ΣΕΠΕ Π.Ε. Ν. Πιερίας: «Η τηλεκπαίδευση δεν είναι αναγκαία λύση»
Το αφήγημα του υπουργείου Παιδείας ότι η «τηλεκπαίδευση είναι αναγκαία λύση» αποδομεί ο ΣΕΠΕ Π.Ε. Ν. Πιερίας τονίζοντας ότι η τηλεκπαίδευση συνιστά πρόκληση για το μέλλον του δημόσιου σχολείου

Το αφήγημα του υπουργείου Παιδείας ότι η «τηλεκπαίδευση είναι αναγκαία λύση» αποδομεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πιερίας τονίζοντας ότι η τηλεκπαίδευση συνιστά πρόκληση για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση

Ο τρόπος διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας είχε ως αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμείνουν δύο μήνες κλειστά σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης», για να επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021 και να ξανακλείσουν τη Δευτέρα 15 Μαρτίου… Όλο αυτό το διάστημα, καθώς το  άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη δεν συνοδεύτηκε από κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, το Υπουργείο Παιδείας, σε μία προσπάθεια να πείσει  γονείς,  μαθητές και εκπαιδευτικούς πως όλες οι αποφάσεις της στηρίχθηκαν στα υγειονομικά και παιδαγωγικά δεδομένα, προβάλλει την τηλεκπαίδευση ως αναγκαία λύση στην "απώλεια" του διδακτικού χρόνου.

Όμως το Υπουργείο φαίνεται να αγνοεί ότι η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτεί και άλλες σημαντικές προϋποθέσεις εκτός από επικοινωνιακού χαρακτήρα εξαγγελίες. Απαιτεί ότι όλα τα σχολεία θα διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την παροχή της εξ αποστάσεως και ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Αλήθεια τι έκανε για όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας;

Το Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα, αντί να αναλάβει τις ευθύνες του και να εξασφαλίσει  ανοικτά σχολεία με όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών, ανακοινώνει για άλλη μια φορά το κλείσιμο των σχολείων κι ένα πρόγραμμα καθολικής τάχα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, όταν ήδη γνωρίζει πως ένα μεγάλο μέρος των παιδιών αδυνατεί να την παρακολουθήσει λόγω ανέχειας και οι περισσότερες σχολικές μονάδες δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Χωρίς, λοιπόν, να έχει διασφαλίσει τα αυτονόητα, καθώς δεν έχει χορηγήσει υπολογιστές στα σχολεία, στους μαθητές και εκπαιδευτικούς, δεν έχει αναβαθμίσει, όπως όφειλε, το σχολικό δίκτυο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα της επικοινωνίας μαθητών και εκπαιδευτικών εντός του σχολικού ωραρίου, ομολογώντας  έτσι την τεχνική ακαταλληλότητα του σχολικού δικτύου, μεταθέτει και πάλι την εφαρμογή της στις πλάτες των γονιών και των εκπαιδευτικών, επιτάσσει τον όποιο προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό υπάρχει, αλλά και τον ιδιωτικό χώρο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό εκπαιδευτικών και μαθητών με μεσημβρινά και απογευματινά μαθήματα.

Όλα τα παραπάνω, ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, απέδειξαν περίτρανα  ότι η τηλεκπαίδευση, που εφαρμόστηκε με αυτούς τους όρους, οδήγησε σε μια άνευ προηγουμένου άνιση μεταχείριση των μαθητών, με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο μάλιστα μέσω νομοθετημάτων και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» προσπαθεί να ανοίξει τον δρόμο για την αυθαίρετη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η τηλεκπαίδευση συνιστά τη νέα πρόκληση για το μέλλον του δημόσιου σχολείου, τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί  σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει  τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι ένα βοηθητικό, υποστηρικτικό εργαλείο στη δια ζώσης εκπαίδευση και  τίποτε άλλο. 

Διεκδικούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με 15 μαθητές ανά τμήμα, άμεση εύρεση αιθουσών, αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών, μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο,  διαρκή δωρεάν τεστ για μαθητές/εκπαιδευτικούς, κατάργηση εδώ και τώρα της απαράδεκτης υπουργικής απόφασης που γενικεύει την τηλεκπαίδευση και εκτός πανδημίας.

Καλούμε τους συναδέλφους μας, για όσο διάστημα βρισκόμαστε σε αναστολή λειτουργίας, εφόσον δεν έχουν λόγους υγείας ή άλλες οικογενειακές δυσκολίες, να βρίσκονται κατά το δυνατόν  με φυσική παρουσία στο χώρο δουλειάς τους, στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία τους, να χρησιμοποιούν τα μέσα και τις δυνατότητες που τους παρέχει η σχολική τους μονάδα, ώστε να αναδείξουν το ανεφάρμοστο του προγράμματος σύγχρονης εκπαίδευσης που ανακοινώνει το Υπουργείο, τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και εκπαιδευτικών και μαθητών, αξιοποιώντας την εμπειρία τους από την πραγματικότητα σε κάθε σχολική τάξη. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γρίφος
Τεστ προσωπικότητας: Το βάζο που θα διαλέξετε δείχνει πώς αντιμετωπίζετε τα προβλήματα
Μια απλή οπτική επιλογή μπορεί να αποκαλύψει τον τρόπο σκέψης, τις αντιδράσεις και τη στρατηγική σας στις δυσκολίες της ζωής
Τεστ προσωπικότητας: Το βάζο που θα διαλέξετε δείχνει πώς αντιμετωπίζετε τα προβλήματα
Γιανγκ
Σοκ στη Βρετανία: «Υπόθεση τύπου Πελικό» με κατηγορίες για 13 χρόνια νάρκωσης και ομαδικών βιασμών
49χρονος κατηγορείται ότι κακοποιούσε συστηματικά τη σύζυγό του με τη βοήθεια πέντε ακόμη ανδρών – Πάνω από 60 κατηγορίες συνολικά
Σοκ στη Βρετανία: «Υπόθεση τύπου Πελικό» με κατηγορίες για 13 χρόνια νάρκωσης και ομαδικών βιασμών
τζιμα
«Αυτή η ειρωνεία δεν βοηθάει»: Νέα τηλεοπτική σύγκρουση Τζίμα – Πρετεντέρη για τα αγροτικά μπλόκα
Ένταση στο κεντρικό δελτίο του Mega με αφορμή τα τρακτέρ στους δρόμους, την Τροχαία και τους χαρακτηρισμούς για τους αγρότες
«Αυτή η ειρωνεία δεν βοηθάει»: Νέα τηλεοπτική σύγκρουση Τζίμα – Πρετεντέρη για τα αγροτικά μπλόκα
sintakseis
Εργασία συνταξιούχου: Πώς αποφεύγεται το «πέναλτι» 10% και τι ισχύει με την εφορία
Δύο νόμιμα «τρικ» για όσους συνεχίζουν να εργάζονται μετά τη σύνταξη – Τι πρέπει να προσέξουν πριν αποφασίσουν
Εργασία συνταξιούχου: Πώς αποφεύγεται το «πέναλτι» 10% και τι ισχύει με την εφορία