΒΕ

Τροπολογία για τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην αιτιολογική έκθεση σημειώνουν πως:

- Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας.

- λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις.

- Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%.

- σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση.

- Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
με τίτλο: «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση»

Θέμα: «Μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας. Στην κρίσιμη αυτή περίοδο κάθε μέτρο, που αφορά την εκπαίδευση, πρέπει να συνδέεται με τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν στην από απόσταση εκπαίδευση. Παράλληλα, λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις. Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%. Κατά συνέπεια, κρίνεται γενικότερα αδικαιολόγητη η εφαρμογή του θεσμού της τράπεζας θεμάτων στις εξεταστικές διαδικασίες για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών και μαθητριών και τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση. Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Άρθρο ……

1. Το άρθρο 9 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) δεν ισχύει κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021
2. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α` τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/ουσα ή τους διδάσκοντες/ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Εδώ η τροπολογία για την Τράπεζα Θεμάτων

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Οι δύο ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ για τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης

Κυρώσεις σε εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν self test

Άνοιγμα σχολείων: Τι πρέπει να γνωρίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΜΑΘΗΜΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Η νέα 7μηνη ή 9μηνη Μοριοδοτούμενη ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ εκπαιδευτικών ΜΟΝΟ 240 ή 220 ΕΥΡΩ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

Στα βήματα των αρχαίων: Επιβιώσεις της αρχαιότητας στον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας
Η σταχυολόγηση διαφορετικών στοιχείων και συμβολισμών, λιγότερο ή περισσότερο «ισχυρών», καταδεικνύει τον σημαντικό ρόλο του παρελθόντος στις...
Στα βήματα των αρχαίων: Επιβιώσεις της αρχαιότητας στον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας
Πανελλήνιες 2021: Οι βάσεις για τις Πολυτεχνικές Σχολές
Σύγκλητος ΕΜΠ: Λήψη μέτρων για την ασφαλή επανέναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας
Συνεδρίαση για την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο εαρινό εξάμηνο, πραγματοποίησε την Τετάρτη η  Σύγκλητος του ΕΜΠ
Σύγκλητος ΕΜΠ: Λήψη μέτρων για την ασφαλή επανέναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας