Thumbnail
Την άμεση ανάρτηση κενών και πλεονασμάτων ζητά η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και τη ΔΔΕ Λέσβου

«Όπως είναι γνωστό, ο προσδιορισμός των κενών και των πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μια εξαιρετικής σπουδαιότητας διοικητική διαδικασία που επηρεάζει άμεσα ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα», αναφέρει η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου και καλεί την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και τη ΔΔΕ Λέσβου να αναρτήσει άμεσα τα κενά και τα πλεονάσματα.

Αναλυτικά

Από τη μια, από αυτήν εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό η ζωή και η εργασία των συναδέλφων εκπαιδευτικών, κυριολεκτικά το αν και το πού θα εργαστούν, αφού επηρεάζει τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις, τους μόνιμους διορισμούς, αλλά και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών. Από την άλλη, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, η ορθή κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει άμεση επίδραση στην παρεχόμενη στους μαθητές εκπαίδευση.  

Ως εκ τούτου, αποτελεί πάγια θέση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου, ότι η διαδικασία αυτή, όπως άλλωστε και κάθε άλλη, οφείλει να διενεργείται μέσα σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας. Για τον λόγο αυτό, τόσο με το υπ. αριθμ. 24/23-03-2021 έγγραφό μας προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, όσο και με τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους, ζητήσαμε επίσημη έγγραφη ενημέρωση για τα υπάρχοντα κενά και πλεονάσματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων στη Γενική και Ειδική Αγωγή για τα νησιά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.  

Δυστυχώς, τόσο η ΔΔΕ Λέσβου όσο και η ΠΔΕ Β. Αιγαίου δεν ικανοποίησαν το αίτημά μας. Η επιλογή τους αυτή είναι πραγματικά ακατανόητη, απαξιώνει μάλιστα τους εκπαιδευτικούς των δύο νησιών, αφήνοντάς τους κυριολεκτικά στο σκοτάδι. Το δικαίωμα των συναδέλφων στην ενημέρωση είναι αυτονόητο και αδιαπραγμάτευτο, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που καθορίζει τις πιο σημαντικές παραμέτρους της ζωής τους.  

Από την άλλη, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά συνολικά την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς και τους μαθητές, που έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν ποιες ειδικότητες εκπαιδευτικών λείπουν ή πλεονάζουν. Σε μια εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπου, με ευθύνη τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων Κυβερνήσεων, κάθε σχολική χρονιά ξεκινά και τελειώνει με χιλιάδες κενά (σε Λήμνο και Αγ. Ευστράτιο, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΜΕ, οι αναπληρωτές τη φετινή σχολική χρονιά αποτελούν το 49% των εκπαιδευτικών), τα δεδομένα αυτά είναι απολύτως κρίσιμα. Αποτελούν στοιχεία διεκδίκησης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την έναρξη όλων των μαθημάτων από την πρώτη μέρα κάθε σχολικού έτους, με όλους τους εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας στις θέσεις τους. 
 
Στα νησιά μας, άλλωστε, έχουμε πικρή πείρα την τελευταία δεκαετία από την έλλειψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων, ακόμα και για τη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου, αλλά και από την επιλογή της διοίκησης να διδάσκονται μαθήματα  από εκπαιδευτικούς που τα έχουν ως β΄ ανάθεση, ή που δεν τα έχουν καν ως ανάθεση! 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα από την περσινή χρονιά, η έναρξη της διδασκαλίας της Φυσικής και της Χημείας προσανατολισμού στο ΓΕΛ Μούδρου στα τέλη Νοέμβρη(!!!), οι αλλαγές στις διαθέσεις των συναδέλφων και τις αναθέσεις των μαθημάτων ακόμα και την περίοδο που διανύουμε, και η αδιάκοπη «μεταφορά» συναδέλφων από σχολείο σε σχολείο για να «μπαλωθούν οι τρύπες». 
Σ’ όλα αυτά έρχεται να προστεθεί τη φετινή χρονιά και η προβληματική λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η σύνθεση των οποίων προέκυψε από τις γνωστές εκλογές - παρωδία του Υπουργείου Παιδείας, στις οποίες σύσσωμος ο κλάδος γύρισε την πλάτη απέχοντας μαζικά. 

Μάλιστα, η ΟΛΜΕ έχει κάνει ξεκάθαρο ότι δεν αναγνωρίζει τους «αιρετούς» που εξελέγησαν μέσα από αυτές τις κάλπικες διαδικασίες, καλώντας τους να παραιτηθούν. Η απόφαση των φερόμενων ως αιρετών στο ΠΥΣΔΕ Λέσβου να διατηρήσουν τη θέση τους αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι συντάσσονται με την πλευρά της Διοίκησης και όχι με την πλευρά των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου δεν τους αναγνωρίζει ως αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.

Υπενθυμίζουμε, ότι ρόλος των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια είναι να υπερασπίζονται τα αιτήματα του σωματείου και του κλάδου, να αποτελούν θεματοφύλακες της ισονομίας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας και κυρίως να αποτελούν το ανάχωμα σε κάθε ενδεχόμενη αυθαιρεσία της Διοίκησης. Εν προκειμένω, να διασφαλίζουν ότι τα κενά και τα πλεονάσματα σε εκπαιδευτικούς θα προσδιορίζονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων και όχι τις πολιτικές επιλογές του Υπουργείου, αλλά και να πιέζουν για τη δημοσιοποίησή τους. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι ξεκάθαρο ότι η δημοσιοποίηση των κενών και των πλεονασμάτων θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η αμεροληψία και η έγκαιρη και πλήρης ενημέρωση των συναδέλφων και όλης της εκπαιδευτικής ​κοινότητας.

Καλούμε, λοιπόν, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και τη ΔΔΕ Λέσβου να αναρτήσουν άμεσα τα κενά και τα πλεονάσματα.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μετρο
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς
Με άλλους τρεις σταθμούς που θα τη φτάσουν έως τις Αχαρνές «προικοδοτεί» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς