Οικιακή Οικονομία: Ήσσονος σημασίας αλλά με καθοριστικό ρόλο
Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από την μία καταργείται ως «ανούσιο», και από την άλλη η ύλη του αποτελεί το νέο μάθημα που θα εισαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο με τον πομπώδη τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»

Αλλεπάλληλα τα χτυπήματα επί σειρά ετών στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας, αναφέρει η Ένωση Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.

Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, με διάφορους χαρακτηρισμούς όπως «ήσσονος» σημασίας μάθημα, Οικοκυρικά και πολλά άλλα , στοχοποιήθηκε λόγω της πολυποίκιλης ύλης και του τίτλου του. Ένα μάθημα που καλλιεργεί καθαρά Δεξιότητες Ζωής στους μαθητές και τους παρέχει χρηστικές πληροφορίες για την καθημερινή τους ζωή, θυσιάζεται στο βωμό των νεωτεριστών που δήθεν επιθυμούν την «Αναβάθμιση του σχολείου».

«Αναβάθμιση», τονίζει το ΔΣ της Ένωσης Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας, αποτελεί και το νέο μάθημα που θα εισαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο με τον πομπώδη τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»,  με το μεγαλύτερο μέρος της ύλης τους να προέρχεται από τις ενότητες του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.

Συγκεκριμένα: Διατροφή- Αγωγή Υγείας - Οικολογία- Κλιματική αλλαγή- Φυσικές Καταστροφές- Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα- Εθελοντισμός - Οικονομία- Επιχειρηματικότητα. Η ύλη του μαθήματος που διδάσκονταν οι μαθητές στην Α’ και Β’  Γυμνασίου κατακερματίστηκε και βαπτίστηκε «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Δηλαδή από την μία καταργείται το μάθημα ως «ανούσιο», και από την άλλη η ύλη του είναι καθοριστική και ουσιαστική για την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής στους μαθητές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των εκπαιδευτικών, το υπουργείο Παιδείας κρίνει ως επιτακτικό τον Οικονομικό Εγγραμματισμό των μαθητών,  καθώς και την επίτευξη των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης , γνωστοί ως «Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης» , που  περιλαμβάνονται  στην Ατζέντα  για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030. Θα περίμενε κανείς, στα πλαίσια της αναβάθμισης,  που ευαγγελίζονται όλοι οι ιθύνοντες, πως θα αναβαθμιστεί και το μάθημα που συνδέεται με όλα αυτά, που υπηρετεί αυτό τον σκοπό. Αντ’ αυτού καταργείται και υπονομεύεται.

Τελικά, ο αληθινός στόχος αυτών των αλλαγών ποιος είναι;

Η δημιουργία ενεργών και συνειδητοποιημένων πολιτών για έναν καλύτερο κόσμο, έναν κόσμο ειρηνικό, χωρίς την απειλή της κλιματικής αλλαγής, έναν κόσμο με μέλλον ή μήπως όχι; Μήπως, όλα αυτά έχουν ως στόχο να ευνοηθούν κάποιοι κλάδοι και για  να συμπληρωθούν οι ώρες που λείπουν από ορισμένες ειδικότητες ;

Πανελλήνια Ένωση Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σπίτι
Η «κρυφή γωνία» του σπιτιού που καταναλώνει ρεύμα χωρίς να το καταλάβεις
Κάθε σπίτι κρύβει ενεργειακές “παγίδες” — το μόνο που χρειάζεται είναι να τις εντοπίσεις και να τις διαχειριστείς σωστά
Η «κρυφή γωνία» του σπιτιού που καταναλώνει ρεύμα χωρίς να το καταλάβεις
tostiera
Πόσο θρεπτικό είναι το ψωμί του τοστ;
Γράφει ο κ. Γεώργιος Ζακυνθινός, καθηγητής Τεχνολογίας, Ασφάλειας και Ανάπτυξης Λειτουργικών Τροφίμων και Υγειοπροστατευτικών Προϊόντων στη Δημόσια...
Πόσο θρεπτικό είναι το ψωμί του τοστ;