Δημοτικά: Κατευθύνσεις ΙΕΠ για τη διαχείριση της ύλης
Προτάσεις και κατευθύνσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εκπαιδευτική λειτουργία και τη διαχείριση της ύλης στα Δημοτικά εν μέσω πανδημίας κορονοϊού

Εισήγηση με προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία και τη διαχείριση της ύλης των Δημοτικών Σχολείων εν μέσω πανδημίας κορονοϊού απέστειλε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 10/25-02-2021 του Δ.Σ.).

Συγκεκριμένα, στην εισήγηση του ΙΕΠ προτείνεται:

Η πολλαπλή ψυχοκοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών λόγω της μακράς εξέλιξης της πανδημίας Covid – 19 θεωρείται σημαντική, προκειμένου να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα νέα δεδομένα της καθημερινότητάς τους και συνεπώς να προσαρμοστούν στις ιδιαίτερες δύσκολες επικρατούσες συνθήκες.

Επομένως, πρωταρχικός και θεμελιώδης στόχος είναι η αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της ψυχικής ανθεκτικότητας στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, δηλ. δίνεται έμφαση σε προγράμματα και δράσεις που αφορούν σε συναισθηματικές δεξιότητες, αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων και διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων. Άλλωστε η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων όπως η επικοινωνία και η θετική αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας, η ικανότητα συνεργασίας, η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα, η ευελιξία και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται αποτελούν ισχυρό πυλώνα της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεδομένου της ύψιστης παιδαγωγικής αξίας που έχουν, οι αλληλεπιδραστικές κοινωνικές διεργασίες, η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και η ψυχοσυναισθηματική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών. Οι συγκεκριμένοι παράγοντες συμβάλλουν στην ανάπτυξη αισθήματος ασφάλειας στους μαθητές και τις μαθήτριες, στην εποχή της πανδημίας.

Ως εκ τούτων, ο/η εκπαιδευτικός Δημοτικού Σχολείου προτείνεται κατά τη συγκεκριμένη συγκυρία των συνθηκών που επικρατούν λόγω της πανδημίας Covid - 19, να ενεργεί πρωτίστως με παιδαγωγική ευρύτητα, αποτελεσματικότητα και ευελιξία, ενδυναμώνοντας τις κοινωνικές, συναισθηματικές και γνωστικές δεξιότητες και συμβάλλοντας στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών/τριών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, για κάθε περίσταση και σε συνδυασμό με τα ηλικιακά και μαθησιακά χαρακτηριστικά των παιδιών αλλά και με τις επικρατούσες συνθήκες τόσο στη σχολική τάξη/μονάδα όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον, ο/η εκπαιδευτικός αξιοποιεί και επιλέγει από ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών, κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, μάθησης επικοινωνίας και συνεργασίας με τους/τις μαθητές/μαθήτριές του/της.

Ειδικότερα, στον γνωστικό τομέα και τη διαχείριση της διδακτέας ύλης με τη διαγνωστική αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί μπορούν, μέσω κατάλληλων προφορικών ή γραπτών ερωτήσεων και διαλόγου που αναπτύσσουν στις τάξεις τους, να διαπιστώσουν το βαθμό επίτευξης των στόχων των μαθημάτων της αντίστοιχης τάξης αλλά και το επίπεδο των γνώσεων και ικανοτήτων που έχουν κατακτήσει οι μαθητές/τριες και τα συνήθη «λάθη» που κάνουν ώστε να διαμορφώσουν ένα διαφοροποιημένο πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης.

Σε κάθε περίπτωση, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαφοροποιηθούν από τις παρακάτω προτάσεις-κατευθύνσεις, ανάλογα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές και γνωστικές συνθήκες που επικρατούν στις τάξεις - τμήματά τους, κατόπιν της διαγνωστικής αξιολόγησης που προβαίνουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να διαπιστώσουν το αντίστοιχο γνωστικό και μαθησιακό επίπεδο των μαθητών/τριών τους, δηλαδή τις απαραίτητες προαπαιτούμενες γνώσεις που πρέπει να έχουν από την προηγούμενη ύλη, ώστε απρόσκοπτα και αποτελεσματικά να μπορούν να συνεχίσουν τη διδασκαλία των μαθημάτων στο υπόλοιπο διάστημα της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Για το σκοπό αυτό, μπορούν να αξιοποιηθούν τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια, δραστηριότητες από τα εμπλουτισμένα σχολικά εγχειρίδια, το φωτόδενδρο  ή δραστηριότητες, ασκήσεις και εργασίες που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, αξιοποιώντας όλες τις προσεγγίσεις που προβλέπονται από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) καθώς και οι οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης σύμφωνα με την Φ.20/118927/Δ1/10-9-20 «Οδηγίες διδασκαλίας της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Κοινωνικών και Φυσικών Επιστημών στα Δημοτικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2020-2021»

Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε αναγκαία και σημαντικά για το επόμενο χρονικό διάστημα και έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς, ανά τάξη και στα παρακάτω γνωστικά  αντικείμενα, τα ακόλουθα:

Ολόκληρη η εισήγηση με τις προτάσεις για κάθε μάθημα ξεχωριστά εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Δωρεά από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση